Annons:
Etikettofftopic
Läst 370 ggr
snoflinga
11/20/12, 10:33 PM

Finaste julklapparna?

Tänkte se om det finns lite tips på julklappar man kan ge till andra, som inte kostar skjortan och som står för något fint - såg reklamen om att skänka en get till en fattig familj, men just det passar inte mig och min livsfilosofi (själva djurskänkandet alltså). Vad har ni sett/köpt för fina julgåvor i form av välgörenhet eller liknande?

Vi vill gärna ge varandra något på julen, men att ge saker eller upplevelser kan vara svårt till de som redan har vad de vill ha och köper det de vill ha, jag har delar av min familj där ett presentkort på en middag skulle bli löjligt litet i jämförelse med vad de äter ute för själva annars. Och om man har nått en viss ålder har man för det mesta allt man behöver och önskar inget mer.

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
[GunillaF]
11/20/12, 11:53 PM
#1

Vi vuxna slutade byta julklappar för flera år sedan så nu är det bara mina barnbarn jag köper till. Det blir kläder, leksaker och sånt.

Ett tips på sånt som inte kostar något men väl så uppskattat är att ge bort barnpassning till småbarnsföräldrar, hjälp med saker i hemmet till de äldre, bullbak, städning, ta med ut på stan/naturen, fönsterputsning osv  osv

majlar
11/21/12, 9:52 AM
#2

http://www.viskogen.se/

Här är en fin sida. Kanske är något.

Andina
11/21/12, 4:52 PM
#3

Här har vi slopat julklappar också - men ibland är det kul att få göra något gott som man se'n ger bort. T ex, det som Majlar Länkar till, något för naturen/skogen eller för djur - katthem/-föreningar, djurskydd av andra slag, m m, o s v - om de tycker om djur. Många säljer dessutom kalendrar och annat smått och gott till förmån för djur. Faddergåvor till barn, gamla eller familjer. Själv brinner jag lite extra för dem som tar hand om övergivna o vilsna hittekatter.

Jag hade en vän som volontärjobbade hos organisationer för hemlösa på orten där hon bodde över julhelgen. Det är också att ge en julgåva - men kanske mer då för de hemlösa än för de sina.

Så'na gåvor har 'mervärde', tycker jag!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

snoflinga
11/21/12, 5:11 PM
#4

Åh, tack för tipsen! Katthem låter jättebra, och jag ska nog lyckas hitta på bra saker nu :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Upp till toppen
Annons: