Annons:
Etikettdjurkommunikation
Läst 951 ggr
Maria Katarina
2012-12-05 19:06

Känna av djur?

Min lilla kissekatt har astma, och får i nuläget kortison för att lindra sina attacker. Det har nu hänt dom senaste gångerna att dan efter att han får sprutan och jag kommer hem bli jag jätteillamående när jag är nära katten. Jag har också märkt att han är hängig och äter inte, och verkar också må illa. Nu undrar jag om man kan känna av fysiska problem så här? Jag vet ju att man kan känna av sinnesstämningar och energier, men illamående och sånt? Det kan ju vara sammanträffanden, men jag mår aldrig illa annars..? Och det går om när jag inte är med katten.

Annons:
[Catori]
2012-12-06 05:36
#1

Hej !

Först av allt beklagar att din katt fått astma,låter jobbigt för både honom och dig.Är kattmor till fyra raringar och vet hur jobbigt det är när djuren blir sjuka.Hoppas ni reder upp det bra så han får lindring och slipper sprutorna.

Absolut vi kan känna in både smärta och illamående från andra,det är väldigt vanligt och jag kommer på mig själv att jag dagligen tar med mig andras och har alltid gjort under hela min uppväxt.Det man lär sig med tiden är att skilja på sin egen värk eller illamående för många gånger kan man luras och tro det är en själv som håller på att bli sjuk men så behöver det inte alltid vara.

Det här känner man både med andevärlden och vår fysiska så även djuren,blir det för jobbigt kan man stänga ner sig och på så vis slippa obehaget för ibland kommer det vid fel tillfälle och man tror sig helt enkelt vara på väg att bli sjuk.

Har du tagit upp med din veterinär att han inte äter och är hängig,kan vara biverkningen från kortisonet som han inte mår bra av så hör med din veterinär om det kanske finns något alternativ för äta måste han ju göra för att få energi.Vet inget om kortison eller om alternativ finns så rådfråga för det låter inget vidare att han inte äter men jag hoppas han dricker så han inte får vätskebrist.

Hoppas allt ordnar sig för honom.Kram till er båda.

Maria Katarina
2012-12-07 16:05
#2

Tack snälla du för ett så bra och uttömmande svar! Då är det inte bara jag som inbillar mig. Jag tror inte jag kommer att försöka stänga ner, vill gärna veta hur min katt mår, eftersom han inte annars riktigt kan förmedla det. Tack och lov brukar hans illamående gå om efter en dag eller två efter sprutan, men har läst så mycket jag kommit över om katter och astma och ska försöka få bot på det med byte av kost, homeopati och kanske akupunktur om inget annat fungerar. Tack igen för ditt svar!

znook
2014-01-09 22:31
#3

Hej. Kan nån känna av min katt och hund. Tigra verkar vara olycklig och jag vill veta vad som tynger henne :-(

znook
2014-01-09 22:33
#4

Hej. Kan nån känna av min katt och hund. Tigra verkar vara olycklig och jag vill veta vad som tynger henne :-(

Upp till toppen
Annons: