Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 568 ggr
majlar
12/22/12, 9:17 AM

God morgon 22 december.

God morgon alla Dan före dan före dopparedan. Nu är det inte så svårt att räkna fram till julafton.

Har ni fått allting färdigt. Det har inte jag. Men ingen stress syns vid horistonten. Det får bli som det blir.

Igår var jag med min dotter till Karlstad och införskaffade en liten guldhamster. Barnbarnet Agnes har önskat sig en liten sådan varelse i flera år. Så igår var, det den stora dagen. Guu va söta dom är, jag har aldrig tittat så noga förut. Men han var rolig och lade sig alldeles platt som en matta och tittade på oss med små kloka ögon. Hahahaha visst är det lite tokigt att ena dagen fånga små söta skogsmöss i råttfälla och ena dagen köpa en guldhamster och sätter i en fin bur med halm och sand och toalett och allt vad det var.

Jag sa till dotern, bli inte förvånad om Olle har en massa kompisar i buren i morgon när ni tittar till honom. Det kanske flyttar in en massa små möss, när dom ser, hur fint kompisen har det.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Annons:
[Hoke'e']
12/22/12, 9:20 AM
#1

God Morgon på er !

Ja dom är ursöta dom små liven,har aldrig haft hamster men dom är vackra att se på.

Ha en fin dag Glad

[Chakra]
12/22/12, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God Förmiddag!

#0Skrattande

Är snart på språng med lugna kliv in till staden. Ska träffa några vänner och göra ett julbesök med fika.

Ett tunt snötäcke har anlänt i natt.

inisklo
12/22/12, 10:14 AM
#3

#0..så sant som du skriver..Godmorgon förrestenGlad

Jag älskar alla sortens gnagare,kollar ofta såna sidor med musGladråttorObestämd hamsterFlört…ur gulliga små liven.Hadde 2 olika omgångar vita möss när jag

var barn.Bobi/hane o Babi/hona…dom fick massor med småttingar som jag

aldrig fick se o int veta heller innan jag var vuxen.Förvånadja ja de var dåSkrattande

Jag/vi har lite till o pyssla o städa innan julafton,men det gå som en dans..

Ni märker här sitter jag o dansar…trala laa…Snar börjar jag degens"jobb"

Jag stressarint nå o int vill,att han heller gör det.Vi ska ha det så avkopplan-

som möjligt o fixa lite där ute oxå…fåglar ska ha sitt o kanse just en o

annan mus o råttaSkrattandedet finns såna har jag set..eller fanns allafall..där uteFlörtja ja…

Jag vet int var jag gör för fel,att texten hamnar fel så här iblandObestämd

Med denna tex i dag önskar jag till ER ALLA JÄTTE BRA LÖRDAG va NI än gör o va NI än är…varma hälsningar…

[GunillaF]
12/22/12, 10:16 AM
#4

God morgon.

Långfrukost avklarad tillsammans med dottern, mågen och barnbarnen som anlände från Dalarna i gårkväll. Så mysigt.

Nu ska vi plocka fram min sparkstötting så de kan ta sig en tur på byn och köpa lördagsgodis.

Ha en fin dag alla!

Indiania
12/22/12, 10:52 AM
#5

Godmorgon alla!

I dag är jag glad, Granntantens blodtryck ligger normalt igen! Glad

Här skall det städas lite och fixa det sista inför julen. Säger som dig Majlar ingen stress det blir så bra ändå.

Tittade ni på "Svenska hjältar" på tv i går? Det var många tårar som föll, det är ju så gripande.

Ha en finfin lördag alla! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[JeanetteK]
12/22/12, 10:52 AM
#6

God förmiddag!

Mysigt med hamstern Majlar!

Igår kväll var jag och firade vintersolståndet hos en kompis. Det var en trädgårdsfest och vi dansade heliga danser. Runt om ringen och i mitten stod maschaller och det var alldeles kolsvart ute. Otroligt mäktigt och mycket annorlunda från allt annat jag varit med om tidigare. Ut med det gamla och in med det nya. Idag är första dagen i den nya tiden!

Kram till er alla!

Annons:
Indiania
12/22/12, 10:54 AM
#7

#6 Åh vad det låter mysigt med de heliga danserna JeanetteK! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[JeanetteK]
12/22/12, 11:06 AM
#8

#7 Det var det verkligen! Glad

[Chakra]
12/22/12, 1:01 PM
#9

#6 Skulle tycka om att dansa utomhus. Vad härligt! Har längre tillbaka dansat frigörande dans och det gillar jag. Mycket!Glad

frodig
12/22/12, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Gokväll på er!

Dansa utomhus till eldsken. Härligt Glad!

Igår dansade solen en eftermiddagsdans på himlen. Jag tror den är glad för att den får vara hos oss och värma oss mer och mer nu framöver Kyss!

Ha det gott med kvällen, jag tänker lyssna på julig och härlig musik!

Upp till toppen
Annons: