Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 911 ggr
[GunillaF]
2013-01-05 08:25

God morgon 5:e Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på Trettondagsafton.

Lite kallare i dag än vad man är van den här vintern. Hade ca -15 när jag klev upp. Är tidigare ur sängen i dag trots att jag är ledig för jag ska åka iväg och hälsa på min mor.

Ha en riktigt fin helg. Vi ses i morgon!Glad

Annons:
[Chakra]
2013-01-05 09:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon!

Ha en fin dag!

snoflinga
2013-01-05 09:13
#2

Här är en underbar morgon med strålande sol, underbar himmel och en minusgrad - efterlängtat då vi nu haft regn och rusk i flera veckor!

Underbara bilder ni kommer med idag Glad

Jag hade bestämt mig för att gå upp "i tid" för att vända rätt dygnet, det gick sådär men en envis skata som tjatade på katten kom till hjälp så att jag fick motivationen att gå upp Flört

Önskar er alla en underbar dag Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[TommyochAnnika]
2013-01-05 09:19
#3

God Morgon på er !

Ja lite kallare och träden är så där frostigt vackra där ute.Härliga bilder ni bjuder på och visst är det för vackert när det är kallt.

Sitter med ett sprillans nytt modem,skulle ju inte ha internet kvar men hittade ett bra billigt 99 kr månanden utan några andra avgifter alls så det får bli kvar ett par år till så länge som avtalet gäller.Datorn fungerar på nytt och var retfullt segt med gamla modemet men nu är den som ny igen Skrattande

Ha en underbar dag där ute Glad

frodig
2013-01-05 11:26
#4

Goförmiddag här inne!

Jag önskar er alla en fin lördag och tackar för dom härliga bilderna Gunilla och Chakra.

Vintrigt och soligt här hos mig. Och nog märks det att ljuset har ökat. Adventsljusstaken i fönstret ser blek ut med sitt sken. Dags att släcka under dan eller ta bort helt alltså Glad.

Toyan
2013-01-05 12:13
#5

God förmiddag!

Så vackra bilder ni bjuder oss på Gunilla och ChakraGlad

Kallare idag, men inte som hos Gunilla, 3,5 minus, solen besöker oss idag också, härligt.

Ha en fin Trettondedagsafton allihopa.

inisklo
2013-01-05 12:39
#6

HEJ…HEJ…TILL ER ALLA!Glad

#0….#1…FINA BILDER…MAN KAN LÅTA ÖGONEN VILA I DOM O HA NÅN TANKE OM ALLT LEVANDE O ALLT DÖ…OSV…VISNA…

DET ÄR SÅNA DAGAR NU..MER TANKAR I DET DJUPARE PLANObestämdja ja jaa

ÖNSKAR TILL ER ALLA JÄTTE BRA O TREVLIG LÖRDAG O SÖNDAG O VI "SES"O"HÖRS"IGEN PÅ MÅNDAGGlad

Annons:
Andina
2013-01-05 12:48
#7

Go'Morron på eftermiddan allihop!

Splittrade nätter på sistone har gjort att jag vaknar sent och upptäckte nyss att klockan är över halv ett - förvånad! Förvånad Gillar inte att vakna sent och upptäcka att dagen snart är förbi…

Vedspisen är hur trög som helst att få igång kalla vinterdagar - på kvällarna är det inga problem. Så det är vad jag gjort hela förmidda'n - bråkat med vedspisen… ;)
Köpte värmelogs igår men har inte burit upp dem ännu, de ligger kvar i bilen, så det blir till att släntra ner för slänten och hämta upp dem. Det blir lättare att få fart på vedspisen med hjälp av dem.

Nollgradigt här, än så länge, det ska bli 3 grader kallare idag. Så jag får vara glad - inga 15 minusgrader här, tack o lov! Hua!

Hoppas ni får en fin och mysig fortsättning på lördan allihop! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[rore]
2013-01-05 16:50
#8

Hej och go kvällning på er alla!

Tack för fina fotonKyss

snoflinga
2013-01-05 17:59
#9

Andina - när vi eldade i vår gamla kamin med runt skorstensrör i övre delen, gick det mycket lättare att få bort köldpluggen om man först satte eld på papper som man satte i inloppet till skorstenen :) Nu har vi modern kamin där det inte fungerar att göra så, och trots separat tilluftsrör är det ibland jättesvårt att få fyr, särskilt fuktiga dagar :(

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

frodig
2013-01-05 18:02
#10

#7 Andina, vad är värmelogs till vedspisen för nått? Det är kanske kunskap jag behöver när jag snart har en egen vedspis Glad.

Hoppas det gått bra med "släntrandet". Det låter lite vanskligt att ha en brant att klara upp och ner i alla väder. Går det att åka på rumpan kanske, eller rep att hålla sig i, eller…

Andina
2013-01-05 18:44
#11

#9 - Ja, jag har nog hört att man kan göra så - men denna är kopplad direkt till skorstenen - så det blir lite knepigt att kräla in i vedspisen o se'n ut i skorsten'… Flört Och tidningspapper - det går åt… och lämnar en massa aska (som jag kan lämpa ut till växtligheten här utanför = mums-näring till buskar, träd o andra växter!)…

#10 - Vad trevligt att du ska bli med vedspis! Även om min modell inte är nå'n fager tingest - så älskar jag den! Den får sprida värme i huset och jag kan laga mat på den och det doftar och knastrar så gott!

Värmeloggs: Pressat spån. Du kan ha sett dem i större livsmedelsaffärer (Coop Forum t ex), bensinstationer e dyl, brukar ligga bland vedsäckar så här års. Här kan du se lite mer om loggsen.

Nu är det mest isgata, på den skottade delen av slänten, samt hård snö med hård skare på - så antingen får jag pulsa i den hårt packade snön eller ha broddar på mig för att ta mig ner någorlunda säkert. Den är väldigt brant och lång, backen upp. Bra motion om jag inte skulle va' så lat… ;) Fast när det snöar får jag mycket motion, skotta gångstig fram till branten och se'n nerför hela backen. Tack och lov 'tvingar' naturens krafter mig att motionera ibland i alla fall!

(Finns inte mycket att hålla sig i- om jag inte ska ut bland träden förstås… ;) )

P.S. Loggsen doftar inte riktigt lika gott (men inte illa heller) - men man vänjer sig. Och jag använder ju dem endast för att få fart på spisen samt till natten.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
2013-01-05 19:01
#12

Tack för infon Andina, jo jag känner igen dom nu när jag ser bilden. Kan tro att det kan va ett bra hjälpmedel ja Glad.

Jaa, lagom känns ju mera tilltalande när det gäller snö och halka och allt som har med vintern att göra, åtminstonde när man måste "handarbeta" det hela alldeles själv varje gång. Jag hoppas du får tillbaka en hanterbar uppfart snart.

Upp till toppen
Annons: