Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 4657 ggr
[GunillaF]
2/14/13, 12:49 AM

God morgon 14/2 alla hjärtan!

Alla hjärtans dag, även kallad Valentindagen, firas enligt legenderna den 14 februari till minne av helgonet Sankt Valentin, som denna dag lät lida martydöden.

Hans brott var den starka tro på kärleken som ledde till att han trots kejsarens förbud lät viga unga älskande.

http://www.allahjärtansdag.net/

Även om ni inte firar alla hjärtans dag så får ni ett hjärta här av mig.

Ha en fin dag allesammans!

Annons:
Lynxx
2/14/13, 1:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mor'n.

Fira de får andra - som har ngt att fira, göra.

---

En snubbe som hittar ansikten & andra mönster i träden & andra växter - genom att klippa & klistra (spegelvända) ett foto:

http://www.redbubble.com/people/yampimon/works/5770771-the-tree-of-le-cram-1#zoom

Ha de!

/L

[Navahowolf]
2/14/13, 6:26 AM
#2

God Morgon på alla hjärtans dag !

Vilken fin bild du hittat Gunilla.

Vad coolt Lynxx ska kolla din länk sen.

Är i full fart med bak det får bli min alla hjärtans hälsning till Mor och Far med nykokt kaffe och egenmalda bönor så lite fest på morgonkröken blir det.

Önskar er alla en underbar dag 

[dandamimm]
2/14/13, 6:39 AM
#3

God morgon.

Alla dagar på året försöker jag visa dem jag älskar hur mycket de betyder så idag är inte någon skillnad. Förutom att handlarna gör sig en peng på dem som är med på jippot, men det är min inställning. Alla gör ju som de vill.

Idag blir det onlineföreläsning och pluggande hela dagen för min del. Och lite busig planering. Min man fyller 40 på söndag och jag hjälper hans svågrar och kompisar att planera en "kidnappning" i morgon. Tror inte han har en aning, så det är ju kul.

Ha en superduperfin dag alla vackra själar.

Kram // Linda

majlar
2/14/13, 7:36 AM
#4

Goder morgon alla.

Här börjar det redan ljusna, visst är det härligt. Vi går så sakteliga mot våren.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann.

[Chakra]
2/14/13, 7:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Godmorgon!

Kärlek och omtanke behöver man visa ofta, men har alltid tyckt att denna dag är fin

[rore]
2/14/13, 8:39 AM
#6

Hej och god morgon på er alla goa själar

Alla hjärtans dag idag,, som kanske vill påminna oss om att kärleken är den största och mäktigaste kraften vi har,, egentligen borde den vara till laggd i alla årets dagar

För kärleken är ju så mycket mer än bara mellan kärleks par,, ja, lite så tänker ju jag.

Kram!

Annons:
frodig
2/14/13, 8:48 AM
#7

Godmorgon !

Tack för fina bilder, och tankar 

Jag är redo att ta mig an dagen, jag hoppas det blir en bra arbetsdag, känner liksom för det.

Lycka till med det ni vill med er torsdag!

Indiania
2/14/13, 8:59 AM
#8

Godmorgon på alla hjärtans dag!

#1 Vilka häftiga bilder Lynxx!

Visst är det en fin påminnelse om denna dagen men helst skall vi ju känna så varje dag.

Hoppas ni alla har en fin dag!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
2/14/13, 9:21 AM
#9

God förmiddag. För mig är ni alla viktiga & riktiga små hjärtan här i världen. Tack för fiva bilder alla & Lynxx, den var såå läcker! Ska kika in på länken sen. Här är det ledigt men vi ligger nerbäddade barnen och jag. Är faktiskt rätt skönt att få ta det lugnt men barnens hosta hade gärna fått fara å flyga… Fick en fin present av en kollega igår. En tavla med texten " oavsett vad som händer idag väntar dig en orörd dag i morgon". Tänkvärda ord. Ha nu en riktigt fin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

pepsan
2/14/13, 11:23 AM
#10

Önskar alla en fin dag idag 

Andina
2/14/13, 12:13 PM
#11

Go'Mittpådan alla Hjärtan! 

Lite stökig morgon o förmiddag. 7 i morse lämnade jag in bilen på verkstan bl a - jag hoppas jag får åka iväg o hämta den idag också.

Ska sätta mig ner med en kopp kaffe och titta igenom Länkar, trådar o bilder en stund nu.

Ha en go' Hjäredag idag,allihop! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Toyan
2/14/13, 3:15 PM
#12

God middag!

Tittar in och önskar er alla en fin fortsättning på  alla-dag.

[Ravenna]
2/14/13, 8:18 PM
#13

Hoppas alla haft en fin dag! :-)

Jag ville bara tillägga att denna dag, som så många andra högtider, har ett hedniskt ursprung. Den 14 februari hedrades den romerska gudinnan Juno, som rådde över kvinnor och äktenskap.

Och Lupercalia hette den hedniska festival som pågick mellan 13-15 februari. Under denna dag uppvaktades det och ungdomar parades ihop med varandra för ett års tid. Detta genom att männen drog namnet på en kvinna från en låda.

Och ja, prästen Valentin avrättades den 14 februari eftersom han inte ville sluta viga par enligt de gamla sederna. Lämpligt nog gjordes han då till helgon och seden med att dra namnet på den kvinna som skulle bli ens trolovade för ett år, gjordes av prästerskapet till att handla om kristna helgon. Männen drog istället för namnet på en kvinna, namnet på den som skulle bli deras speciella helgon för det kommande året.

Tänkte det kunde vara intressant med lite bakgrund till denna dag. Och kanske att gudinnan Juno kan få ta ett steg fram från skuggorna dit hon förpassats. :-)

Annons:
Lynxx
2/14/13, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Lite sent, men…du köper säkert choklad andra dagar åxå?

Att tänka på nästa gång du köper choklad (& annat)! 👍

Så köper du slavfri choklad på alla hjärtans dag
http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.492399/sa-koper-du-slavfri-choklad-pa-alla-hjartans-dag

"En stor del av världens choklad produceras av barn under slavliknande förhållanden.

För att du ska undvika att stödja detta barnslaveri, titta efter rättvisemärkningar då du köper choklad.

Organisationen Stop Chocolate Slavery föredrar Fair Trade-märkningen, men tycker att man bör undvika amerikanska Fair Trade, som lämnat den internationella Fair Trade-organisationen.

Treehugger rekommenderar också märkningen Rainforest Alliance, men påpekar att också den märkningen fått kritik. Främst för att man inte anses vara tillräckligt rigorösa i sina krav. Oavsett, så är förmodligen någon typ av rättvisemärkning bättre än ingen."

/L

Upp till toppen
Annons: