Annons:
Etikettnäring-för-själen
Läst 701 ggr
allhealing
2012-11-03 12:53

Grönt är skönt

Vart kommer våra tankar från och hur kan vi förändra dom? Hur förändras vår verklighet när vi förändrar våra tankar?

Tänk dig att vänster hjärnhalva har en kran med blått informationsflöde och den högra en kran med gult. Det blå informationsflödet är det vi är kapabla att registrera med våra fem sinnen. Det gula registrerar det som ligger bortom dessa fem. Det är föreningen av dessa informationsflöden som skapar frihet.

Idag ligger ett starkt fokus på ett lärande baserat på på det blå perspektivet. Det är ett lärande baserat på den förståelse våra fem sinnen ger oss av det vi därinom klarar av att definiera som verklighet.

Detta lärande har sitt ursprung i de observation som ägt rum över ett långt tidspann. Dessa observationer har när de sammanställts skapat en grund som möjliggjort det vi idag kallar vetenskap.

Eftersom grunden till det vi idag benämner vetenskap härstammar från det informationsflöde vänster hjärnhalva hela tiden förser oss med inser vi snabbt att detta skapar ett obalanserat synsätt eftersom det inom varje individ även existerar ett lika viktigt flöde från höger hjärnhalva.

Det blå synsättet ger oss bilden av det våra fem sinnen är kapabla att registrera. Det vi då ser är ett fysiskt universum bestående av en rymd fylld med materia och avstånd. Denna rymd och tid ger oss möjligheten att skapa mätsystem såsom matematik, fysik, kemi samt biologi. Dessa mätsystem återbekräftar det vi redan vet när det vi observerar det som sker från den blå vänstra hjärnhalvans förståelse av vad det är som äger rum.

Därmed har vi skapat ett moment 22. Vi observerar verkligheten som den ser ut från ett blått perspektiv. Utifrån dessa observationer skapar vi sedan formler för att återbevisa att det vi observerar verkligen är sant.

Ett samhälle som bygger sina värdegrunder på dessa starkt vinklade sanningsverifikatorer kommer att upprätthålla detta synsätt tills en större förståelse för vad det är som verkligen sker på ett djupare plan infinner sig.

Oavsett vilken lösning det är produceras när ett blått synsätt används kommer lösningen att bli blå, oavsett vart inom det blå spektrat den blå nyansen i svaret hamnar. Likaså är det inom det gula perspektivet. Det är först när det blå och det gula perspektivet förenas och sammansmälter i samtliga nyanser av grönt som total frihet uppstår. En frihet i total avsaknad av rädsla. Ett tillstånd där fritt flöde råder hela tiden. Där allting omskapas och nyskapas i ett aldrig slutande flöde.

Grön kommunikation är den i framtiden enda vägen att gå om gränslös, kravfri, och med allting för alltid fylld av kärlek är den frihet vi önskar existera genom.

Detta är för många ett helt nytt sätt att observera livet på. Ett liv som existerar inom oss alla med lika stor rätt att existera som någon annan. Aldrig trampandes någon annan på tårna utan istället stående sida vid sida i förening med varandra. Ett grönt tänkande skapar per automatik detta synsätt. Det är i förening med som gemenskap uppstår. Det enda du behöver göra om du önskar leva ett mer balanserat liv är att släppa dina blåa eller gula tankar och istället ersätta dom med gröna, en tanke i taget.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Indiania
2012-11-03 14:23
#1

Tack Allhealing! Glad Vad glad jag blir nu kan jag äntligen förstå ditt språk och hur du menar. Jag tycker mycket om det du skriver och önskar att vi alla skall bli "gröna" med tiden!

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

lizaohman
2012-11-03 19:48
#2

Tror du att man kan tänka/affirmera sin hjärnas energi till grön? Genom att föreställa sig att det är helgrönt därinne?

[GunillaF]
2012-11-03 19:53
#3

Tack för ett bra inlägg Allhealing och för att du delar med dig av dina "upptäckter"

"Grönt är skönt"

allhealing
2012-11-03 20:18
#4

#2 lizaohman,

det är individuellt från person till person. I ditt fall är mitt svar, nej. När jag observerar dig skulle jag behöva arbeta med dig på ett mer personligt plan där vi samarbetar för att du ska kunna nå det här grönare tillståndet.

Det har ingenting med rätt eller fel att göra och att vissa är snabbare än andra. Det handlar om hur man är som person och vilka grunder man fått lära sig bygga sin verklighetsplattform på.

En del har precis som jag skapat den plattformen med ett väldigt starkt fokus på hur jag ska anpassa mig till det omgivningen hela tiden berättar för mig. Att inte synas helt enkelt genom att gömma sig bakom det andra säger är det rätta att göra.

Jag blev inte medveten om det här beteendet hos mig själv förrän vid 37 års ålder 2003. Det viktiga var att jag blev medveten om det. Därmed kunde jag inleda mitt arbete med att omdefiniera det jag uppfattade vara verklighet.

Genom att själv genomgå denna föändring innifrån och ut har jag med mestadels egenterapi lärt mig genom att observera mig själv. Terapin jag använde mig av bygge på min år 2004 nyfångade kunskap att från ett medialt och healing perspektiv se de gula nyanserna och sammanfläta dom med mina sedan tidigare inlärda blå vetenskapliga kunskaper. Jag har gått från ett i det närmaste 100 % blått fokus med ibland gula inslag till att vara en betydlig mer balanserad person som samtidigt litar på såväl den gula som blå informationen som hela tiden strömmar genom mig.

På så sätt har jag själv uppnått ett mer harmoniskt grönt tillstånd när det gula och det blå hela tiden tillåts blandas inom mig i ett ständigt pågående flöde.

Det är tack vare detta gröna flöde jag lärt mig kommunicera med andra individer och se bortom de blå murar vi lärt oss bygga upp för att försvara den grund vi står på. Kommunikation var när jag började starkt blått förmedlad med mycket samtal där jag berättade om de gula och gröna observationer jag gjorde. Observationer som förklarade varför personen var så fastlåst i ett mönster och hur personen genom att förändra sitt förhållningssätt med vägledning men också med 100 % eget ansvar för att förändringen enbart blir rejält genomförd när fullt eget ansvar tas.

Det är dessa blåa och ibland gula murar jag hjälper de som så önskar ersätta med ett grönt flöde.

Hos dig lizaohman ser jag ett såväl blått som gult motstånd mot att släppa sedan tidigare inlärda mönster. Det är därför i ditt fall som jag uppfattar det hela svårt itill gränsen omöjligt att göra det här arbetet på egen hand.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

snoflinga
2012-11-03 21:44
#5

I need a blender :)

Men gud så glad jag är att äntligen börjar förstå - nu ska jag bara f ö r s t å också Flört Bara tankesättet är så spännande att jag blir glad bara av att tänka på det, alla nya tankar och förståelser och insikter jag får får mig att sitta och småle till och från Skrattande Hoppas det aldrig tar slut! Jag vet att jag glömmer hälften av allt på en kort sekund, men det gör inget för det ploppar upp igen en annan gång Glad

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Andina
2012-11-04 10:32
#6

Tack Allhealing för att du sätter så bra ord på 'det hela'! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
frodig
2012-11-04 11:08
#7

Hej Allhealing, bra fångat och bra återgivet av dig Glad, till nytta och glädje för oss alla.

Det är en bra och viktig tid nu för att manifestera våra egna inre bilder och arbetssätt och dela med oss. Det ger en motvikt till den samtida otryggheten och villrådigheten som också råder.

Lycka till nu med ditt fortsatta arbete med ABC m.m. Kyss!

Upp till toppen
Annons: