Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 2976 ggr
sandradarling
1/7/13, 1:13 PM

Hur har era stenar hjälpt er och andra frågor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

jag fick lite stenar idag:

Rosenkvarts, apachetår, citrin och leopardjaspis.

Jag undrar om man kan lägga dessa på sitt "altare" och om de ger samma energi oavsett? Och, har läst att man kan rena dessa med rökelse - måste man ha salvia eller går det lika bra med en rökelsepinne? Isåfall, drar jag bara stenen genom röken?

Undrar även hur era stenar hjälpt er,

har ni de stenarna jag har? Hur fungerade de på er?

MVH Sandra :)

Annons:
[GunillaF]
1/9/13, 12:29 AM
#1

Jag har några stenar, för att jag tycker de är snygga. Använder dem inte till något.

inisklo
1/9/13, 5:58 AM
#2

Obestämd…jag fick av en "kompis"rosenkvarts…hon sa att jag skulle ha den under kudden när jag sover o den skulle hjälpa mig,med kärleken…osv trevligt…ända som jag fick den natten var ont i huvudet…o då var slut med såna expedimenterTungan ute

Jag har stenar o älskar stenar…mest såna som man hittar ut i naturen.Jag använder int dom heller till något…

sandradarling
1/9/13, 6:52 AM
#3

Tack #1 och #2 för svar :)

[JeanetteK]
1/9/13, 9:37 AM
#4

Det finns många sätt att rena dom. Du kan rena dem genom att hålla dem i röken. Du kan också spola dom i kallt vatten. En del gör något med salt, men jag minns inte riktigt hur det funkade. En del blåser på dom och andra håller dem bara i handen tills de känns rena. Gör det som känns rätt för dig!

Jag har de stenar du har. Jag har jättemånga och olika för jag tycker de är så fina! Ibland har jag någon i fickan för att jag känner att jag vill. Rosenkvarts har jag i husets hörnor för att beskydd och positiv energi. Och som prydnad - tycker att de är så fina! Jag har stenar i skålar lite här och där och flyttar om lite då och då.

Gå på din egen känsla, det funkar ofta bäst! Känner du att stenarna funkar ihop så gör de det. Lägg till och ta bort som det känns.

sandradarling
1/9/13, 10:01 AM
#5

Tack Jeanette :)

majlar
1/9/13, 10:31 AM
#6

Jag är en stor stensamlare. Jag älskar stenar och har dom överallt. Dom stenar som går att ha i vatten sköljer jag bara under kranen så får dom torka. Jag använder dom inte till något särskilt, men tänkte berätta en grej som hände här om dagen.

Jag hade sett på Livet på andra sidan, där dom gjorde en ceremoni med kristallkvarts. Dom fick kontakt med stjärnplaneten Plejaderna, och då ville jag också prova förstårs.

Jag tog min största kristall och lade den på pannan, då jag hade lagt mig för kvällen. Jag låg där och filosoferade och mediterade. Efter en trekvart ungefär började min kropp att vibrera och jag trodde först att det var hjärtat som hade fått sig ett spratt, men kände genast att det var hela kroppen som skakade inombords, det höll i sig ungefär 1/2-1minuter, jag blev inte rädd utan det kändes bekvämt på något sätt.

Jag tog bort stenen och tänkte mig att sova för natten. Men där fick jag tji, det blev ett evigt springande den natten på toaletten, jag kissade nog flera liter. På morgonen pratade jag med en väninnna och berättade det här. Då sa hon att jag hade nog varit med om en utrensning.

Nu vet jag inte om det var stenen som orskade detta, men spännande var det i vilket fall.

Annons:
[JeanetteK]
1/9/13, 10:33 AM
#7

#6 Vilken upplevelse!!

majlar
1/9/13, 12:58 PM
#8

Jaa, det var häftigt.Glad

[TommyochAnnika]
1/9/13, 2:01 PM
#9

Vilken häftig upplevelse majlar och visst kan dessa Kristaller hjälpa oss med utrensning.

# 0 Jag använder ofta Kristaller både för egenbruk och healing till andra.Det finns en uppsjö av dom och genom att kristall kommer från jorden besitter dom Moder Jords underbara kraft och energi,just därför är dom så läkande.

Att rena dom kan man göra på många sätt,bla lägga i en mörk fin burk man tycker om med grovsalt eller varför inte i fullmånens sken går även om det inte är fullmåne.Salviabunt eller salvia rökelsepinne går lika bra,själv använder jag salviabuntar men stickorna fungerar utmärkt dom med.

Man kan göra kristallvatten där man låter små stenar ligga i en glaflsaka med vatten i månens sken över natten.Kan sedan användas när man på kvällen ska göra en kopp te eller till frukost te'et.

Man kan också badda sitt tredje öga med kristallvattnet vilket är bra med tanke på den naturliga energi som finns efter kristallerna i vattnet eller som maljar gjorde lägga en sten direkt på tredje ögat.

Nu tål ju inte alla Kristaller vatten tyvärr men många klarar av det och jag brukar ha bergskristall,citrin och turkoser i mitt kristallvatten.

Oj det finns så ofantligt många användningsområden när det kommer till Kristaller.Glad

[Chakra]
1/9/13, 6:55 PM
#10

Jag har mina stenar mest som prydnad, men visst händer det att jag använder någon när jag behöver extra kraft eller bli helad. Oftast då rosenkvarts eller ametist.

Jag pryder gärna mitt altare med stenar.
Dottern fick en bergskristall med sig när hon tog körkort för många år senGladHon klarade det galant!

#6 Ska också testa en ceremoni med kristallkvarts som visades på "Livet på andra sidan"
Ja, det blev en stark utrensning för din delGlad

Tack för intressant fråga! Roligt att läsa om hur ni använder stenarna.

purplehaze
1/10/13, 6:10 PM
#11

Hej. Jag jobbar bl.a. med försäljning av Kristaller så gör en inflikning här… När det kommer till stenarnas energier ska man välja den sten man känner för, då deras tillskrivna egenskaper varierar utifrån den individuella upplevelsen.

Personligen använder jag dom när jag mediterar, och ibland när jag är t.ex. orolig vill jag hålla i en viss sten. Vänster hand är att föredra för det är den inkännande feminima handen. Har jag ont i magen kanske jag lägger en hematit på magen, har jag huvudvärk kanske jag vill hålla en ametist mot pannan osv. Så man kan ju använda dom som man känner för. Ibland bär jag med mig en favoritsten under kläderna eller i fickan eller som smycke.

Bra tips om rening för övrigt.)

Upp till toppen
Annons: