Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 681 ggr
[GunillaF]
1/15/13, 12:43 AM

God morgon 15:e Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas ni sovit gott och vaknar utvilade och med drömmarna kvar en stund i minnet.

I dag är det tulpanens dag, en vacker blomma som i allfall för mig ger en påminnelse om att våren och ljuset så sakteliga är på väg.

Vi köper 1 miljon tulpaner om dagen under perioden januari- påsk. De flesta av dessa tulpaner drivs också fram i Sverige. Lökarna kommer från Holland i augusti-september. De planteras i särskilda löklådor, placeras i en lökkyl för att vila där tills det är dags att driva dem i växthusen från januari månad. I Sverige finns det ca 250 odlare som producerar 120 miljoner tulpaner under vårvintern.                                                                                       Källa: Odla.nu

Ha en riktigt fin dag och unna dig eller någon annan några färglada tulpaner.Glad

Annons:
[rore]
1/15/13, 6:38 AM
#1

God morgon Gunilla!

Åhhh älskar tulpanerKyss

God morgon till er andra som också kikar in.Kyss

Fortfarande mörkt där ute utanför fönstren och pytte pytte snöflingor, som dalar ner mot marken. De inger en tysthets känsla inom mig.

Frukosten är avklarad och nu är det dags att morna sig ordentligt.

Vet ni? JAg har börjat på rökavvänjning och första dagen var igår. Kände mig riktigt hoppfull när jag gick där ifrån i går,,

Och idag så ska jag börja anteckna varje cigg jag tar. JössesFörvånad. Börjar ana mina sjuka och felprogramerade tankar redan nu,,,,,,Skäms

Den 28/1 Är det rökstopp.

En fin dag hoppas jag att vi alla får.

majlar
1/15/13, 8:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon alla i tulpanens dag. Trevligt tycker jag, då mina tankar går till lilla mamma i himlen, hon älskade tulpaner.

#1 Önskar dig lycka till Rore med rökavvänjningen, det kommer gå galant. Iår är det 21 år sedan jag slutade, jag har inte provat röka en enda gång sen dess.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Indiania
1/15/13, 9:11 AM
#3

Godmorgon alla!

Min envisa förkylning vill inte gå över, är pigg en dag men sen börjar det igen.

Tulpaner är fina vårblommor även om jag inte är överdrivet förtjust i just tulpaner.

#1Rore! Lycka till med din rökavvänjing, du kommer att lyckas om du vill sluta! Kyss

Själv slutade jag röka för 28 år sedan och har inte rökt sedan dess. Hade försökt innan men det lyckades inte men så bestämde jag mig, nu skall jag sluta och då gick det vägen med hjälp av nikotintuggumi.

Ha en bra tisdag alla! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Lynxx
1/15/13, 10:42 AM
#4

Mor'n

Här finns bara frost-rosor… :-/

Å en stilla väntan på att livsandarna ska vakna igen - om ngr månader.

Ha de!

/L

Andina
1/15/13, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'Morron i stugorna så här på förmidda'n!

Och tack för vackra bilder! Kyss

Det är först på senaste åren som jag riktigt börjat uppskatta tulpanerna! Jag gillar den krispiga känslan och alla färger de kan bära med sig.
Tack för tulpaner och info, Gunilla!

När det snöar här, så snöar det oftast rejält - och det gör det nu, snön 'vräker' ner i vanlig ordning. Jag får förbereda mig på elavbrott o hoppas att de hinner rensa vägarna något sånär till kvällen, så jag kan åka iväg o handla lite ätbart. Men de har lovat att snön ska falla hela da'n o hela kvällen…

Åh, vad bra, Rore! Jag håller alla tummarna för att det ska gå vägen med att sluta röka! Jag tror det är 28 år se'n jag tog mitt sista bloss också - tack vare nikotintuggumin. Men… …. nikotinist är jag fortfarande, för tuggisarna har jag inte slutat med än… Skäms (Men jag föredrar dem, då får jag inte i mig kolmonixid, tjära o allt vad det nu är direkt ner i lungorna åtminstone…)

Vad mysigt att din mamma får en egen liten speciell dag, då du ägnar henne lite extra varma tankar, Majlar - Tulpanens dag!

Asch, vad jobbigt, Indiania! Skickar lite bubblisar för dig att grabba tag i om du vill. Den förkylning jag åkte på för ett par veckor se'n är likadan, den kommer och går, en varannan-dag-förkylning. Men den är väldigt lätt, så jag märker knappt av den längre.

Stilla väntan, så kan inte jag säga, Lynxx, det lutar mer åt en ivrig, näst intill frustrerad, väntan här… ;)

Ha en fin vinterdag allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

fri
1/15/13, 11:51 AM
#6

                         God förmiddag alla !

Här i söder snöar det och är ganska milt.

Hej Rore och lycka till önskar jag dig ! Glad
Jag har fortfarande inte lyckats sluta med rökningen men arbetar på det…. nästa gång kanske det går Skrattande.

Tycker om tulpaner, de berättar att våren snart är här även om det inte riktigt känns så nu.

Krya på dig Indiana….. du kan få lite bubblor av mig också !
Ha en bra dag allihopa och sköt om er !

Annons:
Indiania
1/15/13, 1:01 PM
#7

#5 Andina och #6 Fri Tack jag fångar era bubblor! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
1/15/13, 3:54 PM
#8

#1 Lycka till Rore!

#2 Lilla mamma!

#3 Det är en tjurig och långvarig influensa som går i år. Krya på dig!

#4 Ungefär på samma sätt här!

#5 Hoppas du kom iväg och handla!

#6 Konstig vinter i år. I söder snöar det och här uppe har vi inte alls lika mycket som vi brukar ha, men det är svinkallt här istället.

Har nyss ätit min första semla för i år. Inte dumt!

Ha en bra fortsättning på Tisdagen! Glad

Och så blir det en liten historia:

Pappa, jag har glömt vad det heter. Vad heter det när två människor ligger ovanpå varandra ?

Pappan (något generad): öööhhh…. Älska ??

Sonen: Nej nej.. Det heter något annat.
_
Pappan(något mer generad): Öööhhhhh Gänga??

Sonen: Nej nej

Pappan (illröd i ansiktet): Göka ??

Sonen: Nej ! Men nu kom jag på det! Våningssäng heter det ju._

                                        Tungan ute

[Chakra]
1/15/13, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

God sen eftermiddag!

#8 Ja, våningssäng heter det juSkrattande

Tack för alla vackra tulpanbilder!

Skottade snö när jag kom från jobbet. Det är bra motion, tycker jag.

[rore]
1/15/13, 5:30 PM
#10

Tack för alla lycka tillKyss,, kan jag allt behöva. Så enormt motstånd som jag känt av och till,, och så kommer den där lilla goa hopp biten fram o glimmar till inom mig,,,

Som någon annan skrev till mig: Att sluta röka är den finaste gåvan du kan ge dig själv!

Har aldrig tidigare tänkt på det visetSkäms.

De orden landade fint inom mig och motståndet rann liksom av migGlad

frodig
1/15/13, 9:36 PM
#11

Hej! Här kommer jag och var helt säker på att jag skrev i tråden i morse innan jag gav mig iväg Oskyldig!

Ojojoj, va mycket ni hunnit prata om Glad.

Rore, va kul att du vill sluta röka, jag hejar på och håller med om att det är en av dom finaste gåvorna man kan ge sig själv.

Och så tulpanens dag, det hade jag inte koll på. Jag har också blivit mera förtjust i tulpaner på senare år, just det där krispiga och så många färger, och att dom doftar vår. Tack för era fina tulpanbilder.

Jag skickar också upp lite bubblor att fångas in för den som vill.

Stärkande friskbubblor förstås, Bubblor med tulpaner, Vårliga livsgnistor, Ett got skratt för roliga historier, och så en jättehoper dansande, hoppande lekfulla Rökfribubblor till dig Rore om du vill Kyss.

Jag önskar er alla en god natt så småningom!

frodig
1/15/13, 9:43 PM
#12

Ops, glömde ju, jag skickar förstås upp några "lugn, det går snart över"-bubblor också för dig Rore att plocka ner om du vill,

Upp till toppen
Annons: