Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 1931 ggr
[Catori]
2012-12-13 06:03

God Morgon 13 Dec

God Morgon på er !

Hoppas ni alla vaknar till nybakat och kaffedoft en dag med många tända ljus i våra hem.

Vill önska en skön Lucia afton och glöm inte att släcka ljusen efter er Flört

Ha en fin fin dag och bara njut Cool

Annons:
inisklo
2012-12-13 06:25
#1

Gladgodmorgon Catori o det samma önskar jag till dig o,att du får en bra dag annars oxå

Godmorgon NI andra oxå som kommer senare hit o läsa…Tack för senast,det var bra dag i går ang.om våran tid tillsammans.12.12.2012 kl12-

Det känns jätte bra i dag fast ute vill man int om man int behöver -24.8 ys ys

Synd,att hunden int kan göra sin behov i toilettenFlörtSkrattande

HA EN BRA DAG O TERVLIG LUCIA…O SOM CATORI SA GLÖM INT SLÄCKA LJUS!    KRAM O VARMA HÄLSNINGAR

[dandamimm]
2012-12-13 06:49
#2

Goder morgon i stugorna.

Här har vi "bara" 15- och igårkväll hade vi 20- vilket är galet kallt för skåne i december. Men så vackert allt blir när det är så kallt. I ljusens sken igårkväll så såg alla träd ut att vara täckta av diamanter…

Ingen sömn inatt pga musjakt så det får bli en långsam dag idag.

Hoppas ni har en fin dag med eller utan Lucia vilket ni föredrar.

kramen

Toyan
2012-12-13 07:19
#3

God morgon!

Ha en fin Lucia med allt vad därtill hörGlad

Glöm inte ljusen!!

inisklo
2012-12-13 07:23
#4

O BOCKEN HAR BRUNNIT NER IGEN Flört…ALLTSÅ GÄVLE BOCKEN..DEN STORA AV HALMFörvånad

[dandamimm]
2012-12-13 07:31
#5

Då är allt som det ska då…Glad

[GunillaF]
2012-12-13 07:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

God Luciamorgon på er!

Ha en riktigt härlig dag!Glad

Annons:
inisklo
2012-12-13 07:38
#7

#5 jaa så kan man oxå säga…Skrattande

#6vilken söt liten Lucia…är det du?Glad

[Chakra]
2012-12-13 08:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

God Luciamorgon på er!

[rore]
2012-12-13 08:15
#9

Hej och godmorgon på er!

*vinkar*

majlar
2012-12-13 08:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

God Luciamorgon säger jag med. Lyssnade på radion i morse och vad dom sjunger fint.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

smilax
2012-12-13 08:41
#11

God morgon på er alla!

Sitter här med katt i knät och hantverkare på övervåningen som byter lister. Inte så Luciaaktigt men jag kommer nog få min beskärda del av Lucia senare idag på skolan Glad.

Att få 45 stirriga sexåringar att gå i Luciatåg och sjunga vackert för sina föräldrar väntar mig i eftermiddag. Men har man gjort det de senaste drygt 25 åren så är det en baggisGlad

Ha en riktigt fin Lucia allihopa och ät många goda pepparkakor!

[Catori]
2012-12-13 08:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ja se den däringa böcken han få då int var ifr'e en måst ju skratt för hä än't nån jul utan att böcken brinn Skrattande

Tog så stort lite bilder nu på morgonpromenaden som jag tänkte bjuda på men ha ha bara en massa snöorber framför mitt hus,snöandar kanske Flört

Härliga bilder i tråden här kommer mitt misslyckade morgon fotograferande Skrattande

[Catori]
2012-12-13 08:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Å ändå mer snöspöken på Leksandsbron,oj vad det spökar här denna Lucia morgon,snacka om misslyckade bilder ibland vill det sig inte Skrattande

Annons:
Indiania
2012-12-13 08:58
#14

Godmorgon alla!

I dag går tankarna till min mamma som är född på Lucia, hon gick över till andra sidan för 20 år sedan.Kyss

#0 Vad nostalgisk jag blir av din bild Catori!

Hoppas ni alla får en fin Luciadag!

" Var nära naturen - var när dig själv "

inisklo
2012-12-13 09:12
#15

#6 Förvånad…har du byt bilden,eller har jag kollat så fel tidigare?Obestämd

frodig
2012-12-13 09:56
#16

Gomorron på er Goa Själar denna Luciadag Kyss!

Tack för Elvis skönsång, vackra bilder, och jag gillar verkligen dina snöbilder Catori, dom är helt i min smak, mera såna tycker jag Tungan ute.

Ha en go Lucia allesammans, här blir det utan lussekatter men kanske lite glögg innan natten smyger in såsmåningom.

Nu ska jag ut i snön som faller fint Glad.

Andina
2012-12-13 10:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Go'Morron allihop! 
Och tack för ljuvliga vinterbilder och skönsång!

Min kamera har havererat så jag kan inte ta bilder längre… Gråter Tog gamla mobilen med kamerafunktion till nåder men den fungerar bara ibland… Men jag får njuta av era bilder istället! Och det gör jag! Kyss

Fy bubblan vad kallt en del av er har. Här dras vi med -7 grader - och jag längtar till vår. Men jag hann också tänka imorse, att jag är glad så länge vi inte har ner emot -20 grader i alla fall! Jag gissar att det kommer, dock… som det ju brukar göra..

Ja, den brinnande bocken i Gävle - en svensk jultradition… så, allt är i sin ordning nu då.

Vad härligt, Smilax, att få 45 st små lussor att gå luciatåg! Du kan den konsten du!

Vad fint, på sitt sätt, Indiania, din mamma var en 'riktig Lucia' då! Hon får många ljus tända för sig idag. Kramar om!

Knappt vaken än ska jag förbereda mig för en kort tur i snön för att dra hem lite ved (i pulkan)! :)

Ha en fin lussedag allihop! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[JeanetteK]
2012-12-13 17:36
#18

Passar på att skicka in en liten lucia-kram så här på kvällskvisten.

Andina
2012-12-13 18:34
#19

Tack Jeanette! LusseKramar tillbaks till dig! Och till alla ljusbärare här inne! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
2012-12-13 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

jag hoppar glatt med i kramandet, kramar är härligt, särskilt såna där ljusa luciiga Kyss!

Och så bjuder jag på några änglar jag såg i ett fönster härom dagen.

Annons:
Indiania
2012-12-13 18:58
#21

#18 Kramar tillbaka Jeanette och till er alla! Kyss

#20 Vilket fint och skirt Änglafönster Frodig! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: