Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 899 ggr
nicke56
2012-10-30 06:22

God morgon 30/10

God morgon på er allihopa!

I natt har det snöat och termometern visar på -0.

Man får kanske ta fram sparken för det går säkert att åka nu.

Om en stund bär det i väg på jobbet, så jag önskar er alla en bra

Tisdag vad ni än ska göraGlad

Annons:
wellma
2012-10-30 06:41
#1

God Morgon !

Snö här också och morgondagen skulle kunna bjuda på riktigt kyligt om man ska tro vädergudarna.

Ha en fin dag alla Glad

[Chakra]
2012-10-30 06:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Godmorgon!

Toyan
2012-10-30 07:08
#3

God morgon!

Vacker bild ChakraGlad

Här är det regnigt idag, snabba skiftningar i vädret den här tiden.

Ha en fin dag alla healersGlad

[GunillaF]
2012-10-30 07:30
#4

God morgon!

Det har kommit ordentligt mycket blötsnö i natt. Hoppas de hinner ploga gator och vägar innan jag ska iväg.

Ha en riktigt fin dag alla healers.Glad

majlar
2012-10-30 08:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God morgon alla.

Härlig bild Chakra

Här öser regnet ner, inget ovanligt. Men man ska kanske inte klaga.

Förskräckliga bilder från New York idag. Vi bor allt i ett fint och bra land, där det inte förekommer några särskilt stora katastrofer.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Indiania
2012-10-30 09:27
#6

Godmorgon på er!

Fina bilder Chakra och Majlar.

I dag är det uppehåll och solen är på ingång verkar det som, härligt!

Instämmer Majlar vi har det verkligen bra.

Ha en härlig tisdag! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
frodig
2012-10-30 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Godmorgon Nicke och alla ni andra Glad!

Härliga bilder Chakra och Majlar.

Ingen blötsnö här, men regn i den där småkorniga modellen som gör en verkligt genomblöt om man är ute i det.

Håller med om att det är ett fint och tryggt land vi bor i som slipper dom värsta naturkatastroferna. Men ta det lugnt ni som är ute på vägarna, det är lurigt nu med blöta löv, svarta underkylda vägbanor och snöslask, och mer lär det bli framöver.

Jag hoppas på en stabil vinter framåt december Tungan ute.

Andina
2012-10-30 10:56
#8

Go'Morron på förmidda'n allihop!

Här har det regnat och det fortsätter så. Jag är nöjd med det, för det betyder att det inte är frysgrader - och när jag har följt orkanen i USA så är detta regnande som en stril i handfatet. Har vänner som drabbats av stormens utkanter, så redan igår kväll slogs elen ut. De vågar inte räkna med att få tillbaka elen förrän om 10-14 dagar. Tack och lov, har de en egen generator också, så de klarar sig väldigt bra - jämfört med såå många andra. Det är mäktiga krafter som skakat om "Västvärlden"!

Tack för vackra bilder som vi får dyka in i! Kyss

Ska försöka få fart på huv'et (somnade seeent på natten så trögt idag).

Ha en fin dag idag! Hela da'n! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

smilax
2012-10-30 15:08
#9

Hej alla här inne!

Ni bjuder på sina bilder som vanligt :-)

Ja jag har också följt vad som händer i USA så regnet här utanför känns verkligen inte så farligt.

Känner mig något bättre idag men är fortfarande hemma. Tur det för idag måste sonen och jag sanera lägenheten och tvätta allt. Vi har konstaterat att han har skabb…fy sjutton! Läste på nätet att det tydligen är en våg av skabb över Sverige igen och att det kommer med sjuårs intervaller. Tonårskillar som sitter nära varandra och spelar dataspel eller backpackers är tydligen nya personer i riskzonen och sonen var ju ute på en hel fel festivaler i somras. Tar ju 6-10 veckor innan man märker det också. Så nu blir det Tenutexsalva på hela kroppen i 24 timmar för oss båda. Jag har inte känt av något men ska behandla ändå eftersom vi bor tillsammans. Så detta "skojiga" håller vi på att ägna dagen åt sonen och jag.

Hoppas ni andra har en något roligare dag. :-)

frodig
2012-10-30 17:29
#10

Åh fy så trist Smilax att ni råkade ut för såna odräglingarna Skrikandes. Och så jobbet med saneringen därtill.

Hoppas du återhämtar dig och blir helt frisk snart iallafall!

Indiania
2012-10-30 18:12
#11

#9 Vad jobbigt Smilax, hoppas allt skall orna sig! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2012-10-30 22:45
#12

#10 men fy så uselt jag skriver i #10 Skäms, förlåt Smilax, och alla ni andra som läst också för min slarviga felskrivning.

Så här ska det ju förståss stå:

Smilax! Jag hoppas du återhämtar dig och blir helt frisk snart iallafall!

Andina
2012-10-30 23:12
#13

#9 - Men Smilax, vad jobbigt! Jag hoppas att det inte utvecklats så mycket skabbisar så att de försvinner snabbt! Men vilket göra… Lycka till och en massa styrkepeppisar till er!

#12 - Har justerat felskrivningen. Jag läste den faktiskt så som du menat - så det tror jag de flesta har gjort också! FlörtLätt hänt med felskrivningar!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
frodig
2012-10-30 23:16
#14

Tack Andina Kyss!

[GunillaF]
2012-10-30 23:23
#15

#9 Men fy vad jobbigt Smilax!

smilax
2012-10-31 00:43
#16

Tack allihopa!

Frodig: Jag förstod såklart vad du menadeGlad

Ja jag vet inte vad det är med oss här hemma de sista åren. Sonen lyckades få hysteriskt mycket hårlöss för två år sedan, har aldrig sett så många i ett hår. Sen fick jag hårlöss tre gånger förra hösten, har aldrig haft förut fast jag jobbat med barn hela livet. Så var det alla mina bihåleinflammationer hela våren som slutade i operationen för tre veckor sedan och infektion som jag äter penicillin för. Och nu denna skabb! Har misstänkt ett tag att det inte var eksem som sonen kliade på men var helt säkra först igår när jag kollade saken ordentligt på nätet.

Så nu är här dammsuget, det är tvätt upp till knäna i badrummet och tvättmaskinen går för fullt, en del saker utlagda i förrådet i tre dagar, katterna har fått sig en avtvättning med tvättlapp och sonen och jag är insmorda i svidande Tenutex. Det ska väl ta död på de små rackarna.Rynkar på näsan Hoppas bara att det inte gör att jag mår sämre nu i infektionen. Ingen korsreaktion mellan penicillin och Tenutex men det skulle det inte vara enligt fass.

Sen behöver jag massor av goda råd hur jag ska bygga upp mitt imunförsvar efter denna dunderpenicillinkur. Ni kloka människor får gärna komma med råd.

Nu ska vi försöka sova med detta svidande lite här och där på kroppen.

frodig
2012-10-31 07:57
#17

Bra att du förstod hur jag menade Smilax Glad.

När det gäller immunförsvaret så är alltid A och O när man ätit antibiotika att man tillför Probiotika för att tarmen ska återfå sin naturliga bakterieflora. Och det är ju så att om förhållandet i våra tarmar är dåligt så mår vi dåligt på ett eller annat sätt.

Jag kan sända över ett meddelande med förslag direkt till dig om du vill.

Jag kan kolla med min nära anförvant också som är bra på detta hur länge man bör äta probiotikan och om det är något mer man bör kombinera dom med.

smilax
2012-10-31 11:58
#18

Tack Frodig!

Jag tar gärna emot alla tips så du får gärna skicka över det till mig. Menar du probiotika genom dofilus och liknande eller genom kosttillskott? Jag behöver alla hjälp jag kan få för att inte få en infektion direkt igen när jag slutar med penicillinet.

frodig
2012-10-31 12:57
#19

#18 jag menar probiotika via kosttillskott, eftersom antibiotikan är så aggressiv gentemot tarmfloran. Då duger det inte med "underhållsdoser" vad jag förstår.

När du är i balans igen är det förstås alltid bra att underhålla kroppens egna resurser.

På den här sidan finns det en massa bra information om bl.a syrad mat, candida, IBS osv…

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1172

men googla gärna på "probiotika vid antibiotika" så hitar du säkert fler sidor.

Jag sänder dig ett meddelande med tips på ett kosttillskott jag har erfarenhet av.

frodig
2012-10-31 13:23
#20

Och så glömde jag ju, kokosfett är också bra för tarmen och immunförsvaret Glad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: