Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 507 ggr
[GunillaF]
2012-12-25 09:25

God morgon 25/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon och god fortsättning!

Nu vilar det åter ett lugn över och i mitt hus. Nåja…ganska lugnt i allafall. Fem personer är kvar av de fjorton som som gästade mig under julaftonen.

Tomten kom under skräckblandad förtjusning bland de fem barnen som är mellan ett och fem år. Till att börja med tordes de inte alls gå fram och hämta sina julklappar, men så småningom så gick det bra.

Det ser som vanligt ut som om alla mat ät kvar i karotter och på fat, trots att alla åt och var proppmätta. Nu ska jag fram med lite av resterna till frukosten.

Ha en fin dag alla healers!Glad

Annons:
Skogshumblan
2012-12-25 09:34
#1

God förmidag Gunilla och ni andra fina. Här är julero, vuxna är trötta efter allt stök och banen fullt sysselsatta med sina saker de fick igår. Själv går jag runt och känner tacksamhetwn flöda, tacksam för allt det jag har i livet och där ingår ni alla i högsta grad! Ha nu en fin juldag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[rore]
2012-12-25 09:35
#2

God juldags morgon till dig Gunilla och till alla er andra som kikar inKyss

Här snöar det juligt utan för fönstren.

majlar
2012-12-25 09:37
#3

Ja Gunilla, så var den dagen förbi och över och endast minnen kvar. Barn som var övertygade om att det var, faktiskt pappa som var tomte i år. Dom börjar nog bli lite större och svårare att lura.

Samma här. Mat kvar i alla karotter och det blir till att äta rester.

Här har det snöat inatt och det är vitt som i en saga.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann.

signemo
2012-12-25 10:14
#4

Goförmiddag  allesamman. Här vilar också lugn o ro.  TYcker det är så gott att gå upp lite som man vill, gå o plocka lite favoriter av  julbordet som finns kvar. Bara koppla av. Kanske tar jag ett långad innan vi går ner till svärmor. o äter.

Önskar er en skön  och avkopplande dag.

Var rädda om varandra

Indiania
2012-12-25 10:24
#5

Godförmiddag alla!

Lugnet råder här också.Gubben skall ut och skotta snö, det har kommit mycket snö i natt 10-15 cm. Vi hade tur som slapp snöovädret när vi firade julafton hos döttrarna i går.

Njut av dagen! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Chakra]
2012-12-25 10:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

God Förmiddag!

Ha en fortsatt fin Jul!
Ska ta en promenad.

Annons:
[JeanetteK]
2012-12-25 11:24
#7

God förmiddag allihop!!

Här i Skåne har det stormat i natt. 7 grader varmt och alldeles grönt ute. kram

Toyan
2012-12-25 11:36
#8

God förmiddag och god fortsättning på Julen!

Här har sovits länge idag och utanför ser det ut som på Chakras foto, fortfarande snöar det.

Lugn och fin Julafton och alla var nöjda med sina klapparGlad

Idag är jag bjuden til vänner på middag, blir trevligt.

Ha en fin Juldag allihopa!

Andina
2012-12-25 13:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Go'Juldag allihop!

Här råder lugnet också - ett tyst och lugnt skogslandskap o blöt, tung snö fortsätter att matas över oss från skyn kommande dygnet också. 15-20 cm se'n jag skottade igår. 
Juldagen har börjat med drygt en timmas skottning, matning av vilda och tama djur. "Rastat" katten - som inte vågar gå ut själv nu, rådjuren är läskiga när hon inte ser över de meterhöga snövallarna jag skottat, så hon vill ha sällskap.

Nu är det dags för dagens andra kopp kaffe o gosa lite med pappisen. Innan jag tar mig ut för att skotta resten och gräva fram bilen.

Ska ni ut på vägarna…

…ta det riktigt varligt! Kolla gärna trafikläget som trafikverket har på sin sajt. Välj område och pricka för "Trafikläget" i högermenyn.
Gula vägar: Risk för besvärligt väglag. 
Röda vägar: Besvärligt väglag.
Gröna vägar: Inga problem inrapporterade.

Ha en fin fortsättning på julen allihop! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
2012-12-25 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Gokväll på er kära vänner Kyss!

Juldagen här har varit fylld av mera snöfall, mera julmat, mera ungdomar, och mera promenader, och så några "gamlingar" därtill. Nu tänker jag titta på en romantisk komedi eller nått, det är evigheter sedan jag såg en film. I huset spelas det och eldas det, och jag kryper upp i soffhörnet och myser och vilar en stund Glad.

Jag önskar er alla en fridfull juldagskväll.

Upp till toppen
Annons: