Annons:
Etikettnäring-för-själen
Läst 781 ggr
frodig
2012-12-13 20:32

När helandet tar nya vägar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har levt på många platser, men alltid känt att mitt hem finns inom mig. Jag har rett mitt bo där jag just då kännt att det har varit gott att vara. Ibland har jag blivit kvar länge, mycket länge. Och andra stunder i mitt liv har jag ändrat läge mycket snabbt. Men ingen gång kan jag känna att det blivit fel.

När tiden känns lång, är den lång. När tiden känns kort, är den det.

Med den erfarenheten i mitt hjärta vänder jag nu blicken bakåt i tiden och lyssnar. Jag letar bekanta toner från förr låter dem ljuda inom mig, och när tiden är mogen tar jag så ett steg framåt.

Jag har skapat en mobil plats för mig att vara vid. Härifrån utgår jag nu för att upptäcka var mina rötter växt i generationer. Jag ser platser jag känner mig hemma på, jag hör röster som är bekanta. Ljuden, dofterna är mina. Dom har något att säga mig, dom vill inte vänta längre. Det är dags nu, för imorgon blir för sent.

Trådar och mönster växer åter fram. Jag lägger handen på, och stryker kärleksfullt och varsamt över den väv som ljuder i min själ.

Nu går vi var och en vår egen väv, vi möts i en tanke, vi visar varandra vad vi ser. Vi lyssnar och lär.

Håll ditt ljus högt så att du ser! Orkar du inte - låt någon annan hålla då. Ingen tid är feltid, bortkastad eller så. Allt du gör blir nytta, i stort och smått, om inte förr, men då och då.

Håll ut, hav tröst, när du ger. I morgon kan du få!

hälsar Frodig i Flå

Annons:
[GunillaF]
2012-12-13 21:35
#1

Så vackert du skriver och så sant.

Så skönt att söka (och så klart, finna) sina rötter. Höra tidens vingslag och känna att man är ett med den.

[GunillaF]
2012-12-13 21:35
#2

Vacker bild skulle jag tillägga!Kyss

Indiania
2012-12-13 21:45
#3

Åh vilka vackra djupa tankar du delar med dig Frodig.Kyss

Jag njuter när jag läser dina väl valda ord,så eftertänksam och klok du är.

Du är en sann läromästare du.

Vilken vacker bild också, passar ihop till din text!Glad

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2012-12-13 22:37
#4

Tack Gunilla, ja, visst är det en njutning att känna som du säger att man är ett med tiden, att man tar vingslagen tillsammans GladKyss, kram på dig, och Indiania, tack Kyss!

[Chakra]
2012-12-14 07:17
#5

Har läst och njutit och känt mig hemma i dina ord och i det vackra fotot.

TackKyss

frodig
2012-12-14 09:23
#6

#5 tack Chakra, det värmer i hjärtat att du också känner dig hemma i detta Kyss!

Det är speciellt med fotot, jag förstod först efteråt hur starkt det målar nuet. Så är det med ögonblick, dom är där bara.

Annons:
[rore]
2012-12-14 09:33
#7

#0

Dina ord klingar som musik in i mitt varande Frodig.

Tack för att du delar Livets väv och tankar med oss,

så att jag kan få del i demKyss,,,

Vacker text och vacker bild

solvinge
2012-12-14 09:54
#8

Tack för att du delar med dig av din värld, mycket vackert. Att lyssna och lära och följa sitt hjärta. Skrattande

Toyan
2012-12-14 10:13
#9

Tack frodig, för vackra sanna ord och vacker bildKyss

frodig
2012-12-14 19:21
#10

Tack Rore, kram om dig Kyss! Och varmt tack också till dig Solvinge och till dig Toyan, det känns gott i hjärtat när ni går med i mina tankeslingor.

Rosen05
2012-12-15 19:38
#11

Läste detta idag, och vad det var kul att läsa! Så vilsamt och tryggt, man kan nästan känna det du beskriver. Glad Målande och fint skrivet!

Kram Rosen05

frodig
2012-12-18 17:15
#12

Tack Rosen och kram till dig också Glad! Så fint att du uppfattar den trygghet jag känner i situationen. Och jag tänker att det är i tryggheten som det vilsamma kommer. En del av drivkraften för mig när jag skriver ner mina tankar, infall och funderingar är ju att det ska ge något till dig som läser. Och till mig själv också.

När vi delar tankar och funderingar med varandra växer våra insikter och våra erfarenheter ju.

min väv som jag väver vill jag ska bestå av ting från förr, visioner i framtiden och allt som händer mig här och nu, inte minst mötet med dig och alla andra här.

[Torahzen]
2012-12-18 18:04
#13

Vilka fina tankar du delar med dig av.

Annons:
frodig
2012-12-18 18:50
#14

Tack Torahzen! Och jag känner att jag gärna delar dom med dig, och gärna lyssnar till dina med Glad.

ALPHIRA
2012-12-18 23:59
#15

frodig! Vad klok och fin du är!

Jag är medlem på Healing men är mest aktiv på en sajt jag är Medarbetare i. Nu är jag så glad att jag leddes hit till Healing. Det finns så mycket läsbart för mig här…jag har bara så ont om tid…Det kanske är stress, eller…när man känner så?

frodig
2012-12-19 09:59
#16

Tack Alphira! Så fint att du leddes hit nu då Glad. Våra hjälpare är finurliga med hur dom visar oss det vi behöver för stunden. Jag skrattar gott många gånger över hur jag kan "snubbla" på saker bara för att…

Nog kan stressen ställa till det för oss allt. Som jag minns den värsta och mest lärorika perioden i mitt liv så satte jag mig själv på stresståget, inte för att jag så gärna ville, utan för att jag inte klarade av att göra på nått annat sätt just då.

Men steg för steg fick jag insikter som gjorde att jag blev starkare. Mina hjälpare var helt klart bedrövade. Dom stod där och knackade på glasrutan, viftade och stod i, men oftast såg jag dom inte.

Ändå, det är aldrig aldrig omöjligt. Även om våra framsteg syns oss väldigt futtiga under långa perioder så är dom ändå precis dom bitar vi behöver för att kunna bygga vidare.

Så kära Alphira Kyss, idag är en fin dag när du sitter och känner vart åt det lutar, att det är obalanser som skulle kunna jämnas ut. Kanske skulle jag kunna göra så här? Om jag skulle ta och prova iallafall, litegrann. Jag känner ju den där starka känslan långt där inne. Om jag blundar och andas fint och stilla, så kan jag känna att - men jag vet ju, jag kan ju det här, jag glömmer bara bort att lyssna ibland.

Jag sänder en glad kram till dig Glad. Ha det gott med resten av din fina dag.

[Chakra]
2012-12-19 14:04
#17

#16 Nu har jag läst det skrivit ett flertal gånger; smakat på ord och känslor.
Jag tycker om det du skriver om stresståget, och "jag klarade inte att göra på annat sätt just då" Den sista meningen är så viktig. Man är där man är just då. Man växer och växer en liten bit i taget, och det är fantastiskt.

Det du skriver kunde vara jag, men det är skönt när dina ord beskriverKyssdet även andra kan ta till sig och känna igen.

frodig
2012-12-19 20:27
#18

Va härligt Chakra. Tack rara du för att du berättar. Det känns gott att veta att vi är flera som delar och känner igen.

Upp till toppen
Annons: