Annons:
Etikettmusik
Läst 5813 ggr
Andina
11/27/12, 5:18 PM

Tänd ett ljus för någon!

Vi har gått in i en mörk årstid och många ljus tänds i våra hem. Vi myser med tända ljus i vintermörkret. Sen, när snön kommer till oss blir det plötsligt så mycket ljusare – även i våra sinnen, för många av oss åtminstone.

Men det finns många människor som upplever sig leva i ett inre mörker oavsett hur ljust eller mörkt det är utomhus, oavsett årstid, oavsett tid på dygnet. För många blir det allra tydligast och svårast när vi närmar oss storhelger då nära och kära 'ska' samlas enligt tradition, som t ex den analkande julhelgen. Oro och tunga minnen gör sig lätt påminda i mörkret…

ª

När du tänder ett ljus för någon tänds en ljus tanke inom dig. Din tanke når mottagarens inre! När du tänder ett ljus för någon sänder du en strimma av ljus till dennes hjärta!

Jag vill tända ett ljus för att lysa upp mörkret en aning. Jag vill tända ett ljus för var och en som bär på sorg och tunga bördor, som hindrar dem att se Ljuset i Mörkret.

Vem vill du tända ett ljus för?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
11/27/12, 5:22 PM
#1

Nu i höst- och vintermörkret tänder jag ett ljus för min familj, min lilla mamma, för nära vänner som tyngs av sitt mörker. För mina kära som lämnat jordelivet. Varje dag tänder jag ett ljus för dem som behöver lite extra ljus. Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Aneema
11/27/12, 5:32 PM
#2

Den här tyckte jag passade här Glad

http://www.youtube.com/watch?v=GVnpSIY-lhQ

Andina
11/27/12, 5:34 PM
#3

Jaa, Aneema, den är så fin den låten! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
11/27/12, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hos mig brinner alltid några ljus när jag är hemma för att förgylla tillvaron en aning, men även något extra ljus vid speciella dagar, för de jag har på andra sidan.

I morgon tänder jag ljus både hemma och på graven för min son som skulle ha fyllt 38 år.Kyss

zzzoder
11/27/12, 5:46 PM
#5

Tänder Två ljus varje kväll.. ett ljus i mitt och sambons sovrum till min mamma som gick bort i slutet av Aug.. Cancer. pratar även då lite grann med henne.

Samt så tänder jag ett ljus tillsammans med min son till hans farmor.. alltså min mamma. Och då passar vi även på att berätta att vi saknar henne och pussar till henne. Vi har haft ett medium hemma och enligt henne så ska morsan vistas ganska ofta i det rummet.. I bäddsoffan som finns där.

Några kvällar i veckan så tänder vi även ljus bara för mysighetsfaktorn.

[JeanetteK]
11/27/12, 6:45 PM
#6

Jag vill tända ett ljus för våra familjer som är utspridda över Sverige. Sen vill jag tända ett andra ljus för min pappa som gick bort 2005 alldeles för tidigt i cancer. Saknar dig… Sen ett tredje ljus för min familj och vår lilla gård. Allt som vi byggt upp här. Vårt eget paradis!

Annons:
Indiania
11/27/12, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag tänder ett ljus för mina föräldrar och min farbror Olle för min svägerska Marianne, för min faster och alla de mina som finns på andra sidan. Jag känner att ni finns fortfarande hos mig ibland. Kyss

Vidare vill jag tända ett ljus för alla som lider på vår jord!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
11/28/12, 7:26 AM
#8

Åhh vilken fin tråd ide AndinaKyss

Jag tänder ett ljus i mitt sinne, som önskar förmedla kärlek och hopp till alla människor, i alla situationer. Med en önskan om att kärleken ska komma in och lysa upp, inifrån och ut.

En kärleksfull länkande kraft, låt den sjunka in och spridas ut.

majlar
11/28/12, 9:22 AM
#9

Först vill jag tacka för din fina tråd, Andina. Men sen tänker jag vara lite egoistisk  och säga att jag tänder ljus väldigt mycket för min egen skull, då jag älskar att vara i ljusets sken, det värmer och bygger energi. Sen tar jag in alla mina nära och kära att vara med och bli omhuldade av livets låga.

Ofta tänker jag- hur bra vi har det och är väldigt tacksam över det.

Det är så många här i vår värld som inte har vatten och mat, många som sitter i flyktingläger, som far illa. Alla som är svårt sjuka. Dom finns där i mina tankar.

Utförsäkrade här i vårt land, som har det svårt. Många som inte har någonstans att bo. Unga människor i svåra situationer, som dom inte har valt själva.

Många är i mina tankar, då jag sitter i ljusets sken och är tacksam för så mycket.

Kram

Andina
11/28/12, 10:16 AM
#10

Tänker på dig idag, Gunilla! En väldigt speciell dag för dig!

Zzzoder - Jag beklagar din mammas bortgång. Men vad fint att ni tänder ljus för och pratar både med och om henne!

Majlar - Ja, vi ska vara 'egoistiska' och kunna njuta av ljuset också! Det är mycket mysfaktor, som Zzzoder skriver, i att tända levande ljus! Och att 'ta med' dem vi bryr oss om när vi tänder ljus, gör mysfaktorn ännu högre.

Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: