Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 3637 ggr
nillanpillan
11/30/12, 10:40 AM

Healing mot barnlöshet?

Jag och min sambo försöker få barn, inte det lättaste. Kan healing hjälpa till? Tänkte om man har någon blockering av nåt slag i kroppen.

Mvh Nilla

Annons:
[GunillaF]
11/30/12, 5:27 PM
#1

Jag har inget svar på om healing (eller något annat) hjälper, men det är väl värt att pröva… Om inte annat så får du en extra dos energi.

I natt klockan 23.oo skickar jag till dig om du har tid att sitta eller ligga ner och ta emot energierna.

Försök att slappna av och bara ta emot.

majlar
11/30/12, 6:57 PM
#2

Är också med och sänder kärlek och energi till dig och din situation. Kram.

[Torahzen]
11/30/12, 8:54 PM
#3

Fokusera på ATT ni blir med barn. Planera för det. Gift er och ställ er i adoptionskö!

[NeferNefer]
11/30/12, 9:26 PM
#4

#3: Ja, det funkade för mig och gubben i alla fall … ja, och att vi köpte hus med trädgård för barnen att springa i också. Fast det kanske är overkill.

nillanpillan
12/17/12, 10:16 PM
#5

Jag får healing 1 gång i veckan nu. Känns varje gång i kroppen, helt fantastiskt är det. Det ska bli spännande att se om det hjälper till med en graviditet :)

Gunilla F ; tyvär läste jag inte ditt medelande då du hade skrivit annars hade jag gärna tagit emot healingen. Tack ändå för att du erbjöd dej.

Maria Katarina
12/17/12, 10:21 PM
#6

Lycka till, snart lyckas ni säkert! Håll oss gärna uppdaterade!

Annons:
[GunillaF]
12/18/12, 7:48 AM
#7

#5 Du får säga till om du vill ha en annan gång i stället.

Lycka till nu!Glad

nillanpillan
1/2/13, 2:06 PM
#8

Nu har jag ägglossning, så skulle  vilja ha healing så kanske det hjälper till på traven att bli gravid. Anar att det är nåt i mina äggstockar som gör  att det inte vill sig riktigt…

vi har försökt i snart 4 år nu, börjar kännas hopplöst att få syskon till vår son ..

[GunillaF]
1/2/13, 5:23 PM
#9

#8 Kl. 23.oo kan jag skicka till dig om du har möjlighet att sitta eller ligga ner i lugn och ro då och ta emot energierna. Det gör inget om du somnat.

Meddela här om du kan.

Andina
1/2/13, 5:58 PM
#10

Jag håller tummarna för dig Nillanpillan! Och ber att ni får hjälp av 'högre makter' att bli gravida snart. (Själv är jag för förkyld för att skicka någon healing.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

nillanpillan
1/2/13, 8:48 PM
#11

Ja det kan jag Glad Tack så <3-ligt Glad

nillanpillan
1/2/13, 8:48 PM
#12

Andina ; Tack för dina tummar Glad

[GunillaF]
1/2/13, 8:49 PM
#13

#11 Då "ses" vi kl 23.oo Flört

Annons:
majlar
1/3/13, 11:36 AM
#14

Sänder en tanke till dig och din situation. Hoppas det går vägen. Kram

nillanpillan
1/3/13, 12:18 PM
#15

Tack för healingen! Nackdelen var väl att min kropp fylldes av energi så jag kunde knappt sova nåt på hela natten ;) …

nillanpillan
1/3/13, 12:18 PM
#16

majlar ; Tack för din tanke <3

[GunillaF]
1/3/13, 2:08 PM
#17

#15 Förhoppningsvis hade du/ni "annat" för er än att sova. FlörtCool

snoflinga
1/3/13, 9:44 PM
#18

Healing är såklart bra, men om du vill prova mer än det så prova akupunktur. Vad jag hört ger man akupunktur för att öka genomblödningen i livmodern för att förbättra oddsen, och en fertilitetsklinik i DK har bevisat högre procent (typ från 30 något till 50 procent) graviditeter där de samtidigt behandlar med akupunktur.

LYCKA TILL Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

nillanpillan
1/4/13, 4:26 PM
#19

snoflinga ; Tack för ditt tips … ska kolla upp Kyss

nillanpillan
1/6/13, 11:49 AM
#20

Hej,

Inatt drömde jag att jag tog graviditetstest. Jag tänkte i drömmen att jag kan väl inte ha den turen att vara gravid … men det visade ett fint ROSA plus!! Jag blev såå lycklig.

Undra om det är en sanndröm Flört , lär man ju få se om ca 10 dagar.

Läste sen i min drömtydarbok att det inte var så bra att drömma om att bli gravid, det kunde beyda sorg och bekymmer. Så det var ju mindre kul att läsa.

Annons:
Andina
1/6/13, 11:55 AM
#21

Håller alla mina tummar!

Drömlexicon ska du inte läsa. Alla drömmar är individuella - d v s alla detaljer som vi har i våra drömmar är symboler, och de är våra egna symboler. Vissa symboler kan vara s k 'arketyper' - som har en gemensam grund i oss alla - men de allra flesta symboler är helt individuella. En hund t ex kan symbolisera något för mig, men något helt annat för dig - beroende på vår känsla för och tankar om hundar. Om jag älskar hundar - så symboliserar hundar i mina drömmar oftast något positivt, men är man rädd för hundar så blir ju betydelsen nå't annat.

Dessutom avgör sammanhanget (hela drömmen) mycket vad mina drömmar vill förmedla.

Eftersom du reagerade positivt på din dröm - så var det en positiv dröm! Förhoppningsvis var det också en sanndröm! Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
1/6/13, 12:00 PM
#22

Min dotter åt bidrottningsgele. Värt att prova. Du kan googla på det.

nillanpillan
1/6/13, 12:03 PM
#23

majlar; tack för tipset. Jag åt det men hela min menscykel rubbades då så jag vågar inte på det igen, kanske passar andra hur som . Kul att det funkad för din dotter :)

nillanpillan
1/6/13, 12:05 PM
#24

Andina;

Tack för dina tummar Glad

Då ska jag inte lägga mer energi till att oroa mej för vad jag läste i min drömtydarbok Flört , nu lägger jag den energin på annat . Ja, det var en positiv dröm, så jag hoppas det är en sanndröm.

nillanpillan
1/23/13, 10:53 AM
#25

Det blev inget + denna månad heller Rynkar på näsan

Skogshumblan
1/24/13, 6:20 PM
#26

Nillan, känner så med dig/er. Jag hoppas och håller tummarna för er. Om ni inte redan gjort det så kontakta läkare ifall de kan hjälpa er.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

nillanpillan
1/25/13, 10:21 AM
#27

Tack Skogshumblan. Vi är oförklarligt barnlösa, känns surt. Men nu börjar nog åldern ta ut sin rätt, 38 år. Känns som tiden börjar rinna ifrån…

Annons:
[Torahzen]
1/25/13, 11:02 AM
#28

38 år är ingen ålder. Håll hoppet uppe. Ta hjälp!

Jag vet hur det känns. Vi adopterade en dotter för tre år sedan.

Kram på er!

nillanpillan
1/25/13, 11:04 AM
#29

Torahzen

Tack. Är mest det att man vet att chanserna minskar för varje år efter 35 jag tänker på.

Grattis till er adopterade dotter :)

Kram

[Torahzen]
1/25/13, 11:06 AM
#30

Skrattande

Andina
1/25/13, 12:26 PM
#31

Håller alla tummarna för att det ska 'lossna' nu! Det är jobbigt när man väntar o väntar och hoppas. Hoppas att du motar 'väntan- och hopp-stressen' så mycket du bara kan - eftersom stressen bara gör det knepigare för kroppen… Att ständigt hålla utkik efter ägglossning t ex, har ju sina fördelar - men även nackdelar.

Se'n finns det ju så många barn som behöver kärlek och omsorg, så annars kanske alternativa lösningar kommer att bli mer intressanta framöver. Som t ex Torahzens alternativ. Härligt att det finns så många olika möjligheter att få älska barn!

Själv försökte jag få barn i många år, påbörjade adoptionsprocessen men släppte det så småningom också. Fadderbarn, syskonbarn och vänners barn fick bli mitt "alternativ" till slut ;).

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Torahzen]
1/25/13, 6:29 PM
#32

Det finns som sagt olika alternativ att få i barn i stt liv.

nillanpillan
1/30/13, 1:16 PM
#33

Till helgen har jag ägglossning igen, skulle önska få lite healing för att förstärka det hela, så om någon har tid är jag väldigt tacksam Glad

storlappen
1/30/13, 5:35 PM
#34

skickar…..Glad

Annons:
[Oniq]
1/30/13, 8:10 PM
#35

Go kväll Nillanpillan.

Om du vill och är redo så kan jag förmedla energier till dig och hoppas att det kan bli till någon hjälp för er och er situation. Svara här isf så kan vi komma överens om när.

Varm Kram :)

Monica

nettipletti
1/30/13, 8:39 PM
#36

En arbetskompis till mig har 2 gånger fått gjort "provrörsbarn". (1 gång får man det gratis). Det lyckades båda gångerna och hon/de fick först en dotter, 3 år efter en son… När deras son var 3 år var hon plötsligt gravid igen, de hade inte planerat fler barn och de trodde inte det gick naturligt, och nyligen fick de en dotter till. Så visst är det blockeringar av nåt slag. Men har ni frågat om provrörsbefruktning? Lycka till i vilket fall som helst Skrattande

[Torahzen]
1/30/13, 9:10 PM
#37

Gör gärna en ny trå som heter healing för att bli med barn. Eller liknande, istället för att fokusera på bristen, på barnlösheten.

Lycka till!

nillanpillan
1/31/13, 5:06 PM
#38

#35 Oniq

Gärna Glad

Lördagkväll om det funkar för dej ?

[Oniq]
2/1/13, 8:57 PM
#39

Lördagskväll passar bra. Vi kan komma överens om en tid.

Har din sambo funderat eller provat på healing? Kan ju kanske vara en ide att prova? Eller?

Ha det fint. :)

nillanpillan
2/2/13, 8:41 AM
#40

Tack snälla .

Han är tyvärr lite skeptisk, jag har pratat lite med honom men han verkar inte tro på det riktigt…

Kl 2o el passar en annan tid bättre för dej? Viken slags healing skickar du ?

[Oniq]
2/2/13, 11:14 AM
#41

Hej!

20 passar bra. Det är en ren univeruell energi som jag kanaliserar och förmedlar.

Det är ju tråkigt att han ej vill  ge det en chans, det kan ju vara värt att få en dos av nya friska energier som kan sätta igång en reningsprosedur och få ut gammalt slagg. Fast jag har full förståelse att om man ej tror på det som är man ju ej heller intresserad av att pröva.

Vi hörs av i kväll och ha det gott så länge :)

    ***********************************************

Edit; Inlägget är modererat. Se sajtregler om Länkar till era hemsidor./Sajtvärden

Annons:
nillanpillan
2/2/13, 12:27 PM
#42

Tack :) Måste bara fråga hur lång tid det tar?

Veronica80
8/27/13, 10:54 AM
#43

Hejsan, jag är väldigt nyfiken på om healing kan hjälpa mot barnlöshet, har provat det mesta nu utan resultat tyvärr, sista utvägen är ett ivf, skulle gärna vilja höra om det fungerat för någon av er, eller om ni vet någon annan det fungerat för, och om någon här har lust och prova på att ge mig healing? Mvh Veronica

[GunillaF]
8/27/13, 11:16 AM
#44

#43 Veronica80. Gör gärna en egen tråd om du vill be om healing. Det eftersom detta är en tråd som en annan medlem skapat och din förfrågan lätt kommer bort i den. 🙂

Upp till toppen
Annons: