Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 571 ggr
[TommyochAnnika]
1/6/13, 6:00 AM

God Morgon 6 Jan

God Morgon på er !

Här började dagen med en rivstart,hörde konstiga ljud på nedervåningen som om nån pillade med handtagen och tyst gick genom dörrar.Första tanken inbrott så fram med ett basebollträ och smög mig ner.

På dom korta sekunderna hinner man tänka mycket,gardera sig i tanken för att våga slåss om det hade behövts.Hela huset var nedsläckt och i mörkret smyger min far runt som aldrig brukar vara uppe så väldigt tidigt som 03 och inte brukar han nalla mat så på natten heller men var väl hungrig då.

Jösses viken puls och tänk om jag slagit ner min egen far Skäms men han fick höra att nästa gång han tänker sig en nattpromenad tänd för tusan lyset så man ser.Vi hade inbrott för några år sedan så man är fortfarande lite på sin vakt och far skrattade gott där jag stog och såg dum ut i morgonrock med ett basebollträ ilsken som en bålgeting Skrattande

Nåväl ingen fara var det men oj vad man hinner elda upp sig innan man sett vem eller vad som finns en tidig morgon i huset.Så låt mig säga som så,dagen fick en rejäl start i alla fall.

Men frågan är skulle man våga försvara sig om man verkligen stog öga mot öga med en inbrottstjuv så där mitt i natten ? nog för jag är styv i korken och orädd på alla vis men nu maler tankarna hur skulle man verkligen reagera om det nu hade rört sig om ett inbrott.Paralyserats eller våga försvara ?hmm svårt att veta det där och hoppas man aldrig behöver möta en inbrottstjuv i verkligheten.När vi hade inbrott låg jag och sov i godan ro i anexet och föräldrarna var på middag i granngården och upptäckte det när dom kom hem.

Hur som lättnad det bara var min far,men nog funderar man efteråt hur skulle man verkligen agera i en sån situation.

Hoppas ni sovit gott och ha en underbar Söndag Glad

Annons:
ThreeStars
1/6/13, 6:42 AM
#1

God morgon! Tur att du inte slog till din far :)

Ha en fortsatt trevlig dag :)

majlar
1/6/13, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon alla. Jag tror mig inte vara så tuff, så att jag skulle våga eller kunna slå någon i skallen med ett basebollträ. När jag får såna funderingar tänker jag ut olika flyktvägar i stället.

Idag ligger det ett litet tunt lager med frost, det glittrar och har sig.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann.

Toyan
1/6/13, 9:46 AM
#3

God morgon TommyochAnnika, NeonNea och övriga.

Vilken rivstart på dagen, oj..oj, men lycka att du inte slog din far. Hoppas du kunde somna om när du fick ner pulsen TommyochAnnika.

Lugnt och tyst i huset, ser en och annan ute på hundpromenad, 2,3 minus och mulet.

Idag ska jag göra klart ommöbleringen som jag fick för mig att göra igår, framåt kvällen middag med familjenGlad

Ha en fin dag alla healers!

Andina
1/6/13, 10:43 AM
#4

Wow, jag förstår att du blev klarvaken, TommyochAnnika! Och vilken tur för din far att han klarade sig utan att åka på en riktig smäll!
Jag skulle nog vara för korkad för att bli rädd - jag skulle fråga vem det var…

Vilken härlig bild, Majlar, tack!

Minus 2 grader och lite pudersnö på trädgrenarna har vi fått inatt. Jag slipper skotta i alla fall! :)

Ha en fin söndag allihop! Årets första söndag! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

powerofthebass
1/6/13, 11:49 AM
#5

god dag på er all hoppas ni har det bra,    inget bra väder idag iallefall men vad gör det . ha en underbar dag ,

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Andina
1/6/13, 11:56 AM
#6

Detsamma till dig, Power! Hoppas du också har det gott och får en underbar dag! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[Chakra]
1/6/13, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Godmiddag!

#0 Vilket uppvaknande!

#2 Vacker bild!

#3 Ha en trevlig samvaro med familjen!

#4 Ingen skottning här heller. Mycket av snön är borta, men halt på sina ställen på byvägen. Bor ju också i backarnaGladmen din verkar värre.

Ha en fin dag!

[GunillaF]
1/6/13, 1:01 PM
#8

Go middag alla!

Nu har jag kommit hem efter att ha varit och tillbringat ett dygn med mamsen. Vi hade en trevlig trettondagsafton och hann dryfta en hel del med varandra.

Hua vilket uppvaknande du fick TommyochAnnika. Tur att du behärskade dig och inte slog vilt omkring dig.

För många, många år sedan så var jag på ungefär samma "nattvandring" som dig. Jag skulle precis till att somna när jag hörde något i trappen upp till övervåningen där jag och barnen hade våra sovrum. Hade just flyttat in i huset så allt var inte uppackat. Geväret (jag jagade älg i många år), stog i ett hörn i sovrummet, jag tog det och som i den bästa polisfilm smög jag runt i huset med geväret. Måste ha sett himla dråpligt ut; Ett fruntimmer i nattlinne och med värsta geväret beredd. Jag skulle inte ha tvekat en sekund från att skjuta varningsskott någonstans nere vid fötterna om det varit en inbrottstjuv. Inte på fötterna, men bredvid. Jag är farlig om jag beskyddar barnen….Flört

Nu fanns det ingen i huset mer än jag och barnen och det gick lång tid innan jag förstog vad det kan ha varit som lät som om någon smög i trappen; Jag hade skurat trappen riktigt ordentligt under kvällen. Använt en massa vatten för att få bort ingrodd smuts. Det måste ha varit när trappen torkade och träet drog ihop sig som det knarrade som om en människa gick i den….

Oj vad det blev långt…

Ha nu en riktigt fortsatt bra Trettondag!Kyss

[TommyochAnnika]
1/6/13, 1:15 PM
#9

Wow tufft Gunilla,kan se dig med värsta geväret i högsta huggCool.Nä skjuta på skulle jag inte heller gjort men varnings skott inga problem eller om det nu vart en tjuv i morse hade jag inte bangat om det skulle krävas något självförsvar men jag kan lova er att farsgubben tråkar mig hela dagen för det här,det där var visst buskul för farbror det Skrattande

Härliga bilder ni bjuder på och Andina och Chakra en sån där jämmerlig stupande backe hade vi när vi bodde i Mockfjärd,gick inte att ta sig upp med bil vissa vinterdagar.Men motion ja det fick man i alla fall mellan alla svärord Skrattande

En fortsatt fin dag till er och hoppas ni njuter och har det gott Kyss

frodig
1/6/13, 7:33 PM
#10

Gokväll på er! Här hos mig har dagen förflutit i flitens tecken, har läst och skrivit hela dan känns det som så när mörkret började falla fick jag bråttom ut. Men nu har jag iallafall fått en massa frisk luft.

Härligt att det är söndagkväll tycker jag. Ser fram emot veckan som kommer, en helt vanlig vecka liksom.

Ha en go söndagkväll allesammans Kyss!

Upp till toppen
Annons: