Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 1568 ggr
Andina
2012-12-30 05:43

Go'Morron 30 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara två da'r kvar innan 2012 är till ända… Funderar lite på om jag kommer att minnas något särskilt från detta år? Har jag gjort något bra? Har något hänt som jag kommer att koppla till detta år? Just nu kan jag inte komma på nå't speciellt, i alla fall, som jag kan skriva in i årsboken… Men, jag har ju två dar till på mig att skapa nå't litet avtryck! Glad

Jo, visst ja! Två katter fick ju stor plats i mitt liv detta år! En skyggis som gått vilse höll till här i 7 månader (tills jag, till slut, hittade ägaren) och en liten 'KattPrinsessa' som 'flytt' sina tidigare ägare, valde att flytta in här permanent. 
Det var speciellt för mig, detta år! Föga förvånande att det är djur som tagit 'särskild plats' för mig… ;)
Stannar jag upp o tänker tillbaka lite, så kanske det finns några fler guldkorn..

Har du nå't särskilt 'minnesmärke' för 2012, årets 'avtryck'?

_Go'Morron allihop, så här den sista söndagen för i år - jag hoppas det blir en fin och minnesvärd dag för er allihop! Kyss_

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Lynxx
2012-12-30 07:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mor'n.

Du har säkert gjort många bra saker - men tar dem som självklara & inte ser det goda det gjort ;-)

---

Mig har det hänt mycket, som e minnesvärt - men knappast ngt som gjort intryck på andra - ja e ju osynlig för människor.

Men ja har ju fotat en del - somliga bilder blev lyckade.

Resan runt Öland & södra Sverige, Vickans födelsedagsunderhållning, Rättviks kallkälla m.fl. - ngt ja inte har haft ork till tidigare (fick tonhealing m.m. strax innan - å det gav bra skjuts till orken).

Eftersom ja filmar all bilkörning (så ja kan se på saker i efterhand - saker som ja inte hinner se när ja kör & som bra stöd för minnet) - så har ja börjat lägga upp filmerna på U-Tube - till allmän beskådan för de som ev. vill se hur det ser ut på olika ställen.

(ett xpl: Över Ölandsbron till Mörbylånga N hamn.

http://www.youtube.com/watch?v=h0k8PqKpwyE).

Har fått en del bra tips på sätt att förbättra hälsan.

Skaffat ett par katter - Shamani & Shandi (som blev kastrerade, vaccinerats, chipats & fått klorna klippta - i torsdags - & inte så kul att tvingas ha strut på huvet i ngr dagar framåt - man kommer inte åt att klia sig - så husse får vara förste kliare f.n.).

Etc. etc.

---

Just nu ere dock inte ngn höjdare - förkyld, så sova kan man ju glömma Gråter Annars kanske ja åkt in till Västerbron & filmat fyrverkerierna på Nyårsafton.

Skaplig basröst får man iaf ;-)

Igår natt vaknade ja av att ja fick nå typ av astmaliknande anfall & inte fick ngn luft - på en bra stund, typ som vid kikhosta. De va panik asså! Va skakis en lång stund efteråt! Roligare kan man ha.

Ha de!

/L

Skogshumblan
2012-12-30 08:36
#2

God morgon på er. Lynxx, vilka fina katter! Hoppas de återhämtar sig snart och att DU kryar på dig. Andina, jag har också funderat över det här året. Känner stor tacksamhet för att jag lever pch allt jag har. Set som fastnat är såklart de som rör familjen, barnen mår bra och växer upp, att jag har börjat springa igen etc. Men det som fastnat mest är nog hur universum/ Gud svarade på min desperation i höstas när jag börjat jobba igen. Hade jobbat två dagar på timvick. Onsdag kväll låg jag i min säng och grät helt desperat, bönade om att slippa det där mer. I meditationen kom min pappa till mig, har aldrig hänt innan i den meditationen, och tröstade mig och sa något om håll ut lite till. Dagen efter blev jag inringd på vick igen men innan den dagen var slut hade jag fått svar på min vädjan. Fick ett vick på 3 månader. Nu i december förlängdes det dessutom till mars ut, sen får vi se. Jag önskar er alla en fin söndag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

majlar
2012-12-30 09:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God morgon alla. Ja, att se tillbaka på året som gått verkar först lite svårt. då jag tycker att året har gått sin gilla gång och inget särskilt har hänt. Men sen ploppar ju det ena och det andra upp.

Det jag minns allra särskilt är ju min sons bröllop, och det är ju kanske inte så konstigt, då det nästan nyss har skett.

Sen tittar man längre tillbaka och minns småsaker, som solen som värmde i juni och gjorde skuggorna korta och tjocka. Vattnet som kluckar och regnet som öste ner en dag i augusti, så gräsmattan blev till en pool…etc etc.

Man har många minnen långt in i hjärtat som följer med in i nästa år.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

[GunillaF]
2012-12-30 10:18
#4

God morgon!

Lynxx, jag vet hur det är, hade ett för ett par kvällar sedan senast. Det är väldigt torr luft inne nu på vintern med alla element som står på och det bl.a. gör att det astmaanfallen kommer som ett brev på posten.

Om du inte har en luftfuktare att tillgå så kan du blöta frottéhandukar och hänga på elementen eller ställa en torkställning med din blöta tvätt t.ex. i sovrummet.

Mina tankar började snurra när du skriver om vad man kan komma ihåg 2012 med för händelser; Och visst finns det några både glada och tråkiga:                                                                                               Mina fd svärföräldrar gick över till andra sidan bara med 10 dagars mellanrum i somras.    Mina två yngsta barnbarn blev ett år.  Jag har gjort ett par nya bekantskaper som jag är glad över och hoppas att vänskapen ska hålla livet ut. Ja, det finns mer också men det behåller jag för mig själv Flört

Här toar det i dag och är väldigt halt. Hoppas att de tar det lugnt de som måste vara ute på vägarna.

Kan även berätta att Brolles o Pontares konsert var något extraordinärt. Jiddrans vilken stämning och vilket röj det var. Glad att jag fick vara med Skrattande

Hörni, ha en fin dag!Glad

Toyan
2012-12-30 12:20
#5

God förmiddag!

Vacker bild Andina.

Så vackra katter Lynxx, otäckt att få astmaanfall, krya på dig.

Kollat din film nu, bra att film när man är ute och kör.

Finns många fina dagar att minnas från 2012, yngste sonen gifte sig i början av året.Glad

En underbar junidag på vackra Österlen. En jättefin helg med min storasyster, osvGlad

Mindre kul var att åka till akuten för att jag fått förmaksflimmer, elkonvertering gjordes dan därpå och nu tar jag medicin för att hålla hjärtat lugnt.

Regn,slask och halt som hos Gunilla.

Ha det gott alla healers!

frodig
2012-12-30 12:44
#6

God Dag på er allesammans!

#1 Lynxx, så spännande att du filmar dina bilresor. Jag tog mig en tur till Öland jag, åkte med på din visning där.

Det var rogivande och väldigt vackert med musiken till Glad, lite oväntat för mig att jag skulle uppskatta en bilresa, men det var trevligt.

Jag hoppas dina astmakänningar get med sig, och tänker att Gunilla, som har egen erfarenhet, nog har gett dig några användbara tips. Torr luft var vad som dök upp i mitt sinne också när jag läste det du skrev.

Och så dina vackra katter, med vackra namn därtill.

Och Andina, också med katter, nog minns jag när du berättade om särskilt den skygga, lite sorgligt att skiljas från den, men gott att du lyckades hitta ägarna till slut.

Och vykortsbilden du bjuder på Glad, tack för den!

Minnas är inte min starka sida, inte på det medvetna planet iallafall. Det jag minns är oftast sånt som fortfarande pågår. Men om jag anstränger mig så ser jag ändå saker i backspegeln som startade under året som gått.

Resor som påbörjades, återträffar som blev av, nya möten, nya platser, och så fjällvandringen som var en kär återupplevelse. Allt detta går inte att isolera från nuet, utan fortsätter här och nu.

Jag packade också "min ränsel" under 2012 för att skörda det jag länge sått, och det är något jag tror jag delar med många här. Det kan te sig på olika sätt bara.

Skogshumblan #2, jag minns dina våndor över arbetssituationen som du delade med oss här, och din glädje när det löste sig.

Majlar #3, din glädje över sonen och bröllopet.

Och många saker som dryftats här, både sånt som varit kämpigt att handskas med och sånt som sjungits ut i glädje.

Så jag vill passa på att tacka er allesammans för alla fina stunder med er här på HealingiFokus. Ni känns som trygga vänner, som jag kunnat dela saker med och som lärt mig saker i stort och smått. Och som det känns fortsätter vi ju bara nu och framöver Glad, men avtryck har ni gjort det är iallfall helt säkert Kyss.

Annons:
Lynxx
2012-12-30 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ett aktuellt xpl på vad som en filmade med sin "bilkamera" - man vet aldrig vad som kommer att fastna på filmen…!!!

Flykræsjet i Moskva

---

Ja har inte ngr problem med allergier & typ astma i vanliga fall - men denna gång berodde det på att ja e förkyld & kom som en överraskning.

Hade dock likn probblems tidigare - men blev av med dem när ja slutade äta färdiglagade produkter & slapp alla tillsatser i maten!

Så ja får väl kolla med Il Doktore, om det fins ngt avsvällande att ha till hands i forts - i händelse av att samma händer igen.

---

Numera ere råvaror & vatten som gäller!

Inga mjölkprodukter (förutom smör)!

Många skulle bli bättre i sina hälsoproblem - om de slutade anv. mjölkprodukter - i synnerhet komjölk. Get- & fårmjölk e endast ngt mindre problematiskt.

Mjölk e bara till för nyfödda - å komjölk e endast till för kalvar - inte människor.

---

Inte heller kolsyrad läsk & vatten e bra - det (liksom kaffe) försurar kroppen & e ngt som kroppen vill göra sig av med, för att hålla syrabalansen i blodet. En av de produkter som som bildas i kroppen & avges via andningsluften e just kolsyra (& vatten)

Att då fylla på med xtra kolsyra via läsk/kolsyrat vatten e ju att göra kroppen en verklig björntjänst!

/L

[rore]
2012-12-30 15:30
#8

God eftermiddag alla goa!Kyss

Trodde att jag hade varit in och skrivit i tråden,, men icke alls hade jag detSkäms.

Sitter och funderar på vad som skett under året som gått, känner mest att det trallat på,, utan några större händelser.

Men det är förmodligen inte riktigt sant. Jag har bara ännu inte landat och hunnit med att tänka eller känna efter, skulle jag tro.

En fin kvällning önskar jag er.

Skogshumblan
2012-12-30 20:57
#9

Ja frodig, dina kloka ord i somras visade sig ju stämma fint ;) Instämmer helt i tacket för allt ni här inne ger, ni känns som en viktig del av mitt liv, även om jag periodvis inte orkar och hinner vara här så mycket. Ändå vet jag att vi finns här för varandra:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: