Annons:
Etikettofftopic
Läst 3418 ggr
Andina
2013-01-12 11:08

Vackert Ansikte - vad är det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är ett vackert ansikte för dig?

De vackraste ansiktena, för mig, är de som är 'talande'. Ansikten som är uttrycksfulla, har spår av "ägarens" liv och leverne, ansikten som berör mig i mitt inre och får mig att fundera över och undra vad personen har gått igenom och upplevt genom sitt liv.

Äldre människor har ofta vackra talande ansikten!

Lägger in några exempel på vad jag menar här. Vad säger du? Slår de an några strängar inom dig? Vad känner du när du ser bilderna?

Skönhet är så mångfacetterat - men visas (i tidningar o andra media) så enkelspårigt, där ungdom och givna mallar råder…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
2013-01-12 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-01-12 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2013-01-12 11:16
#3

Jag håller med dig Andina. Ett ansikte som är talande och färgat av tidens tand är mångt mycket vackrare än spacklade och helt släta och uttryckslösa.

Det första jag tittar på i ett ansikte är ögonen. De berättar och säger så mycket om sin ägare att resten spelar egentligen inte någon roll.

Vackra ansikten du hittat!Glad

[TommyochAnnika]
2013-01-12 12:26
#4

Håller med er båda och dessa ansikten för mig sjunger visdom och naturlighet inom mig.

Att skönhet skulle vara så som reklam och media visar,visar bara på vilken ytlighet världen består av.Äkta skönhet som i dom här bilderna kommer innifrån och genomsyrar hela människans ansikte.

Gamla ursprungsfolk får mig att bara njuta och vila i sinnet,den andlighet och visdom som syns på hela deras yttre.

Ögon har jag alltid haft jobbigt att se in i,vet inte varför men pratar jag med nån så lägger jag blicken på typ nästippen så det ser ut som jag verkligen ser in i ögonen.Har ingen aning om varför men kan inte se folk rätt in i ögonen,nåt med känslighet och för mycket avslöjande hos andra kan jag tro,en form av respekt för deras eget privata.

fri
2013-01-12 12:30
#5

Hej Andina ! Glad

Håller med Gunilla…. ögonen är själens spegel.
Jag undrar ofta vad som döljer sig bakom människors ansikten och vad de varit med om.
Jag tycker om när människor känns varma och utstrålar ett slags icke dömande. Inte för att de är perfekta utan för att de lärt sig något.
Sånt känns, sen spelar rynkor eller släthet ingen roll för min del.
Kram på dig !

                                   fri

Indiania
2013-01-12 13:37
#6

Först vill jag säga att det finns inget vackrare än ett ansikte fullt av rynkor och att man kan skönja deras livsöden.

I det första ansiktet kan jag se smärta i de vackra ögonen men hon har ändå ett leènde på läpparna, hon känns som en mycket vis kvinna som upplevt många inre resor i sitt liv. Jag känner glädje.

I ansikte nummer två ser jag en slags uppgivenhet, det känns som han känner sig "färdig" med sitt liv som han inte har mycket mera att ge utav sig själv.

I ansikte nummer tre präglas av ilska och som att han inte litar på andra, han har inte hittat sin tillit till sig själv och andra.

Känns som han funderar varför skulle detta behöva häns? Han känns lite sorgsen.

Andina tack för dessa intressanta och vackra foton och jag håller med om att ögonen är själens spegel…och att det finns tecken på i ett ansikte att de har levt livet.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
frodig
2013-01-12 19:23
#7

Wow, jag håller med er om att det är vackert när man ser livets mönster på en kropp. Vilken fin tråd du lagt upp Andina.

Jag minns att jag tyckte om dom äldres rynkor redan som barn, och nu har jag egna rynkor, det känns fint, som att livet visar sig för mig.

Och alla dessa ögon, det är svårt att sätta ord på den kraft dom har. Själens spegel.

Tack Andina, har du fler Glad?

[Torahzen]
2013-01-12 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag tycker att det hänger på ögonen, själens spegel.

Andina
2013-01-13 11:21
#9

Visst är det så, allihop, ögonen är själens spegel! Och det första som vi dras till när vi ser ett ansikte. Ögonen är också stora energi-/chakracentra som kommunicerar starkt.

(kan inte lägga in bilderna här utan tillstånd)

Torahzen - Det var en vacker kvinna - och härliga färger! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Torahzen]
2013-01-13 12:32
#10

Visst är hon härlig!

[rore]
2013-01-13 15:09
#11

Åhhh! Vilken fin tråd AndinaKyss

Visst är det så att människoansikten ändå är som vackrast när "man" kan se att de levt, Det är ju det som berör,,,, Det är där det sanna vackra framhävs.

Tänk så ihärdigt världen försöker bekämpa åldrandet och jag undrar om det inte är lika med våra känslor,,

De är snudd på lika tabu belaggda och kanske, kanske går dessa två hand i hand,,,,,,, (?) Lite Ot kanske, men än då,,,

frodig
2013-01-13 17:06
#12

#11 bra jämförelse du gör Rore, det kan man allt fundera över om det faktiskt går hand i hand, utsuddandet av rynkor - och känslor, och förnekandet…

Helt underbart med alla dessa underbara bilder, varje ansikte sin berättelse, att lyssna på, att sjunka in i Glad.

Och den jag minns mest nu, kvinnan med skinnhatten och glasögonen, en schal ordentligt runt halsen under kappan, och ögat som rinner, för "att dom bara är såna nu för tiden ögonen", för hon får mig att tänka på min mormor, min mamma. "Mina" kvinnor före mig som jag bär i mitt hjärta.

ALPHIRA
2013-01-13 22:45
#13

Verkligen fina bilder av fina människor!

När jag jobbat med gamla så har jag ofta beundrat och smekt deras rynkiga händer. Även dom är så otroligt vackra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: