Annons:
Etikettenergier
Läst 1615 ggr
Vissa3
2012-12-03 21:46

Vill bli mer medial

Hej,

Jag har länge haft en stark önskan om att bli mer medial än jag är.
Jag har sett EN ande, men längesedan nu, 2007 tror jag det var. 
Annars har jag bara snappat upp enstaka meningar och tankeformer från djur och människor.

Alla säger olika, en del påstår att det bara är för vissa, och andra säger att vem som helst kan utveckla sina mediala förmågor. 
Är det värt att påbörja en kurs ?

Jag vet inte vem jag ska fråga, vill inte fråga ett medium eftersom jag inte vill framstå som jobbig och korkad :(

Det jag vill är att utveckla mina förmågor för att kunna hjälpa folk och möjligtvis andar.

Dessutom vill jag fråga min gerbil varför han bet min pojkvän ^^

Sen har jag en till fråga, ang det här med Kristaller.. hur ska man göra när man väljer ut sina Kristaller ?
Jag har läst att man ska känna efter vilken kristall som man dras till.
Men tänk om man inte känner något ? :(
Har inte vågat köpa ngn kristall för jag är rädd att inte känna något..

Annons:
[GunillaF]
2012-12-03 22:19
#1

Hej Vissa3.

Jag tror att alla kan utveckla sin medialitet, sitt sjätte sinne och sin öppenhet. Men som i mycket annat så har vi lättare eller mindre lätt för saker i livet. Det är inte alla som blir konsertpianister, men alla kan lära sig att klinka en liten melodi på pianot. Sedan så har vi det här med träning, träning och åter träning…

Visst kan man läsa sig till det mesta och träna för sig själv, men kurser vill jag ändå rekomendera för du kan fråga och få svar, du får öva med andra, du får olika infallsvinklar på saker och ting - du får helt enkelt en massa "redskap"! Det är inget medium som tycker att du framstår som jobbig och korkad, som du uttrycker dig.

Det kan ta flera år av kurser och cirklar innan man kommit så långt att man kan hjälpa andra, så det är inget quick fix!

Alla blir inte medium, men att öva upp sin mentala, mediala och andliga sida är aldrig fel och att öva upp sina förmågor stärker bl.a. självförtroendet.

Det här med Kristaller och stenar…. Varför vill du ha en sten/kristall? Är det något du tror att du måste ha, eller vill du verkligen ha en? Jag tror att den dag du dyker på den rätta stenen för dig, så vet du och då köper du den. Ingen brådska.

Lycka till på din mediala väg och din första kurs. Flört

[JeanetteK]
2012-12-04 08:49
#2

Du har fått jättebra tips av Gunilla.

Det finns många böcker att läsa och få inspiration från också. Och massor av sidor på internet. Du kommer att känna vad som passar dig och vad som känns mindre intressant.

Och Kristaller - jag har massor med Kristaller hemma. Olika stenar kan vara "rätt" vid olika tillfällen. Jag har dom i vackra skålar. Sen kanske jag känner mer för någon eller några  och har dom i fickorna eller i handväskan. Du kan inte göra "fel" så länge det känns bra för dig!

Som Gunilla sa - ingen brådska. Den här resan är bara fin, härlig och spännande! Plocka bort alla krav på dig och tillåt det att ta lite tid.

Lycka till! kram

Andina
2012-12-06 11:52
#3

Jag kan bara instämma i de svar som du har fått!
Enligt mig kan alla utveckla sin mediala sida och en rolig metod är just att gå kurser och utvecklingscirklar för att utvecklas tillsammans med andra. Det ger alltid 'lite mer' när man också får "feedback", vilket kan vara svårare att få om man övar ensam.

Jag har några Kristaller som jag fastnat för och köpt - men jag använder i princip aldrig Kristaller aktivt. Det är bara inte ett 'verktyg' som jag tycker ger mig något. Men för många kan kristallerna bli som kära vänner.

Jag tror din Gerbil var/är lite svartsjuk på din pojkvän - d v s vill 'vakta' dig, som tillhör h*ns "flock". Alternativt så rörde sig din pojkvän på ett så'nt sätt att din Gerbilvän inte visste vad han skulle göra, och blev lite rädd.

Lycka till med din mediala och andliga utveckling och träning! Se det som något roligt (för det är det) och känn dig inte dum, för alla måste vi börja någonstans, någon gång - och då är det bästa sättet att fråga sig fram.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: