Annons:
Etikettnäring-för-själen
Läst 724 ggr
[rore]
2/12/13, 3:22 PM

Vanans makt

käns oftast så lätt och trygg.

Men:

 Av gammal vana sker sällan den förändring som vi önskar se i vår omgivning.

Längtans strängar drar djupt inom i kroppens osynliga trådar, som åter har legat i träda.

Åter igen viskar längtans röst sitt tysta rop:

Kom här finner du vila!

Bryt dig ut ur din tanke konstruktion och kliv in i livet igen.

Bli den förändring Du vill se i dina relationer.

Bli den förändring Du vill se i resten utav världen.

Du betyder mer än du tror.

För allting börjar med Dig.

Om du inte tror på någonting annat, så tro på ditt hjärtas längtan och röst!

Annons:
Indiania
2/12/13, 3:51 PM
#1

Rore tack för din klokhet och visdom i denna fina vers.Så sant allt börjar inom oss själva!

" Var nära naturen - var när dig själv "

snoflinga
2/12/13, 8:23 PM
#2

Fina ord, men jag undrar också - att göra förändring måste komma av rätt orsak. I mitt fall blir det ofta en panik över något och så tror jag att den enda lösningen är att förändra yttre omständigheter. Nu har jag ju insett att det faktiskt är så att INSIDAN som är huvudsaken, mår man bra inuti och är i balans, spelar resten ingen roll :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[GunillaF]
2/12/13, 8:26 PM
#3

Jaa Rore. Så är det! Tack för dina fina klokord!

[rore]
2/12/13, 8:57 PM
#4

Absolut Snöflinga. Samtidigt så tror jag att all förändring sker gradvis och i olika stadier, en fortskridande process,sas, det hör liksom till vårt inre växande. .

Tack Indiania och Gunilla

Andina
2/13/13, 12:29 PM
#5

Tack Rore! För vackra ord och tankar! Och visst är det så, att allt börjar i det inre. Vårt yttre är en manifestation av vårt inre!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Chakra]
2/13/13, 4:20 PM
#6

Njuter av dina ord, och gör så gott jag kan!

Annons:
Skogshumblan
2/13/13, 7:08 PM
#7

Så fint formulerat! Tack för att du bjuder din visdom Rore.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[rore]
2/13/13, 9:20 PM
#8

Tack för att ni läser det mina kliande fingrar knåpar ihop.

szirius
2/16/13, 6:16 PM
#9

Var den förändring du vill se...mmmm😘❤️

Intressant med ord…jag inser att ordet vana för MIG förknippas med något positivt…en GOD vana🙂….medan OVANA är en mer omedveten handling som inte leder dit jag vill…😇

SHIAWASE
2/17/13, 12:05 AM
#10

Var den forandring du vill se~~~

Dari ligger allt.

Vana tycker jag kan vara positivt ,, men ibland ocksa nagot som vi hallar fast vid for att vi ar radda att ta steget ut i det okanda ,, vi kan da hamna i en vana som vi egentligen inte ar tillfredstallda med men som kanns "sakrare" .

Har vi inte tillit till varat inre  till Universum, sa ar det latt att halla fast vid det som vi kan SE med vara ogen, till vanor och monster,,, som vi nagonstans onskar forandra~~men inte tors. Detta leder oss till att passivt delta i livet.  Hitta tilliten, sa finns ingen radlsa for att ta steget ut,,,da blir vi aktiva deltagare i livet!!! Och kan njuta av de tillfullo:)

Men som sagt.. Var den forandring du vill se~~

Jag AR Karlek , harmoni, lycka och omtanke ~~~ och det leder mig till FRIHET

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

frodig
2/17/13, 9:39 AM
#11

Tack för att du delar med dig Rore ❤️, och ni andra också 🙂.

Det får mig att tänka på det gamla uttrycket ävlan, som jag hittar dom här synonymer till; ivrig strävan, möda, iver, ambition, flit…

Jag tänker så här att det är positivt att vi ävlas och har ambitionen att förbättra vårt inre så att vi kan manifestera det i det yttre, för vi vill ju må bra (för det mesta iallafall) och då blir det liksom inga riktigt hållbara alternativ kvar mer än att ävlas.

Samtidigt kan vi ju inte bara arbeta och arbeta, vi må ju fylla på i andra vågskålen också, vila i både det inre och yttre, uppmärksamma våra inre guldkorn som vi alla har… och använda dom som både drivmedel och motor. 

Och som du skriver Rore om längtans röst, den nyckel du känner och ser. Visst kan längtan absolut vara ett sånt viktigt guldkorn, eller hur? Inte ett tillkortakommande utan en möjlighet. Och även det lilla, lilla resultatet är "värt sin vikt i guld"…

szirius
2/17/13, 11:26 PM
#12

#11 hihi, så kul det är med ORD, åter igen.

Min mormor sa ofta " ävles" och det handlade då alltid om nåt som hon kämpade med. Tack för påminnelsen om detta gamla ord och bilden på mormor som sitter och "ävles" med att få in sytråden genom nålsögat!😃

frodig
2/18/13, 9:01 AM
#13

#12 ja precis så tänker jag mig det ordet också 🙂. Vilken fin bild du förmedlar på din mormor Szirius, man kan riktigt se hur hon sitter där och - just ävles 😘!

Annons:
Upp till toppen
Annons: