Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 1346 ggr
vargar
2012-12-31 11:57

Skilsmässa?????

Hej

Vet inte vart jag skall vända mig just nu. Fick igår kväll veta att min sambo efter 21år inte vill leva med mig och våra två barn.

Har trott att vi bara glidit ifrån varandra i julstressen. men det var värre ändå.

Bara för två månader sen pratade vi om att gifta oss.

Visst har det vartit en tuff höst men inte värre än vanligt. Har ulcreös collit ett jätte skov och han har jobbat mycket.

Förlåt om det är osamman hängande men jag gråtter samtidigt när jag skriver detta. Jag älskar honom.

Finns det någon som vill eller vet hur jag skall ta mig igenom detta.

Jag får en kännsla att han har kommit i en kris för han pratar i sömnen och har sa då att han älskar mig.

Snälla hjälp mig någon.

Annons:
Skogshumblan
2012-12-31 12:11
#1

Jag har inga ord, ville bara visa att du inte är ensam i allt det här. Det enda råd jag har är att du litar på din magkänsla och kämpa för det du tror på. Kanske parterapi vore något om din man skulle ställa upp? Varmaste kramen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaF]
2012-12-31 12:15
#2

Fy så jobbigt. Förstår och känner din panik i tråden. När ett sånt besked kommer så blir det stress, panik, vanmakt, sorg … ja allt på en gång.

Kanske du kan föreslå honom att ni går till familjerådgivningen?

Skickar en hel hop med helande energibubblor mot dig. Ta emot dem om du vill ha dem, annars släpper du bara tanken på dem och de går tillbaka till universum.

vargar
2012-12-31 12:18
#3

Tack jag får alldrig med mig honom till familjerådgivare.

#2 Jag tar tacksamt imot helande enegibbblor av dig.

#1 Tack

Andina
2012-12-31 12:55
#4

Åh, Vargar, fy vilken situation du hamnat i! Jag förstår så väl att det är många och jobbiga känslor som väller över dig just nu. Jag kan bara hålla med de ord som skrivits ovan. Jag hoppas att det är en tillfällig 'kris' som din sambo hamnat i, att han fått lite kalla fötter inför det ni pratat om, att gifta er - men att han blir 'varm om fötterna' snart igen!

En prövningens tid!

Jag skickar också så mycket healing- och lugnbubblor till dig som jag bara kan. Det är bara att 'håva in dem' om du vill ha dem! Och jag ber Högre Makter att hjälpa er i denna stund!

Och jag önskar att övergången till 2013 blir så mycket bättre än du vågar tro just nu!

Pepp- och Styrkekramar till dig!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

signemo
2012-12-31 13:05
#5

Skickar varma kramar till Dig.

Tack för att du ger oss Ditt förtroende här. Och du kan både skriva öppet o pm.a om Du vill.

Du har fått så mycket klokt skrivet här ovan

Många känskor finns hos Dig nu och vi finns här och lyssnar, håller om eller bara är tysta tillsammans med Dig.

Du får inte glömma att ta hand om Dig själv riktigt mycket nu. Det är du som lever resten av Ditt liv. Många varma hålla omkramar tiLL Dig

Var rädda om varandra

vargar
2012-12-31 13:53
#6

#4och 5 Tack jag tar tacksamt emot healing coh era kramar.

Just nu försöker jag att få ihop en soppa till lunch till oss ifamiljen.

Skall se glad ut inför våra barn som inte vet något.

Börjar känna en känsla av svartsjuka till min man som är koll lugn.

Plus att jag funderar tänk om han har träffat en annan.

Annons:
signemo
2012-12-31 14:07
#7

Du kan ju fråga honom även om det bär emot..

Kanske kan han fixa maten ,  vill Ni inte tala med barnen ännu, så skyll på att det är nyårsafton. Tycker det är synd att Du servar honom.

Du kan ju hitta på nått barnen tycker är kul

Ursäkta men hur fxxxn kan han sitta lugn.

Du är beundransvärd.

TYcker att han kan ge järnet på att vara den som sköter om hushållet nu

Var rädda om varandra

Indiania
2012-12-31 14:14
#8

Åh vad ledsen jah blir för din skull Vargar.Jag hoppas innerligt att dina problem skall lösa sig. Tänk att få ett sån´t besked inför det nya året….men det är ju lika hemskt när det än blir.

Du får gärna skicka pm om du behöver mera stöd.

Kram om dig och barnen! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
2012-12-31 14:40
#9

Skickar varma tankar om det bästa. Kram

vargar
2012-12-31 15:04
#10

#7.8.9 Tack. Det är så att jag har gjort allt alltid Han har det tre företag var av ett går väldigt bra. Jag har jobbat halvtid och taggit hand om hus och barn. Som sakt jag har gjort allt för honom och för familjen.

Jag har frågat honom om han har träffat någon, men han säger att han inte har gjort detta. Vilket jag måste tro på. Men känslan finns där back.

#2 och 4 tack för healingen

Tack alla för den värmen ni ger mig. Det betydder så mycket även fast ni inte känner mig.

Så kan in vara vänliga att tänka på mig och skicka healing så vore jag tacksam.

lenjon1
2012-12-31 15:17
#11

Oj vargar det här var inte så kul att höra. Och du ska veta att jag förstår din smärta långt mycket mer än vad jag kan förklara här…Det gör mig så ont

Min spontana reaktion är hur hade han tänkt sig fortsättningen? Han har ett stort ansvar att ta tag i nu om han vill skiljas…han är initiativtagare till en enorm sorg och sitter med ganska stora skyldigheter gentemot sin familj…

Skriv av dig - vi finns här. Massor med kramar till dig

Lena

signemo
2012-12-31 15:45
#12

Jo vi har nog lite lätt för att ta på oss allt, HUr gamla är era barn förresten.

Han kanske behöver förstå allt du gör. Jag vet att de inte förstår det alltid.

Som lejon1 skriver finns vi  och du kan skriva så mycket Du vill. Vi kanske inte är inne på iFokus samtidigt, men nån av oss är nog här.

Bara skriv, pm.a,  ha oss som stöd i tankarna vad du än gör. Vi finns här o stöttar. Kram

Var rädda om varandra

frodig
2012-12-31 17:55
#13

Vargar, ett sånt förfärligt tråkigt besked du fåt från din man. Jag förstår att du är i chock och att det är kaos inom dig.

Jag vill försöka förmedla två saker som jag tror du kan ha hjälp av att hålla dig till.

Det ena är att du ska ösa ur dig alla tankar som dyker upp, rädslor, svartsjuka, tvivel, förödmjukelse, panik, sorg, ja allt det som skapar kaosen inom dig. Allt detta är det bäst om någon "objektiv", någon "neutral", någon som inte känner dig privat tar emot. Personer här på forumet till exempel, eller en terapeut som tar emot akutbesök. Det kan också vara en familjerådgivare som bara tar emot dig, båda parter behöver inte gå om det inte är möjligt, fast det brukar dröja innan man får en tid.

Leta gärna efter någon terapeut som tar emot akutbesök, t.ex. tre besök under närmaste tiden. Det brukar finnas såna.

Kostnaden för detta kan du redovisa för din man och säga att du behöver detta för att klara ut den närmaste tiden och kunna ta din del av ansvaret för barnen, och att du ser det som er gemensamma utgift.

Det andra jag tror du kan ha hjälp av är att det nu gäller att se varje detalj som behöver tas omhand i tur och ordning.

Det kan till exempel vara någon av barnen som vill träffa en kamrat och det ska ordnas. Bestäm dig då för att just för stunden lägga ifrån dig alla andra tankar och fokusera just på att hjälpa ditt barn med detta.

Det kan vara kläder som är smutsiga och behöver tvättas. Så lägg då alla andra känslor och tankar åt sidan bara för en liten stund och koncentrera dig på att plocka ihop och stoppa in i tvättmaskinen precis dom här kläderna. Känn också efter att du är bra på att klara av just en sån här sak, och tillåt dig att njuta av att ta ut den rena och torra tvätten när den är klar.

Vardagsdetaljerna är dom som håller ihop din tillvaro, så tillåt dig att gå in i dem en och en just bara den stunden. När kvällen kommer kan du också ge dig själv en varm kram och säga, "det här gjorde jag idag, det känns bra för mig att jag klarade det, och det är bra för oss".

Så, ilskan och frustrationen och allt annat eländigt får plats när du öser ur dig ohäjdat. Lugnet och självtilliten får näring när du en i taget tar dig en vardagsgöromålen.

Om det är viktigt för dig kan du markera ut din mans bitar i detta, hans mat, hans tvätt, hans… osv. Men jag hoppas du också kan se och känna att det finns hållbara vägar att få upprättelse för dig i denna situation, som inte går ut på att göra honom illa.

Dina val kan vara vägen till ett helande för er båda, ja för hela familjen.

Ett helande betyder inte helt säkert att ni ska fortsätta leva ihop, oavsett hur det känns för dig nu. Men ett helande är alltid till godo.

Andas igenom din kropp mellan varven, all denna kaos fastnar så lätt i "håll" här och där. Och be om och se till att få, på ett eller annat sätt, en stunds vila mellan varven för din mages skull.

Jag önskar dig en hållbar väg genom din situation. Med mycket värme och förtröstan sänder jag dessa rader till dig och hoppas något känns användbart för dig.

En varm kram till dig! Jag tänder ett ljus för dig och din familj med en önskan att du ska få hjälp att gå den bästa möjliga vägen för dig nu.

Med värme och omtanke/frodig

Annons:
snoflinga
2012-12-31 18:00
#14

Finaste du, kanske är det dags för dig att sätta dig själv i första rummet? När du mår bra kan du hjälpa andra igen, men just nu får du lov att känna allt du känner Kyss Var inte rädd att be andra om hjälp, de du har nära dig, ibland kan man hitta hjälp där man inte trodde den fanns. Och om någon gör dig besviken, bli inte arg, de är bara inte redo att möta dig i den situation du är nu.

Jag skickar en massa energi och tröstekramar till dig, och du ska veta att jag tänker på dig Kyss 2013 är ett långt år, och tänk, om ett år sitter du här och har "facit i hand" och vet hur det blev Flört

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

vargar
2012-12-31 18:00
#15

#11Tack

Just nu känner jag mig lugn. Jag tror det beror på att jag fått healing.

Barnen är 6 och 10 år det verkar som det vet ändå. 6 åringen är arg och skriker för minsta lilla 10åringen har dragit sig undan.

Jag själv försöker läsa en bok, för att ha något annat och tänka på.

Det gör så ont att se honom en män som man brukar krama och pussa och inte få göra det. Han säger att det skadar mer än det gör nytta.

Jag vill bara vakna upp från denna mardröm.

Vi har väldigt få gånger gått och lagt oss som ovänner. De gånger har oftast slutat lyckligt i sängen.

Men igår så grät jag mig till söms vilket aldrig har hänt förut.

Kramar

vargar
2012-12-31 18:05
#16

¤13 och 14 tack för eran värme

signemo
2012-12-31 18:09
#17

Frodig skriver så mycket klokt o bra, ja alla de andra också.

Förstår att det gör ont att se honom, men inte få krama om.

Skulle vilja skriva mer att ta hand om Dig själv . Men jag skulle troligen själv göra precis som du gör.

Tro att jag måste ordna i fixa allt.

Hoppas han är så mycket man att han  förstår att han nu  få se till att sköta sin del av allt du gjort.. Inte för inte säger man.

Bakom varje framgångsrik man står en stark kvinna.

Det är Du som är den starka kvinnan som gjort att han har kunnat koncentrera sig på sina företag.

Önskar för er allas skull att det är nån form av noja han fått. En noja han snart  kommer att ångra.

Men framför allt önskar jag att Du inser vilken fin, omtänksam och stark kvinna Du är. Kram

Var rädda om varandra

vargar
2012-12-31 18:23
#18

Tack alla. Ni skriver så kloka ord. Jag har själv sagt dem till mina vänner när det har hänt dem någotting.Men nu får jag ta del av dem från er tack.

Någon måste även skickat healing till min man för just nu står han och lagar mat vilket är väligigt ovanligt. Men samtidigt oroväckande.

Jag har aldrig förut snokat ihans saker plötsligt käns det som jag vill kolla allt. Jag blir rädd för mig själv.

signemo
2012-12-31 18:31
#19

Inte vara rädd för Dig själv. Du är normal som känner så.

Lagar mat. Ja man skulle nog bli förvånad. men Du kanske inte skall ta det som oroväckande om det är till Er alla. Det kan vara tvärtom.

Var rädda om varandra

vargar
2012-12-31 18:34
#20

Han lagar mat till oss.

Annons:
signemo
2012-12-31 18:40
#21

Det låter bra. Ha nu en skön kväll , kanske spela nått kul med barnen tillsammans, Då blir alla så koncentrerade speciellt barnen kanske.

Varm kram till goa Du

Var rädda om varandra

[Chakra]
2012-12-31 20:27
#22

Kram till dig, vargar! Det får räcka just nu!

vargar
2012-12-31 21:10
#23

Middagen blev katastrof barnen satt och retade varandra,till slut skrek jag till attde skulle lunga sig.

För första gången på många år skulle fira lungn och ro.

Det just nu skrik och gap hela tiden här hos är den ända tryggheten jag har vill bara att det skall bli som vanligt igen. Jag ger upp har så mycket ilska innom mig och tårarna vill aldrig sluta.

signemo
2013-01-01 00:55
#24

Kramar om Dig vännen.

Var rädda om varandra

vargar
2013-01-01 12:26
#25

Idag känns det lite bättre. Jag har bestämmt mig för att kämpa för att behålla honom. Även om det inte blir så.

Jag måste vara stark. Jag måste tänka på mig i första hand o barnen.

Så för att klara detta behöver jag all stöd jag kan tänka mig.

signemo
2013-01-01 12:37
#26

Du har vårt stöd.

Var rädda om varandra

Soul1973
2013-01-02 04:52
#27

Vargar - om det är detta som känns rätt?  Go 4 it girl. Kämpa.

Du har vårt stöd.

Annons:
[VSK]
2013-01-02 08:09
#28

Bamsekramar till dig vargar.

signemo
2013-01-04 16:37
#29

Bara jag som tittar in och skickar en kram

Var rädda om varandra

snoflinga
2013-01-04 19:00
#30

Kramar härifrån med Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Rosen05
2013-01-05 09:19
#31

Hej!

Har läst hela tråden här om det Du är med om! Känner med Dig! Jag önskar att Du mellan varven kan må bra i själen och att allt löser sig till slut även om det kan ta tid.

Det som de andra skrivit till Dig här i tråden är bra saker att ta till Dig!

Varm kram till Dig!Glad

Rosen05

Upp till toppen
Annons: