Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 2080 ggr
[Myraan]
11/26/12, 6:43 PM

Vetenskapligt?

Hej!

en kort fråga jag har som jag har försökt att hitta svar på men inte lyckats: Är det vetenskapligt bevisat att kristallhealing verkligen fungerar?

Jag tror inte att det är så va, men det är väldigt intressant att man faktiskt kan känna sig bättre till mods ibland med hjälp av sina stenar! :)

Annons:
allhealing
11/26/12, 8:59 PM
#1

Vad menar du med vetenskapligt?

Är det den plattform människan använder sig av och observerar det som sker enbart inom det perspektiv vänster hjärnhalva är kapabel att uppfatta det som sker, dvs med de fem sinnena?

Eller är det en vetenskap som även tar hänsyn till det perspektiv även höger hjärnhalva har och som även är kapabel att registrera den information som existerar bortom det våra fem sinnen är kapabel att registrera?

Flört

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Geru
11/27/12, 5:25 PM
#2

Nej, det har inte klarat vetenskapliga tester.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Andina
11/27/12, 8:59 PM
#3

Enligt det vi kallar för vetenskap tror jag inte att det finns bevisat - jag tror inte att någon form av healing finns bevisat enligt "klassisk vetenskap".

Det som finns mycket av, dock, är 'vittnesmål', d v s egna erfarenheter - som healer eller som mottagare av healing. Men inom det som vi kallar för 'vetenskaplig forskning' tror jag det är svårt att hitta några "bevis". Men - om det har fungerat bra för många människor (hur man än vill förklara det) så, tycker jag, att det är bra! Det vi människor mår bra av är bra! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

peranders
12/17/12, 4:51 PM
#4

Varför måste alla ha "bevis".

Prova allt och gör det du mår bra av! (och strunta i vad andra tycker)

[GunillaF]
12/18/12, 7:43 AM
#5

Det finns inga "bevis" från sk. vetenskapliga tester om att healing (och andra saker med för den delen) fungerar. Men varför ska egentligen allt vara vetenskapligt bevisat? För min del räcker det med att effekten av t.ex. healing är bra. Att den som får healing känner sig nöjd, piggare och gladare.

[Myraan]
1/7/13, 6:09 PM
#6

Klart att det räcker om man känner att man mår bra av det, men jag tyckte att det kunde vara intressant att veta och jag kan inte undvika att fundera över det.

Tack för svaren! :)

Annons:
[Oniq]
1/7/13, 10:20 PM
#7

Hej!

Hur du mår,känner,blir mm är väl bevis nog? Eller? Det är ju individuella upplevelser av hur du känner börjar må etc av kristallerna. Var din egen forskare och vetenskap i ditt universum tycker jag. Lycka till med kristallerna och jag är övertygad att de har en större effekt än man egentligen kan ana och tro. Ladda och njut.

Kramisar och have fun with crystalsGlad

Upp till toppen
Annons: