Annons:
Etikettofftopic
Läst 683 ggr
Carrui
11/25/12, 7:21 PM

Ny här

Hej, jag har vetat om allt det här med chakran, Djurkommunikation, andligthet ett tag nu alltså riktigt läst en massa om det. Men jag är så skeptiskt, jag vill tro på det. Men ändå så känns det så .. för bra för att vara sant!

Önskar själv att jag kunde Djurkommunikation osv, men har problem med ångest och att slappna av, ska ha kontroll på allt hela tiden (några tips?).

Känner att allt det här är lite skrämmande också, det är så mäktigt. Och ibland undrar jag om dom som säger att dom kan prata med djur/träd osv bara inbillar sig? Hur kan det fungera. Har föräldrar också som inte tror på sådant här alls, så har ingen att diskutera det med.

Jag vågar liksom inte gå in på allt det här, rädd för vad som kan hända (kontroll…).

har någon nåt att säga?

ps. har ingen aning i vilken kategori jag ska publicera den i..

Annons:
powerofthebass
11/25/12, 9:18 PM
#1

hej och varmt välkommen in här på healing sajten carrui.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Andina
11/25/12, 10:56 PM
#2

Hej Carrui, och välkommen önskar jag dig också!

Jag tycker det är bra att vara vara lite skeptiskt inställd om man samtidigt håller dörrarna öppna för att 'det kan vara sant', vilket jag tycker att du gör.

Och när det gäller healing, energikommunikation, energier/chakror o s v så är det nog så, att vi själva måste känna av, uppleva, förnimma hur och att det fungerar för att kunna 'veta'. Och det bästa sättet är att börja öva även i praktiken. Att läsa om ämnena ger en teoretisk kunskap och förståelse - men den sitter i hjärnans logik i huvudsak. För att uppleva healing, chakrabalansering, kommunikation genom energier (med t ex djur) måste vi göra det rent "praktiskt" också - för att få den riktiga förståelsen.

Ofta börjar man läsa om de ämnen som är intressanta - för att så småningom börja gå kurser o d för att prova på det rent praktiskt också. Och det är genom övning som vi får 'bevisat' för oss att det finns en sanning i det.

När det gäller chakror - där kan du titta på den asiatiska medicinen, t ex akupressur, akupunktur o dyl, de baseras på chakror, d v s energicentra i kroppen, så kallade akupunkter, och meridianer. Varje akupunkt är alltså ett Chakra! De vanligaste chakrorna som vi här i västerlandet är bekanta med återfinns också som akupunkter inom t ex den kinesiska medicinen. Och den kinesiska/asiatiska medicinen lever stort än - och sprider sig ju dessutom vidare till våra trakter numera.

Inom varje kultur kan man dessutom hitta motsvarigheterna till akupunkter och meridianer - men de har olika 'namn' i de olika kulturerna. Meridianerna och punkterna berättas det om bland de gamla indianska kulturerna, inom vår nordiska samekultur o s v.

Läs gärna om det som är intressant - men prova gärna på lite workshops, kurser, cirklar också, och ta emot healing t ex. Du kommer att ha roligt, du kommer också att få erfarenheter och upplevelser som du kommer att tycka mycket om - och du kanske även finner att något område inte längre är lika intressant för dig att lära dig mer om.

När det gäller rädslan, kan jag bara säga, att det finns ingenting du behöver vara rädd för. Och ju mer du lär dig av egen erfarenhet, desto mer kommer du att känna dig trygg i det. Men jag vet, det okända är vi människor ofta rädda för. Det är då vi bör utmana rädslan.

Att vilja ha kontroll - är ju ett tecken på rädsla. 
Börja gärna med (om du inte redan gör det) att göra lite avslappnings- och meditationsövningar. Gärna till mysig musik eller guidade meditationer/avslappningsövningar. Då släpper dina rädslor ganska snart. För när kroppen och själen känner sig avslappnade - då finns inte rädslorna! Rädslorna finns bara i våra tankar, i våra hjärnor. Och när vi kan få kroppen (vilket hjärnan är en del av) att slappna av, då släpper vi också rädslorna.

Uj, det blev långt detta - jag hoppas det går att förstå i alla fall vad jag menar… ;)

Här på forumet hittar du många du kan 'prata' med och dela dina erfarenheter och frågor med - så även om du inte kan prata med dem där hemma, så finns det många som du kan ventilera dina tankar o funderingar med!
Och du hittar säkert mycket bland trådar och artiklar som kan vara intressant för dig!

Lycka till! Börja med avslappning och utforskning! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
11/26/12, 9:23 AM
#3

Hej och Välkommen Carrui Glad!

Du har fått goda råd och bra information från Andina, och jag spinner gärna vidare lite kort på dom tankegångar det väcker.

Först av allt så gratulerar jag dig till att ha hittat områden som intresserar dig, så fortsätt utforska bara, på olika sätt, på vägen lär man sig mycket om sig själv också, och det vill vi ju, eller hur Glad

Med dom nya erfarenheterna vi får när vi provar något nytt växer vi som människor, bit för bit.

Att lära sig avslappning är ett bra och viktigt steg att börja med. När rädslor och oro dyker upp har vi åtminstone något att lägga i den andra vågskålen då för att återfå vår sinnesro.

Det går att arbeta sig fram till nya insikter och kunskaper dels på egen hand genom att prova sig fram och också när man så önskar tillsammans med andra eller hos någon form av terapeut/vägledare.

Här på forumet finns många kloka att samtala med. Och tänk också på möjligheten du har att skriva meddelanden direkt till någon här om du så vill inne på dennes personliga sida. Ifall något inte känns bekvämt att dryfta i en öppen tråd.

Jag hoppas du känner dig välkommen och inspirerad Carrui Kyss! Så ses vi i trådarna framöver.

[Zoriba]
11/26/12, 9:49 AM
#4

Välkommen hit,du har fått så kloka tankar så jag säger bara välkommen och hoppas du ska trivas men det vet jag du kommer göra det gör vi allihop på denna trevliga sajt Glad

Carrui
11/26/12, 4:21 PM
#5

Tack för svaren, känner mig lugnare. Tack så mycket.

Upp till toppen
Annons: