Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 3431 ggr
Maria Katarina
2012-11-16 23:47

Obehag i solar plexus - är det chakrat?

Jag har så länge jag kan minnas känt obehag i solar plexus, jag vill absolut inte att nån rör mig där och tycker inte alls om att kläderna trycker på där. När jag gör chakrameditation har jag också svårt att visualisera just gult. Kan det vara så att jag har problem med det chakrat? Borde jag jobba särskilt med just det? Hur ska jag göra i så fall?

Annons:
Andina
2012-11-17 09:02
#1

Solar plexus är ett område som lätt påverkas och blir 'blockerat'.
T ex spänningar i kropp o själ, gör att du andas sämre som gör att spänningarna ökar (och så fortsätter det…) påverkar SP mycket snabbt.

Du kan själv tänka dig/visualisera att alla dina chakran öppnar sig/ökar 'energirotationen' (medsols/medurs - tänk dig att du är själva "urtavlan"), t ex. Börja nerifrån, rotchakrat, och fortsätt uppåt till kronchakrat. Ligg sedan och bara låt energierna flöda i kroppen. Efteråt så kan du spänna hela kroppen, ganska hårt en kort stund, för att "stänga till" din energibubbla.

Lugna djupa andetag, andnings-/avslappningsövningar, meditationsövningar kan vara till bra hjälp för att få Solar plexus att flöda friare.

För att kroppen ska känna något 'påtagligt' är en jättebra metod att massera Solar Plexus-området lugnt, mjukt och stilla. Helst om någon annan kan massera åt dig, så att du bara kan ligga och ta emot. Men det går också bra att massera själv. 
Börja i så fall att massera området motsols/moturs en liten stund, och sedan medsols/medurs.

Gå gärna ut i naturen och andas in naturens helande energier också! ;)

Hoppas du får ditt Solar Plexus att må bättre snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Maria Katarina
2012-11-17 09:36
#2

Jättemycket tack för ditt svar Andina! Ska testa på dina goda råd!

Upp till toppen
Annons: