Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 625 ggr
[Navahowolf]
2/2/13, 6:15 AM

God Morgon 2 Februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon i stugorna !

Hoppas ni alla sovit gott och vaknar med glädje i sinnet.

Här bjuder det lite kyla men inte värre än 8 minus en sån där temperatur som tigger om en promenad men tyvärr den får jag avstå eftersom jag lider av två jobbiga sjukdomar som slår uut mig helt,all ork försvinner och mot min vilja måste knapra bromsmedicin som jag så stort är emot.

Nä men vad trist jag lät nu dåSkäms meningen var ju en hej hopp tjo fadderullan glad morgon tråd och här kommer den Skrattande

Ha en alla tiders fin fin Lördag allihop och njut av helgens ledighet Cool

Annons:
Farwuq
2/2/13, 6:50 AM
#1

Godmorgon.
Här i djupa södern ligger vi precis över nollan, hos mig finns (just nu) ingen snö.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaF]
2/2/13, 9:37 AM
#2

God morgon alla!

I natt har det snöat ordentligt mycket hos mig så det ska skottas bort nu. Temperaturen ligger runt nollan och det kan klarna upp fram på dagen.

Ha en fin Lördag!Glad

[Chakra]
2/2/13, 9:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Godmorgon!

#0 Vacker bild!

En kall vacker morgon som verkar bli en solig dag.

majlar
2/2/13, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God morgon alla. Förtjusande bilder idag. Tänk vad snö är vackert.

Här är det frost och solen skiner från sin finaste sida.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

frodig
2/2/13, 11:28 AM
#5

Godmorgon på er!

Jag håller med om att det bjuds på förtjusande bilder idag Kyss. Din bild Majlar ser ut som en flaskborste, är det verkligen en skapelse av naturen eller?

Navahowolf, jag tänker att den ena känslan inte behöver utesluta den andra, så på't bara, va de nu än är som kommer när man sitter där och skriver Skrattande. Vägen bredvid vattnet på din bild känns väldigt lockande. Här där jag är nu har jag inte hittat några vägar utmed vattnet, men kanske gör jag det när det blir vår.

Nu har jag gjort alla mina morgonbestyr och stoppat in en laddning tvätt i maskinen, tänk att jag njuter verkligen av den lyxen. Jag läser en hel del just nu om hur livsförhållandena var för sisådär 100-150 år sedan utmed älvlandskapen här i vårt land, och då känner man hur allt i nuet inte är självklart.

Om en stund blir det ut "på byn" och surra med lite folk. Och så ska jag skriva en del brev idag. Jag har äntligen återupptagit min gamla vana från när jag var barn och ung att skriva brev. För hand, på ett olinjerat ark, och med en bra penna i handen. Då kommer jag i ett tempo som passar mig väldigt bra, det är som nånting som är tillräckligt i sig självt, och jag kan förvåna mig själv när jag läser sen. Var det det här jag sa?

Glad ta hand om er och ge er själva en vänlig klapp på kinden idag!

[Navahowolf]
2/2/13, 12:04 PM
#6

Vilken spännande läsning frodig då har du kanske läst om landskapen kring dalälven,bilden är tagen några minuter från mitt hus och kallas för strandpromenaden i Leksand.Precis där jag stog och tog bilden så mynnar Österdalälven ut i Siljan Glad

Annons:
Andina
2/2/13, 12:30 PM
#7

Go'Mitt på dagen allihop!

Ja, helt ljuvliga bilder vi får se idag! tack för dem!Kyss

Har datorkärveri idag - 'stordatorn' skriker och gamla lilldatorn orkar inte. Så ber att få återkomma o läsa igenom bland trådarna i lugn o ro lite sedanom. Ska fortsätta vädja och trixa nu dock…

Ha en härlig dag allihop! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2/2/13, 12:33 PM
#8

Godmiddag på er alla!

Underbara bilder ni bjuder på!

Tittar in och önskar er en fin helg!Glad

Krya på dig Navahowolf! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2/2/13, 6:42 PM
#9

#6 ja, det ser fint ut där vid Dalälven.

Jag har läst om hur man vandrat för att hitta sysselsättningar och utkomster, för att sälja och införskaffa förnödenheter, men också hur man fick vara uppfinningsrik och tillverka det mesta själv.

Stigar och vandringsleder som formats efter människors behov, vintervägar, vattenvägar. Och hur bosättningar skapades utefter älvarna, dom älvar som nu till stora delar är förändrade med kraftverk och vattenmagasin, bosättningar där mark brutits men sedan dränkts under vattenmassorna.

Det finns mycket att skänka helande tankar, mycket att förlåta, en storslagen natur att hedra och vörda, och många människor att omsluta i sitt hjärta.

Upp till toppen
Annons: