Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1119 ggr
sladdavel
2012-11-06 20:49

Var på min första Reiki healing

Hej,

Idag var jag på min första Reiki healing, och varför jag gick dit var för att jag aldrig kan slappna av och för att jag hoppades må lite bättre av detta. (Jag har aldrig varit på något liknande men jag har på senare tid blivit mer och mer intresserad av naturliga "läkemedel" och bättre kost så jag kände att detta kanske skulle funka. Jag har även väldiga käkspänningar hela tiden, så det gör det ännu svårare för mig att kunna slappna av. (pga att min käk kula hoppar i fel led när jag stänger munnen. Detta ständiga tryck gör mig galen snart ;/)

I alla fall så fick jag lägga mig ner och hon började med att lägga händerna på min panna. Jag låg och blundade och försökte slappna av men det var omöjligt :( det enda jag kunde tänka på var trycket i min käke,

Sen efter ett tag så började mina ögonlocka att "darra" jag kunde inte hålla dom riktigt stängda utan det ryckte i dom. Och jag verkligen försökte att slappna av i dom men det gick inte. Sen när hon flyttade händerna till bröstet så började till slut ögonlocken att bli lugna igen.

Så frågan till er är nu: Hade ryckningarna i ögonlocken att göra med att jag inte kunde slappna av och att det spännde i käken?

Eller tror ni att det kan va så att man blir sån av reiki?

Jag är i alla fall jätteglad för att jag tog intiativet att testa reiki fast att jag inte kunde slappna av riktigt eller somna som jag hade hoppats.

Men jag fick varva ner i alla fall och jag känner mig mycket bättre till mods nu i efterhand vilket är det viktigaste (:

Annons:
[GunillaF]
2012-11-07 23:16
#1

Hej Sladdavel. Du har fått vänta på svar på dina frågor. Ber om ursäkt för det. Jag har inte varit inne så mycket på sajten de senaste dygnen p.ga en envis influensa.

Vet inte om jag har så bra svar på dina frågor heller. Bästa svaren hade du nog fått om du talat med den du fick healing av. Blir lite förvånad om h_n som gav healingen inte berättat något om vad h_ n kände och fick fram. Kanske du kan ta kontakt och få svar på dina frågor?!

Att du inte riktigt kunde slappna av kanske inte är så konstigt när det var första gången och ev inte riktigt har fått info om vad du har att vänta dig?! Nästa gång går det nog bättre.Glad

Andina
2012-11-08 07:43
#2

Hej Sladdavel! 
Jag tror att du kommer att slappna av mer och mer och särskilt om du tar avslappnande behandlingar (som reiki t ex) eller gör avslappningsövningar själv. Hoppas du får bukt med dina käkspänningar snart!

Ryckningarna i ögonlocken är vanliga när man påverkas av energier, från bl a healing. Dessa darrande ögonlock kan man också uppleva ibland när man mediterar bl a.
Det är när man går ner i ett slags "transliknande tillstånd", kan man säga, som ryckningarna kan dyka upp. Det är alltså helt i sin ordning. Det kan vara lite störande om man inte är van vid det. Dessutom behöver det inte vara så att man får dessa ryckningar varje gång. Så nästa gång du provar på reiki eller annan healing, kanske du inte märker av nå't så'nt alls.

Lycka till med dina "nyvakna" intressen och välmåendet! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

sladdavel
2012-11-09 16:33
#3

#1 och #2. Det gör absolut ingenting (: Skönt att du är bättre nu i alla fall.

Hm hon sa inte så mycket av vad hon kände nej, mer än att hon blev jättevarm om fötterna. Och att det är viktigt att dricka vatten efteråt.

Men hon förklarade lite innan om att man kunde somna, en del börjar skratta osv men ingenting om ryckningar i ögonlocken så det var därför jag tänkte fråga här :)

Tack för alla era svar, det var till stor hjälp

Mvh

Upp till toppen
Annons: