Annons:
Etikettupplevelser
Läst 662 ggr
Carrg
1/26/13, 3:23 PM

Ny healer behöver råd....

Hej!

Jag är tränande healer, dvs jag går utbildning och håller på att öva healing på vänner. De senaste två gångerna jag har healat (igår och idag) blev energin väldigt intensiv. Jag vaklade till igår t.ex.

Idag hamnade jag i den situationen att min klient for iväg i healingen, dock inte i trans, men så pass djupt att det tog mig 10 minuter att få henne att vakna till när jag var färdig. När hon vaknade hade hon yrsel i nån minut.

Hon själv säger att det var en mycket intensiv, men fin upplevelse. Hon märkte av att jag försökte få tillbaka henne, men tyckte själv att det var svårt att släppa taget.

Nån som varit med om nåt liknande och i så fall kan berätta hur ni hanterade situationen?

Cecilia

"En knuten näve får ingenting, men en öppen alltid ger eller får". ~ Anonym

Annons:
Andina
1/26/13, 4:03 PM
#1

Det är helt ok att din klient slappnade av såpass bra av din healing att det tog tid för henne att "komma tillbaka".

Det är också väldigt vanligt att man känner lite yrsel - både som healer och mottagare.

Jag brukar ge dem väldigt god tid på sig att "komma tillbaka", fortfarande liggandes ner. Se'n masserar jag huvudet lite försiktigt, och neråt axlar/armar och ner utmed benen och sist masserar jag fötter o fotsulor och avslutar med att "klappa fotsulorna" lite. För att de ska jorda sig och blodcirkulationen ska komma igång.

Se'n får de sätta sig upp - och jag håller alltid i dem lite löst då, just för att de inte ska vingla till för mycket. Men de får inte ställa sig upp förrän jag masserat ryggen också, och även där drar jag ner energierna uppifrån och neråt, klappmasserar armarna uppifrån och ner. Men jag håller alltid i dem när de ställer sig upp också! Det är lätt hänt att de 'vacklar till' för mycket - och då måste jag vara beredd att se till att de inte ramlar omkull.

Det gäller alltså att avsätta god tid, både för healingen, för att ge dem tid att "komma tillbaka" och för eventuellt samtal efteråt.

Lycka till med din fortsatta healing! Se det 'bara' som naturligt, att ni känner av energierna.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
1/26/13, 5:18 PM
#2

#0 Du har fått jättebra svar och tips av Andina.

Vid nästa kurstillfälle kan du ju ta upp detta med din lärare om det inte är så att du kan kontakta läraren innan. De flesta som håller kurser brukar ha så att man kan ringa och få hjäkp, tips och råd mellan träffarna.

Lycka till.

Carrg
1/26/13, 6:15 PM
#3

Varmt tack för jättebra svar! :) Och tack för tipsen - det ska jag använda mig av i fortsättningen.

Kram och allt gott!

C

"En knuten näve får ingenting, men en öppen alltid ger eller får". ~ Anonym

Upp till toppen
Annons: