Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 745 ggr
boston71
1/5/13, 5:10 PM

Distanshealing

En liten undran mådde inte bra och sökte ett mediuim som gjorde mirakelheling

som hon kallar det. Mår inte alls bra nu ville bara släppa taget jättesvårt att somna även på sömnmedel och insomningstablett. Det kanske har blivit för mycket blockeringar som har bubblat upp till ytan kanske inte var redo att möta

alla möta alla tankar. Rädd för att aldrig komma ur det här tillstånder fick en panikångest attack på nyårsdagen fick åka till akutpsyk. Fcik mediciner men är livrädd för att sova ensam som tur lever jag med min familj och härliga barn.

Kan inte bar släppa mina tankar hoppas bar jag orkar gå till jobbet hjärnan jobbar på högvarv hela tiden. Vill bara ha ett slut på alla jobbiga tankar och kunna fokusera på något annat.

Hoppas på hjälp därute.

Annons:
Skogshumblan
1/5/13, 9:08 PM
#1

Hej Boston, jag kan tyvärr inte ge sig svar för sånt kan jag onte så mycket om. Men jag vill ge dig en varm kram, visa att någon läst dina rader och tänker på dig. Hoppas du hittar en väg ur det här.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Theleonora
1/5/13, 10:31 PM
#2

Hej Boston!

Har du läst i tråden nedan: http://healing.ifokus.se/articles/4d7159afb9cb46223906b48b-efter-healingen-vad-hander?discussions-1

Från en som har tagit emot väldigt mycket healing på senaste tiden och har haft otroliga mycket blockeringar kan jag bara säga att kämpa inte emot. Gå in i känslan (hur mörkt det än känns). Ju mer du kämpar med att inte känna nåt desto mer motstånd gör du och desto längre tid tar utrensningen.

Lycka till!


[Oniq]
1/6/13, 10:54 AM
#3

Hej Boston!

Jag förstår att det känns tungt , det gör det för de flesta om man ej kan förstå, komma åt, samt lösa problemen. Du skriver ej vad det är för tankar du har, om du har råkat ut för något eller om det är rädslor av annat slag. Om du kan få någon klarhet i det så kan du kanske förstå dig själv eller situationen och använda det som en typ av vertyg till en personlig utveckling och på så sätt kunna lösa problemet. På kort eller lång sikt beroende på vad det är, du kanske behöver proffesionell hjälp som samtals terapeut eller liknande.

När det gäller healingbehandling så kan ju antalet ggr variera beroende på vad det är för typ av problem. Du skriver ej när du har fått behandling, hur många ggr om det var i samband med det du fick åka på psyk. Oavsett när det gäller energi healing så är det viktigt att ha,ta det lungt och ha tillit till att energierna arbetar för det bästa.

Jag hoppas och önskar att dina problem blir lösta.

Varm kram

Andina
1/6/13, 11:18 AM
#4

Hej Boston! Jag läste i din förra tråd och jag förstår att du inte hört något ifrån din healer ännu. Jag hoppas hon hör av sig till dig snart.

Sök gärna samtalstid hos någon terapeut/psykolog igen, så att du får prata av dig (vilket brukar hjälpa väldigt mycket).

Ha avslappnande och lugn musik i bakgrunden som hjälper till att lugna hjärnan som gått in på högvarv.

Gör en enkel andningsövning - vilket också lugnar ner tempot i kroppen. Gör gärna andningsövningarna flera gånger under dagen och inför läggdags.

  • Långa, lugna andetag - och för varje gång du andas ut tänker eller säger du ordet "Luuuuugn". Andas in med näsan, och ut med munnen, känn hur kroppen slappnar av för varje gång du andas ut.

  • En annan Metod: 
    A) Andas in långsamt - genom näsan
    Andas ut långsamt - genom munnen.
    Upprepa 3 gånger.

    B) Andas in långsamt - genom näsan
    Håll andan under några sekunder
    Andas ut långsamt - genom munnen 
    Upprepa 3 dgånger.

    C) Upprepa **A)

    **

  • En annan variant av andningsövning: För varje andetag du tar, både in och ut, fokusera på hur det känns i näsan när du andas in luften och hur det känns när du andas ut. Håll kvar fokuset på andningen hela tiden.
    Du kan också välja att fokusera på hur magen rör sig när du andas in respektive ut.

Lugn och långsam andning gör att kroppen slappnar av och därmed också hjärnan. För när hjärnan inte kan koppla av så blir vi spända, och andas dåligt - och hjärnan börjar fara iväg med en massa tankar.

Du kommer ut ur de känslor du befinner dig i nu, det behöver du inte vara orolig för. Men hjälp gärna till med andningsövningar och annat som du vet är avslappnande för dig.
Kanske kan du också fokusera på att göra något som du tycker om att pyssla med, för att flytta ditt fokus på något annat - det ger också lite avlastning för hjärnan.

Och njut av din familj och dina härliga barn!

Lycka till nu med avslappning och lugn i kroppen! Fortsätt att söka metoder/samtalshjälp - det finns alltid något som hjälper för var och en.

Läs också gärna länken i #2.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: