Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1902 ggr
kvjb
1/13/13, 9:06 AM

Envisa munsår efter healingen..

Hej allihopa! Ungefär för 3 veckor sen blev jag kristallhealad. Har fått många småbiverkningar i efterhand i samband med utrensningen! Bla.a Rysningar, humörsvängningar och att jag måste kissa oftare än vanligt. Dagen efter healingen fick jag även munsår (herpes) Det försvann, men veckan efter kom ett nytt.. Och 3 veckan ytterligare ett! Jag antar att det har legat latent i min kropp och nu rensas det ut? Har haft en del problem med munsår förr och tagit homeopatmedicin mot det. Undrar bara hur länge det ska hålla på den här gången. Det tar massa energi så fort ett nytt kommer upp, och det är tråkigt för min pojkvän som jag pussat ungefär 5 gånger på snart en månad! Hehe! Jag förstår att detta är en del av utrensningsprocessen och biter ihop och väntar ut.. Meeen undrar ändå; är det någon som har något tips eller någon tanke på vad man kan göra? Dricker massa vatten och kissar lika mycket, haha! Försöker också vila kroppen extra på dagarna.. Kanske ytterligare healingbehandling hade kunnat påskynda utrensningen? Tacksam för svar och tacksam för detta fantastiska forumet! :)

Annons:
[Sol69]
1/13/13, 9:40 AM
#1

Mot munsår finns det ju både salvor och plåster idag, Jag har själv en rejäl utrensing just nu i form av en förkylning.. Men skiten kommer ut som jag har samlat på mig efter alla bittra erfarenheter.

Så tyvärr är det nog bara att stå ut tills kroppen säger att den är klar. vilket jag tror är individuellt hur lång tid det tar Flört

Kram sol

[GunillaF]
1/13/13, 10:20 AM
#2

Trist med munsår. Det kan bero på utrensningen efter healingen att din herpes blommade upp, eller så var det ett sammanträffande just då.

Svårt att sia om en ytterligare healing påskyndar utrensningen. Jag tror att den som lättast kan svara på det är h_n du fick healingen av för h_n vet förhoppningsvis var du hade blockeringar osv. Ta kontakt med henom och fråga.

Bra att du dricker vatten! Ta gärna extra B-vitamin och Järn för det jkan vara brist på det som gör att du får munsår och sedan får du vara snål på pussar till pojkvännen om du har herpes, för det smittarFlört

maribell
1/13/13, 11:15 AM
#3

Har du provat att ta L-Lysin?

Andina
1/13/13, 11:47 AM
#4

Blåsor o munsår är inte kul! Men tack och lov brukar de ju försvinna så småningom i alla fall.

Det kan vara en utrensningsreaktion. Det kan också vara så att du haft en förkylning på gång i kroppen - som blossat ut i form av blåsor efter healingen.

Sancho är det som jag, hittills, hittat som fungerat bäst på mig. Direkt när jag känner att det är nå'n blåsa på gång, så baddar jag med Sancho. Och det har hjälpt superbra på mig varje gång hittills.

Att du kissar mycket är nästan den vanligaste (enligt mig) utrensningsreaktionen efter en healing. Vilket ju är bra - för ut ska skräpet!

Lycka till på din healingresa nu och Krya på dig!

Säg bara till din pojkvän: "Den som väntar på nå't gott…" Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
1/13/13, 5:34 PM
#5

…även kokosfett hjälper mot herpesutbrott, om du råkar ha det hemma. Det blir ju väldigt rinnigt när det kommer i kontakt med huden, men ska försiktigt smörjas in på stället t.ex. morgon och kväll eller oftare om du vill, och brukar fungera bra.

Lycka till med utrensningsprocessen Kvjb!

Till dom goda råden att fortsätta dricka ordentligt med vatten vill jag också gärna lägga promenader och vila, allt varvas snällt och försiktigt så att processen får ha sin gång.

[Torahzen]
1/13/13, 10:03 PM
#6

Jag kan få munsår när jag har brist på järn, så jag håller med GunillaF. Gärna med c-vitamin. Köp hem ett par kilo citrusfrukter. C-vitaminer är vattenlösligt så du kan inte överdosera.C- vitamin är bra för immunförsvaret.

Annons:
kvjb
1/18/13, 6:07 AM
#7

Tack så jättemycket allihopa för svaren! Igår blossade fjärde munsåret upp! :( blir less! Använder zovirax kräm på, det fungerar bra, men man får ju ändå stå ut med det några dagar :/ Satsar på vitamintillskott och vila! Befinner mig just nu i thailand så kokosolja finns det överallt! :) ska sticka iväg till apoteket strax och fråga efter zink o B-vitamin! Och får börja dricka massa färskpressad apelsinjuice:) Hoppas jag min kroppgör en totalutrensning nu så jag slipper munsår på fleeeeeeera fleeera år! :) Många tack tför ni bryr er och vill hjälpa! Kraaam!

snoflinga
1/18/13, 8:37 PM
#8

För mig, som inte äter kött, verkar Zink vara ett ämne jag behöver tillskott av för att klara mig undan munsår helt, från att ha haft varannan vecka förut Rynkar på näsan. Nu är dock kroppen mättad och jag får ta zinkpaus ett tag Glad

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Upp till toppen
Annons: