Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 1479 ggr
Ilya
2/7/13, 4:02 PM

Rena kristaller

Kan man rena ALLA slags Kristaller genom att låta dom ligga i jord ett par dygn?

Köpte ett par nya Kristaller igår - en malakit och en bergskristall och funderar nu på hur jag ska rena dom. Har även ett till gäng Kristaller som skulle behöva renas och vill helst rena dom på ett och samma sätt.

Kan man skölja alla i kallt vatten och sen lägga dom i en blomkruka med jord i ett par dygn? Inte alla samtidigt förstås, utan en i taget.

Eller måste man byta jord efter varje sten?

Tycker det verkar dyrt och krångligt att behöva köpa massa havssalt och rena dom däri, dom måste väl täckas helt osv? Vi har inte SÅ mycket salt härhemma


Annons:
[Ravenna]
2/7/13, 4:53 PM
#1

#0 För mig känns det självklart att alla stenar, mineraler och Kristaller kan renas i jord. De kommer ju från jordens inre, det är deras naturliga hem. :-)

"Kan man skölja alla i kallt vatten och sen lägga dom i en blomkruka med jord i ett par dygn?" 

Javisst. Jag har gjort så med mina Kristaller fast jag brukar inte skölja dem först, blir lite kaka på kaka för min del, jag sköljer dem efteråt i såna fall för att få bort jorden. Allra helst skulle jag vilja kunna gräva ner dem utomhus men om jag inte har möjlighet till det, så får det bli det näst bästa.

Jag tycker inte du behöver krångla till det med att byta jord efter varje gång, jorden transformerar allting som är naturligt, allt blir till mull och därmed näring för jorden.

Du kan ju förstås också göra en "specialare" bara för rening av kristallerna, genom att ta en kruka eller annan behållare och fylla med jord där du gräver ner kristallerna. När du är klar med reningen så häller du ut jorden utomhus på lämpligt ställe eller använder den för att ge näring till dina växter.

Att gräva ner stenarna i havssalt kan bli bökigt som du säger, det krävs en del salt. Och inte alla stenar trivs med att ligga i salt, är min upplevelse. Jag brukar använda jord och vatten mest. Funkar bra för mig.

Sen, för mig är det så, att jag har en medveten kommunikation med det element som jag vill ska rena. Jag säger inte att du inte har det förstås, vill bara säga att jag har en medveten kontakt med jorden och/eller vattnet.

Jag talar till jordens eller vattnets ande när jag ska rena, förklarar vad jag ska göra, ber om dess hjälp och tackar alltid efteråt. Viktigt att visa den respekten, för mig. Och det underlättar alltid arbetet, det blir mycket bättre då. :-)

Upp till toppen
Annons: