Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 1233 ggr
Lynxx
2012-12-06 06:01

Mor'n to 6/12 -12

Mor'n.

Usch! Nu har ja letat fram kärran under 2 dm, tung, snö - som klibbat fast! :-(

Man får nog flytta till Sahara om man skall slippa se ******!

---

Vi får tydligen förbereda oss på att vi får hemskare vintrar ofta framöver:

Forskere har funnet årsaken til plutselige kuldesjokk i Europa - Aftenposten

https://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Forskere-har-funnet-arsaken-til-plutselige-kuldesjokk-i-Europa-7057404.html

Varm arktisk sommar kan ge extrem vinter - Vetenskap & miljö

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5266938

----

En alldeles egen Catwalk:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KFlaaa8fGoE#!

Ha de!

/L

Annons:
[Catori]
2012-12-06 06:07
#1

God Morgon !

Ja nu yr snön ordentligt på sina håll och väderförändringar blir man inte förvånad över så som vi behandlar Moder Jord.Sthlm är väl fortfarande lamslaget på sina håll kan jag tro,jobbigt när det blir så där mycket snö.

Härlig katt,lite motion skadar inte.Skrattande

Ha en fin dag på er Glad

[rore]
2012-12-06 06:41
#2

God morgon!

Här har det snöat och hela balkongen är in bäddad :) Men nu verkar det som snön har dragit vidare.

Ska snart krypa ner under täcket och läsa lite och slöa.

En finer dag hoppas jag att ni alla får.

[GunillaF]
2012-12-06 07:29
#3

God morgon.

Snön har dragit vidare hit upp Rore. Vi har inte haft mer än någon mm hittills, men nu vräker det er.

Ha en fin dag alla healers!Glad

inisklo
2012-12-06 07:37
#4

GODMORGON ALLA GLADAGlado NI ALLA ANDRA.

Det snöar här.Va bra att jag har fixat mat till fåglar,nu har dom kämpit.Kanska mycke snö o kalt.Varje år matar jag dom.Det är kul,att se dom små liven.

Ibland känns det fel på något vis för här finns kattor runt om o vi har 2 utekattor.Det är int precis,att man matar fåglar,att dom får äta mat(fåglar sen) i ute restaurang.Tungan uteHur man än gör tycks det bli fel allafall,men jag kan int ha kontroll över allt o allaObestämdSvår,att välja ibland…jag försöker göra mitt bästa trots allt,att alla ska ha braGlad

HOPPAS EN BRA DAG TILL ER ALLA!

majlar
2012-12-06 07:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God morgon alla. Här är det vitt och fint, med snön som kom igår. Det fullkomligt vräkte ner. Hellre det än regn.

Håller med dig inisklo, man matar fåglarna och så kommer grannkatterna och ligger och lurar. Det är som mcdonalds drive-in. Men jag har svårt att för att låta bli att fortsätta mata. Det blir till slut ett svårt dilemma.

Jag känner att fler fåglar överlever än blir till kattmat.

Sen är dom ju så fina att titta på.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

[JeanetteK]
2012-12-06 08:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

God morgon!

I morse har jag och maken jagat grisar! Dom hade ingen lust alls att gå in i sin hage, utan tyckte det var kul med en morgonjogg. Glad Så nu är dagens motion avklarad och grisarna instängda i hagen. Dom är tonåringar och mycket busiga för tillfället!

Ha en härlig torsdag och var rädda om er i halkan. kram

Annons:
inisklo
2012-12-06 09:12
#7

#6    Skrattandetonåringar….Glad

Va söt han/hon är i bilden…. jag älskar grisar.

Jag köpte 3 st grisar från loppis förra lördagen…int äktaGladJag håller på

o måla dom på nytt o då tar jag o måla som grisen i bilden…nöff-nöff

Här har det börjat snöa så himla mycke,att jag måste ut lite senare o

ploga.Rynkar på näsandet gillar jag int,men måste hjälpas åt o han jobbar o jag är

#HEMFRU#Flörthmyyyyy

Stora vägen här har dom plogat redan 2 gången.Vilken tur,att jag slip-

per detTungan ute….-10 har vi nu.Det gå ner som kossans svans…

[JeanetteK]
2012-12-06 10:41
#8

#7 Tack! Mina gosegrisar ♥. Det här är Selma, hon har också en syster som heter Agnes, som är lite mer prickig än fläckig! Jag har en massa kort på dom på bloggen om du vill ha till din målning. Visa sen hur det blev! Glad

http://moonshinefarm.se

Andina
2012-12-06 11:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Go'Morron i tråden! Och tack för härliga bilder på natur o djur!

Lite kul med tonårsgrisar… Skrattande Skönt att ni fick fatt i dem i alla fall!

Snöfallet har lugnat sig här nere nu också, igår blev en skottar dag. 60-70 cm snö på de flesta håll och även fast jag bara skottade en gång (låååång) så tog det många timmar att fixa till en gåbar 'gångbana' med skyffeln. Men jag är glad - vi har haft el 'hela da'n' hittills. Den senaste veckan har det duggat lika mycket elavbrott som snö… nästan.

Ja, matar fåglarna gör jag här också - men rådjuren kommer tyvärr åt maten också. Så det går åt mycket fågelmat. Ska köpa hem lite hö nästa gång jag far till Granngården - jag hoppas det är nå't som rådjuren gillar.

Ska försöka få lite ordning på oredan här hemma nu efter alla struldagar. Det ligger ficklampor överallt och oredan är värre än normalt. Och katten är uttråkad, pappisen vill klänga på mig hela tiden… Det är kul med djur och natur. Flört

Ha en fin dag allihop! Och ta det lugnt i snöyran!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2012-12-06 11:29
#10

Godmorgon alla!

Nu har det lugnat ner sig med snön, det är smått,smått och solen är framme.

I dag somnade jag om men hoppas det blir en liten promenad i alla fall.

Fina bilder ni visar! Glad

Ha en skön dag och ta det lugnt i snö och halka!

" Var nära naturen - var när dig själv "

inisklo
2012-12-06 13:46
#11

#6   Nu har jag varit i äventyr o sätt ett o annat.Fräna ankor,man blir gald av att se domSkrattandeman kan int hålla masken,man bli fulli skratt.dom klätrar som kattor.

Fina grisar…nöff nöff

JA jag visar bilder sen av mina grisar,men det tar tid…jag har int nån kamera o kan int allt tekniskt med datan änObestämdmen det kommer bilder en dag när du minst anar.Flört

Toyan
2012-12-06 14:54
#12

God middag!

Enstaka lätta snöflingor dalar ner, men igår var det full snöstorm.

Vilken härlig katt och så fina djurbilderGlad

Ta det lugnt i trafiken om ni måste ut och håll er på benen och vägen.

Kram på er och ha en fortsatt bra dag allihopa.

frodig
2012-12-06 18:55
#13

Gokväll på er i tråden!

Vilken rolig katt Lynxx, och busiga grisar du har JeanetteK Glad.

#12 Toyan, jag tyckte du skrev …"håll er på benen och vågen"…Förvånad. Jag måste ha blivit skumögd dom senaste dagarna Oskyldig.

Nåja, jag får väl blinka lite så kanske det ordnar sig Flört.

Nu ska jag läsa ikapp lite i trådarna från dom senaste dagarna. Jag önskar er alla en go och härlig kväll i "stugvärmen".

Annons:
Upp till toppen
Annons: