Annons:
Etikettofftopic
Läst 409 ggr
snoflinga
2013-01-03 21:58

Någon som vet vad dokumentären heter?

För många år sen råkade jag hamna mitt i en dokumentär som jag verkligen skulle vilja se igen, men som jag nu inte lyckas googla fram på något vis. Eftersom många här kanske är på samma intressenivå som jag, sätter jag hoppet till att någon känner igen den och kan hjälpa mig hitta den.

Det jag minns är att det handlade om en engelsk familj som fick flytta till typ mongoliet och bo där med en familj. Mannen hade fettinsprängd lever och alla åt väldigt onyttig mat. Efter en viss tid med nomadfamiljen hade samtliga gått ner i vikt och mannens lever hade minskat fettmängden till nästan normala nivåer. Scenen jag minns starkast är hur familjen blev helt förtvivlade när nomaderna avlivade en gammal jak (annat liknande djur) och slaktade den.

Med reservation för att jag minns helgalet, och med reservation för att jag kanske redan har frågat här, men min hjärna är bitvis överarbetad och isåfall får ni ursäkta Flört

Hoppas att någon vet vad den heter, jag såg ju aldrig början på den och vill också gärna dela med mig av den som tips till andra Glad

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
Andina
2013-01-03 23:44
#1

Det låter som en dokumentär jag gärna skulle vilja se. Jag hoppas någon känner igen och kommer ihåg den - och hittar denna tråd.

Jag tänker bara på Hästpojken - men den handlade ju om en liten pojke som reste till schamanerna i Mongoliet för att få hjälp mot sin autism…

Håller tummarna för att du får hjälp att hitta filmen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2013-01-04 00:26
#2

Vet inte vad det är för program jag heller men hoppas att någon vet vad det är.

snoflinga
2013-01-04 21:20
#3

Puttar upp lite :) Har googlat på allt möjligt som jag kan tänka mig för att hitta den, men utan att lyckas - förmodligen för att jag inte är helt hundra på vilket land de for till eller vad folket kallades…

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

sandradarling
2013-01-07 13:22
#4

Var familjen överviktig och reste dit för att träffa en annan överviktig familj?

Såg ett klipp på youtube som hette "Big meets bigger" men vet inte om det var det du letade efter, hittade dock inget om Mongoliet.

snoflinga
2013-01-07 19:30
#5

Nej, de som åkte dit var överviktiga och åt bara skräpmat, när de levde med de friska och naturligt levande nomaderna fick de en helt annan syn på livet och på vad det är de äter (jag tror inte de ens tänkt tanken att hamburgaren de käkade varit ett djur)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Upp till toppen
Annons: