Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 414 ggr
fri
2013-01-11 22:02

Hej igen allihopa !

Har inte besökt er sedan i Juni då jag var hemma men kanske några kommer ihåg mig sedan förut.
Jag har varit i Dalarna i mer än ett år för att känna efter om jag vill bo där och vart i så fall. Det är där jag har mina rötter och min ursprungsfamilj….även goda vänner.

Jag åkte dit i full medvetenhet om hur lätt det är att snärjas in i familjens mönster och jag visste att det var viktigt att sätta gränser, jag har ju ändå jobbat en hel del med det….trodde jag.
Det blev lite si och så med det.

Eftersom jag har en kronisk magsjukdom så är det nödvändigt att vara sann mot mig själv och inte gå emot min egen vilja allt för mycket.
Kroppen ljuger inte säger de lärde och det stämmer väldigt bra : )
Jag har alltid tyckt om att hjälpa och få människor att le, dessutom är jag känslig som det heter. Lätt till tårar, skratt osv.
Balans är därför väldigt viktigt för mig. Jag har lätt att rasera mig men även lätt att återhämta mig.

Jag träffade en underbart snäll man men han har kontrollbehov visade det sig, dålig tillit. Han skulle aldrig göra mig fysiskt illa men trots stor kärlek så tärde det på mig att känna mig påpassad….jag som heter "fri" Flört. Samtidigt blir de tre personer som ligger mitt hjärta närmast hårt utsatta på olika vis, samtidigt.
Alla behövde mitt stöd men när det var som värst blev jag "utbränd" som det heter. Min kropp vägrade lyda mig.
Det var min värsta mardröm att inte kunna hjälpa de jag älskar…

Nu är jag tillbaka och ska försöka återhämta mig lite inför flytten till Dalarna om 6 veckor.
Vet inte varför jag berättar så öppenhjärtigt om mitt turbulenta 2012, där bara jordens undergång fattades som pricken över i:et Tungan ute        

Sitter kanske och summerar året och vill att någon ska "höra" vad jag tyckte om det, kanske är mitt sätt att slippa gå i terapi Glad.

Nåja, nu tar jag nya tag och hoppas att jag åtminstonde lärde mig något… igen.

Ha det bra allihopa och tack för att ni "lyssnade".

Gott nytt år på er !

                                      fri

Annons:
Indiania
2013-01-11 22:45
#1

Hej Fri!

Vad underbart att du hhör av dig och berättar hur du haft/har det.

Det är mycket med utrensningar nu men tror att det kommer att bli mycket bättre när vi accepterar våra känslor och vågar visa olika aspekter av oss själva.

Du är så insiktsfull och klok och jag tänker att det kommer att bli bra för dig….Du kan konsten att se både på dig själv och andra.

Gott nytt år och kram till dig! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
2013-01-12 00:34
#2

Hej och välkommen tillbaka Fri! Visst kommer jag ihåg dig!

Du har haft det jobbigt, men som man säger "nu kan det bara bli bättre"! Det känns i det du skriver att du är hoppfull och det gläder mig.

Ibland är den bästa "terapin" att få utbyta tankar med vänner, även om man inte känner dem fysiskt och det tycker jag vi brukar göra ganska bra härinne. Glad

Gott nytt år! Kyss

frodig
2013-01-12 10:01
#3

Hej Fri!

Så intressant att få ta del av din summering.

Indiania prickar också in så fint just det här att det är mycket med utrensningar nu, och att vi i och med det är på väg in i något bättre. Många ger uttryck för detta, inte minst här på HealingiFokus.

Så jag tror vi är många som lyssnar, som Gunilla säger, här finns många kloka, ansvarsfulla medmänniskor att resonera med.

Så, många lystrar extra noga och känner igen sig i vissa punkter, och då förstår vi också att vår personliga resa också är en gemensam resa.

Stora, viktiga saker händer, och vi är alla en del av det. Det var och en av oss gör på sitt personliga plan visar sig som ringar på vattnet i vårt gemensamma existerande här och nu.

Därför är varje steg med nya insikter och erfarenheter så fantastiskt glädjande på alla plan.

Så, tack för att du delar med dig Fri Kyss. Och, din visshet om vad som är viktigt för dig och helheten lyser klart i din tråd här.

Och så till sist, även jag känner igen mig i vissa delar av det du skriver. Jag har också dragit upp ankaret och är nu mitt uppe i min resa, med återknytningar, nya upptäckter och ett fortsatt vävande på min personliga härochnuväv, mina anfäders och mina barns. Allt detta tillsammans med alla er andra - samtidigt Skrattande.

Så jag säger Go tur på resan Fri - vi kommer att mötas här och där!

Andina
2013-01-12 10:28
#4

Hej Fri och vad roligt att se dig här igen!

Och tack för att du delar med dig av din 'summering'! Jag tror att när man kommer till den punkt att man gör en summering, då avslutar man en fas för att gå in i en ny fas i livet. Man går in på en ny väg efter att ha stått i en livskorsning ett tag.

Jag är övertygad om att din nya fas som du kliver in i just nu, kommer att bli bättre än tidigare. Det brukar bli så när man går ut ur livskorsningarna.

Ja, det är många som har haft en jobbig tid det senaste året/åren. Långt mycket fler än tidigare, som jag har upplevt det i alla fall. Själv har jag också befunnit mig i en slags livskorsning i tre år nu. Så det är nog dags för mig att se över och göra min summering också!

Jag säger som Frodig; Go tur på din resa, Fri! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

fri
2013-01-12 11:06
#5

                     Tack Indiana, Gunilla och frodig!

Det är härligt att få höra era kloka reflektioner, kram på er !
Det känns faktiskt som utrensningar och ett sätt att i praktiken få se hur långt jag kommit. Även några knäpp på näsan till mig, för visst är det lätt att säga hur man skulle ha gjort när man inte står i situationen.

I efterhand ser jag lite klarare men i ett utmattat tillstånd  där hjärtat håller på att gå i tusen bitar, då är jag inte så tuff.
Då handlar det bara om att överleva.

Du skriver om återknytningar frodig och det är precis vad det är och tiden är mogen känns det som, även om det sista året varit väl tufft.
Det blev inte som jag tänkt men nu när stormen bedarrat så har ändå mycket rensats upp.

Jag har fått många förfrågningar om healing men det har inte varit läge detta år. Jag känner ändå att det är det jag vill hålla på med och att då mår jag bra.

Du skriver om att acceptera våra känslor Indiana och jag tror du har helt rätt. Jag har mycket känslor och tyvärr har jag haft svårt att acceptera det….. men jag jobbar på det Glad kram

Underbart att få "se" er igen och tack för att jag fick ventilera mitt år och bli "lyssnad" på av er. Ni är så goa allihop !

                           Kramar från fri

fri
2013-01-12 11:15
#6

Hej Andina !

 Härligt att du är här ! Jag känner att den där livskorsningen du talar om är träffande!
Jag tycker också det verkar som att många mått dåligt i år…. men det känns lite bättre att tänka på det som utrensningar.
Det känns som vi blir mer tydliga med vilka vi är och på det viset mer uppriktiga.
Det går inte att kompromissa med oss själva längre….i samma utsträckning.

Jag önskar dig Andina och er andra, go tur på eran resa också ! Kyss

                                Kram fri

Annons:
Upp till toppen
Annons: