Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 369 ggr
julklappen
2/1/13, 10:39 PM

Intuitionsövning.

Man kan träna upp det hemma t.ex. själv.Med att försöka se och tänka ut vad eller vilken bild man kommer att se INNAN man slår upp t.ex. morgontidningen eller annars så kan man försöka se hur många människor man möter INNAN man går ut med sin hund t.ex. Man kan lägga 5,6 olika saker under en bordsduk och titta på dessa saker en stund innan man lägger över bordsduken och sedan försöka att se vad det var för saker som man låg under bordsduken.

Annons:
Andina
2/1/13, 11:00 PM
#1

Tack för tipsen, Julklappen, kul! Det var ju jättebra tips på övningar! Glad

Det kan ju också vara övningar som man kan göra tillsammans med andra, i en träningsgrupp eller två-och-två, t ex.

Jag brukar ibland öva på att försöka få till mig vilken färg på nästa bil jag ser om jag är ute och åker. (Men det måste alltid vara en bil som jag inte ens ser på långt avstånd när jag ställer "frågan". För även om jag bara ser bilen som en "prick" på långt avstånd, så kanske mitt öga och min hjärna registrerar en färg även om jag inte medvetet ser färgen. Så bilen får inte finnas inom synhåll när jag börjar öva. Första bilen jag möter, eller första bilen i nästa korsning eller så…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
2/2/13, 10:25 AM
#2

Kanske inte en intuition egentligen, men jag gör alltid ord av det tre bokstäver som står på regestreringsskylten. Det är en kul sysselsättning.

Det jag brukar roa mig med är också att gissa på slutsumman, när vi kommer till kassan. Min gubbe tycker inte det är så kul, då jag oftast har rätt.

Upp till toppen
Annons: