Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 910 ggr
Andina
2012-12-28 07:15

Go'Morron 28 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara några dagar kvar på detta år. Vart sjutton tog 2012 vägen, kan man undra? Ja, jag undrar ibland, i alla fall. För nog sjutton springer tiden iväg snabbare nu? Och lat som jag är, så ids jag inte springa ikapp…

Jag har saknat de tidiga morgnarna de senaste veckorna, har somnat och vaknat sent. Men nu så, idag vaknade jag före gryningen igen, och gissa om jag njuter av det. Det är den mysigaste tiden på dygnet, ottan! Åtminstone tycker jag det.

Jag hoppas ni får en riktigt härlig och mysig fredag idag! Lite extra mysig - eftersom det är sista fredagen vi får uppleva detta år! Kyss

Go'Morron allihop!

Ljuva sommarnatt…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[rore]
2012-12-28 07:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon Andina! Tjusig bild :) JAg har också fundrat var tiden tatt vägen, åren springer på så fort nu och precis som du, så ids jag inte springa ikappTungan ute. Det får vara så som det är,,, men undrar det gör jag emellanåtObestämd.

Godmorgon till er andra som också har vägarna förbi.

Här är det åter lite minusgrader och blasket har frusit på,, isgata…gäller att hålla tungan rätt i mun på promenader. *funderar på broddar*

Nåja, ska fylla på kaffekoppen med lite påtår och sno en filt om mig,,, *ruggigt*

*vinkar*

inisklo
2012-12-28 07:53
#2

Glad…GODMORGON Andina!

Vist är det härligt,att få vakna till nu dag o känna,att det är nåt extra just i denna dag.Ja int bara,att det år 2012 sista fredag,utan att det är just nåt i dag.

Det är det väl varje dag nåt extra!Härligt,att få vara med i dag oxå.

Det är bra,att man har städat mer noga före julen o nu kan man ta bara lite med vips vips med dammvippan o dansa med dammsugaren med ett par varv o då är det fixat,att bara lata o ta det lungt.mysa…o kanse pysa liteSkrattande

Jaa samma fråga här var har detta 2012 tagit vägen,man ser bara lite av detta,ser o ser…men allafall.Jag ska säga hur som hälst är detta år en av dom bästa som jag har fåt vara med,om int den bästa?Obestämdja ja nu ska jag int bli sentimentalSkäms

Jag önskar till ER ALLA en bra fredag,med goda tankar o värmande kännslor!

inisklo
2012-12-28 07:56
#3

Förvånad…#1 rore du han före mig…GODMORGON på DIG!Skrattande

Jätte fina bilder har ni båda två.

Vi får se om jag hinner nu före nån annan.Flörtjag springerSkrattande

[rore]
2012-12-28 07:58
#4

*S*Kyss. Spring försiktigt iniskloGlad

Andina
2012-12-28 08:11
#5

Vad härligt, Inisklo, att du har haft ett så bra 2012! Det kan man nästan ana i dina inlägg. Bara att 'dansa med dammsugaren'… (så nära vän med min dammsugare är jag inte… vi är inte vänner alls…) Förhoppningsvis blir ditt, och allas, 2013 ännu bättre och bäst!

Rore, broddar är bra på is. Det har jag kommit på de senaste två vintrarna, när isen lägger sig på backen ("stupet")! Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
2012-12-28 08:12
#6

Godmorgon!

Ja, tänk att det är sista fredan detta år Förvånad!

Det har gått fort, det har hänt mycket på många plan, och då är det skönt att känna att vissa saker finns där, i våras, i somras och idag.

Som fullmånen till exempel. Den har väckt mig en par gånger inatt, utan att jag förstod att det var den. Men så nu på morgonen lös den rätt in på mig genom gardinen, och jag studsade upp och drog undan gardinerna.

Jag gillar dig, rackarns fullmåne, men du är lite störande också Flört. Skönt ändå att du går i din trygga bana och vi får så lov att gå med hur vi än har det för övrigt. Det tycker jag om.

Så fina bilder vi får vila ögonen på här idag!

Jag fyller på kaffemuggen här också Glad.

Annons:
[JeanetteK]
2012-12-28 08:21
#7

God morgon!

Vårt år här på Månskensfarmen har varit ett år fyllt av "första gången". Otroligt roligt och utmanande på samma gång för ett kontrollfreak som jag. Jag ser fram emot ett nytt år med nya utmaningar och möjligheter att säga "förra året gjorde vi så här"! Det finns en trygghet i det som jag inte trodde att jag skulle sakna.

Månen är mäktig. Helt underbar!

Hoppas ni alla får en härlig sista fredag på detta år! Stor kram♥

lenjon1
2012-12-28 08:24
#8

God morgon alla vänner. Sitter på jobbet med kaffekoppen jämte mig…overkligt när klockan ringde idag. Man är snabb på att vända runt lite på dygnet.

Men dagen på arbetet är kort - tack och lov. Är bombförkyld och ingen röst men det finns ingen här som jag kan smitta och inte behöver jag prata heller…

Ha en go fredag

kram på er

Lena

inisklo
2012-12-28 08:38
#9

Skrattande…#4 rore…jag nästan har snubblat så brottom hadde jag ,att ingen annan hinner föreSkrattande

Glad…#5 Andina…jaa-a så är det men för mycke har jag behövat betala av denna,att jag känner så.Ju mer jag har"hittat"mig själv o ju bätre jag har visat till "vänner" o "kompisar"att jag mår dess värre har det blivit från deras sidan.Dom har lämnat mig…eller är det så,att jag har lämnat dom???

Alla år som jag mådde dåligt o hadde värkligen svårt med hälssan osv var bunden till bitterhet osv dåligt var jag poppis var jag nåt…jag tog alltid hand om andra osv o andra kunde gotta sig för jag var många år levande dö…

MEN SEN EN DAG BÄSTÄMDE JAG MIG…JAG SKA INT ÄLTTA O BLIR BITTER GAMMAL KVINNA SOM INT KAN SÄGA SOM JAG SÄGER I DAG,ATT LÅNG VÄG ÄR DET,ATT VANDRA INNAN MINA ALLA PYSSELBITAR HITTAR SIN PLATS,MEN JAG ÄR PÅ GOD VÄG…TROTS ALLT..O JAG ÄR STOLT O GLAD,ATT ÄVEN JAG HAR RÄTT…OM INGENTING ANNAT RÄTT TILL MITT EGET LIV..VAR JAG VILL O INT VILL OSV…

I dag är jag mer harmonisk o glad,skrattar mycke, har nua vänner,men är lite rädd…ja ja oi va mycke det ble nu…

En dag skriver jag min bok…mitt liv som iniskloSkrattandeSkrattande

[Chakra]
2012-12-28 08:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Godmorgon!

Vackra bilder och fina ord i tråden.

En arbetshelg väntar mig!

#7 "Det finns en trygghet i det som jag inte trodde jag skulle sakna" Låter som något jag tycker om, men måste läsa det om och om igen för att det ska gå inGlad

majlar
2012-12-28 08:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

God morgon alla. En bild från förra nyår.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

[rore]
2012-12-28 08:54
#12

#9

"Om inte annat rätten till mitt eget liv" Kyss Underbar insikt inisklo. Och att sen "vännerna" försvinner" kan till en början kännas både surt och ledsamt,,

Men egentligen så ger det ju nya möjligheter att finna nya vänner som är på samma våglängd som en själv,, och det är är ju en riktig skatt i sig,,,,Flört

[JeanetteK]
2012-12-28 09:17
#13

#9 Fint skrivet Inisklo! Inspirerande.

Annons:
inisklo
2012-12-28 09:17
#14

Glad…#12…tack…tack…för dom fina sanna ord.Dom värmde mitt hjärta o jag vet,att DU har rätt.

Lika dant har mina nya vänner sakt som jag har träffat här i ABF på onsdagar.Men jag måste säga som #7 JeanetteK…det finns en trygghet i det som jag inte trodde jag skulle sakna….så är det lite,man vill våga lita på o är rädd allafall fast inne i mitt själ vet jag o känner,att jag är på rätt väg som sakt..

ja ja…härligt skatt som inte skattevärket ha nåt,att bita iSkrattande

[dandamimm]
2012-12-28 09:43
#15

God förmiddag.

Fullmåne i natt och jag har sovit som en sten… har inte hänt på över 20 år. Jag är alltid vaken tre nätter under fullmånen. Undrar om detta betyder något mer än att jag var trött?

Min dotter har haft 16 ungdomar här från 12.00 igår och flera av dem är kvar. Full rulle och mycket liv men otroligt trevliga ungdomar. De är esteter allihopa så de har inte mycket hämningar och sång och teater är en del av vardagen… Kanske därför jag var så trött?Glad

2012 snart över. Detta är ett år som varit mycket speciellt men jag lägger det gärna bakom mig. Jag har gjort galna förändringar som jag aldrig kunde drömma om, eller det var ju det jag gjorde, drömde. Men jag har avslutat, rensat ut och påbörjat ett helt nytt liv och nu är jag lycklig, vad det nu betyder. Jag är tillfreds och skapande igen vilket är så viktigt för mig. Årets första halva var inte så bra då jag faktiskt brakade ihop totalt men det fanns en mening även med det.

Jag glädjer mig när jag ser och får berätta för mig om alla dessa andra(oftast kvinnor) som gjort förändringar för att återta sina liv. På detta viset har nog 2012 varit viktigt för kvinnan.

Att tiden bara springer iväg gör det bara tydligare för mig att tiden inte finns. Vi försöker få ordning på livet genom att dela in dagarna men efterom det som i kalendern eller på klockan ser lika långt ut ibland ändå är helt olika långt så är tiden bara en illusion. Att vänta på bussen i regn i 10 minuter är jäkligt låååång tid men att prata med min bästa vän i 10 minuter är alltför kort tid… t ex.

2013 blir ett intressant år på många sätt. Mycket kurser, företagande, andligt arbete och häxeri blir det. Och säkert en massa annat kul som jag inte vet ännu. Har påbörjat arbetet med att återta mitt liv som vattenvarelse. När jag var barn kunde jag andas under vatten och tala med allt som levde där men i puberteten tappade jag den förmågan. Men den rusar tillbaka just nu så jag är spänd på vad detta kommer att innebära.

[Chakra]
2012-12-28 10:01
#16

#15 Känner igen mig i mycketGladTack för det du skriver!

Minns med glädje"estetungdomarna" då mina barn gick där.

Galna förändringar har jag också gjort och fortsätter göra, och jag vet att många andra blir inspirerade för att man vågar.
Lev för sjutton, säger jagSkrattande

Ibland tappar jag alla krafter och behöver vila, vänder på dygnet, sover för lite, skapar, njuter av naturen och vännerna och bara "är" och det känns som jag inte passar in i den "vanliga världen"

2013 ska bli ett riktigt bra år, då jag inte ska ge bort min kraft och energi på fel sätt.

[GunillaF]
2012-12-28 10:04
#17

God förmiddag.

Trött och slut efter ett allergianfall (eller vad det kallas) i gårkväll. Har sovit som en kratta därför att jag knappt kunnat andas. Nu är det lite bättre, men jag är trött trött.

Jag vill iaf säga att jag läst allt ni skrivit. Men även om jag inte kommenterar så ska ni veta att jag tänker på er.

Kram och ha en bra dag!Kyss

[dandamimm]
2012-12-28 10:07
#18

#16 Tack själv. Frågan är väl om inte det är så att det är vi som är lite udda som egentligen passar in i den verkliga världen (den vanliga världen har skapats som en bild och en norm men egentligen passar ingen exakt) och de andra som inte passar men eftersom de i nuläge är fler så "vinner" de. Men tiden förändras… Tycker att fler och fler vågar vara sanna mot sig själv och det ska bli så kul att se vad som händer efterhand som folk vägrar att anpassa sig efter mallen…Glad

inisklo
2012-12-28 10:34
#19

#13…Jeanette…ja men tackGladvi skickade samtidigt texten.Tungan uteÄr det nån teckenFlört….hi hi hiii….

#17…Gunilla…vem säger,att man "måste"kommentera alltid allt som man läser osv. Va jobbit DU har haft. Hoppas,att det är mer  bätre nu än då när du skrevObestämd o att DU får dina krafter tillbaks.Vila nu utan dåligt samveteKyssDet är skönt,att tankarnas kraft är som halsduk som värmer.Glad

Kram på DIG!

[JeanetteK]
2012-12-28 10:38
#20

#19 ja jag märkte det! Roligt!  Glad

#17 Håller med Inisklo i det fina hon skriver till dig i #19.Kyss kram

Annons:
inisklo
2012-12-28 10:46
#21

#20 Glad….ja roligt!Sånt händer ibland.

Vist är det skönt ibland bara hålla medFlörto hänga påSkrattande

Toyan
2012-12-28 11:00
#22

God förmiddag alla.

Så fina bilder ni bjuder på , tack.

Många fina, sanna och kloka ord i trådarna.

Rätten till mitt eget liv tog jag för många år sedan, det bästa jag gjort. Om några månader går jag in i en ny fas i livet igen, då går jag i pensionGlad

Det bästa med det blir som jag ser det att jag kan styra över min tid på ett annat sätt, kommer säkert att kännas konstigt ett tag, så är det ju med allt nytt.

Tummen upp för er alla kloka starka kvinnor och all lycka inför kommande årKyss

[rore]
2012-12-28 14:38
#23

Krya på dig Gunilla!

Skickar krya på dig bubblisar med tanke vågor till dig. Ta emot dem om du vill… Vila o ta det lugnt nu.Kyss

Andina
2012-12-28 15:20
#24

Det blev många visa ord och tankar i denna tråd idag, tack för dem!

Och tack för alla härliga bilder! Jag gottar mig i dem, som alltid.

Kyss

Gunilla - hoppas du fått dig lite sömntillskott under dagen och att du mår bättre vid det här laget! Skickar också lite healingbubbel till dig som får omsluta dig om du vill ha dem! Kryapådigbubblisar kommer också!

Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Toyan
2012-12-28 15:39
#25

Krya på dig Gunilla.KramKyss

[GunillaF]
2012-12-28 17:16
#26

Inisklo, Jeanette, Rore och Andina. Tack.

Jag mår bättre nu och har legat på soffan och slumrat en stund i eftermiddag

Rore och Andina. Jag tar tacksamt emot era bubblor. Tack!

Upp till toppen
Annons: