Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1541 ggr
Spanaren
10/19/12, 9:49 AM

Ditt bästa healingminne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Allt här inne handlar ju om healing så varför inte skriva ned ditt bästa minne av din healing. Spelar ingen roll om du ger eller får … berätta … så att denna goda energi får näras riktigt ordentligt/ kram

Annons:
Spanaren
10/19/12, 9:54 AM
#1

Mitt bästa minne är här i från i fokus och på en dold sajt. En sajt där vi sex personer fick mötas 6 gånger via distans för att ge av vår kärleksfulla energi.

Varje möte så tänkte vi oss att en av oss satt i mitten av en cirkel. Alla fem stycken av deltagarna satte igång och sände kärleksfull energi till exempel till mig i mitten.

Det var så stort och det var så mäktigt!

Ljusa och fina varelser som kom till vår hjälp och som fick mig att bli vibrerande och gråtmild. Ville bara vara i den känslan Flört

Det var också lika fint att få vara i cirkel för att ge till en ny deltagare.

Många säger att jag kan inte ge … men se det är helt fel … bara man öppnar sitt hjärta och ger av kärlek så strömmar det ut av gudomlig energi.

Det var mitt fina minne … nu är det din tur att berätta/kram

SHIAWASE
10/19/12, 10:15 AM
#2

OJ det later helt underbart:) Jag ger inte healing (medvetet) men daremot sa healar  jag mig sjalv mycket:) Mitt basta, mest fantastiska minne ar  nar jag helt plostligt for tva ar sedan borjade meditera. Jag har alltid varit intresserad av andlighet etc. men inte rikgtigt meditation… MEN ratt som det var sa var jag pa natet och sokte meditationsmusik etc. Och innan jag visste nagot sa satt jag och mediterade, OCH nagon av de forsta gongerna sa kopplade jag upp TOTALT,,, Den Dusch jag fick av karlek av ljus av ALLT var helt fantastisk, Jag fick bekraftelse pa allt, som jag nagonsin har tankt. Och i och med det aven bekraftelse pa att jag ar den enda som healar mig sjalv:) Underbart

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[GunillaF]
10/19/12, 10:19 AM
#3

Vilket bra initiativ Spanaren!

Jag har så många minnen att jag inte riktig vet vad jag ska välja. Har nästan bara varit sändare/kanal, men har även tagit emot så klart.

Härligaste minnet från att vara mottagare är nog från ett av mina utbildningstillfällen när vi övade på varandra. Jag blev så himla varm på vissa ställen på kroppen att jag trodde de hade ett strykjärn eller liknande, väldigt nära kroppen. Det kändes både angenämt och skrämmande.

När det gäller bästa minnet av att vara kanal så är det svårt att välja ut något specifikt där också, men jag tycker nog att berättelsen som Bamses matte skickade till mig efter healingen på honom är underbar. Jag kopierar in hennes berättelse från min hemsida, där finns för övrigt några berättelser till om någon vill läsa.

**********************

Ja, jag vill tacka dej, så mycket det bara går.

Är så tacksam, å Bamses vägnar mest förståss. Vi fick det tråkiga beskedet att vi måste troligtvis avliva vår älskade hund Bamse som efter ett olycksfall skadat sitt knä. Han har sedan tidigare haft pålagringar i höfterna bak, men inte livshotande. Efter skadan i knäet i vintras kontaktade jag veterinären som gav smärtstillande o inflammationshämmande.

Detta har inte hjälpt och i Tisdags den 15/6-10 åkte vi ner för att göra en bedömning och röntgen av detta. Vi fick då det beskedet att eftersom pålagringarna blivit så mycket sämre samt skadan iknäet måste opereras, rekomenderade veterinären att ta bort vår älskade vän.

Han är för stor(60kg)nu. Tidigare 75kg. Det är för riskabelt att operera! Vi tog med oss Bamse hem och var förkrossade jag ville inte acceptera detta.

Jag blev då rekomenderad att kontakta Gunilla som jag aldrig tidigare träffat eller hört talas om. Jag ringde då henne och hon förstod genast min förtvivlan och önskan om hjälp. Trots att hon var på resande fot gav hon sig tid att hjälpa oss.

Jag fick en tid och satte mig med Bamse. Det som sedan hände är svårt att sätta ord på. Bamse morrade och grät om vart annat och jag kände hur allt inom honom spände och rörde sig och han slickade mig intensivt.

Efter ca 20 min reser sig Bamse och det smäller högt i knäet, han går en bit, stannar och tittar på mej och slickar mig intensivt på armen igen. Jag ringer till Gunilla och berättar vad som hänt och vi var båda väldigt tagna över att det gått så br. Vi bestämmer att vi ska träffas nästa dag och ta det en gång till.

Då Gunilla kommer haltar inte Bamse längre, han har inte gnällt något och jag har inte behövt ge honom någon värkmedicin. Bamse får ytterligare en healingbehandling av Gunilla.  Det var igår. Idag, Måndag, har vi varit tillbaka till samme veterinär och tro det eller ej, men Bamse behöver inte opereras längre och han går och travar obehindrat, till och med åkt bil till Sollefteå utan ett gnäll.

Ingen avlivning längre och en jätte glad hund och en evigt tacksam Matte med fam.

Gunilla har fått fler vänner för livet/Stor Kram och tack från Bamse, Helen med Fam

Spanaren
10/19/12, 11:11 AM
#4

# 2  Tack för det fina du berättade om hur du kan heala dig själv. Bara att ge sig själv kärlek är en fin ljuspunkt som helar kropp och själ.

# 3 Tack Gunilla och tack för att du berättar både som mottagare och givare. Den underbara healingen till denna hund … det är ren sann kärlek som verkar på djupet. Jag är lika glad som hundens matte … en solskenshistoria med andra ord.

Så rynka aldrig på näsan på de energier som strömmar ut och kommer i retur till någon givare.

Ge och ta emot kärlekens finaste energi och fortsätt nu med att berätta mera/kram

Denna kommentar har tagits bort.
[[corro]]
5/18/13, 9:35 AM
#6

Bästa minnet när jag fått healing är nog 

1. när jag och min killkompis tog på ett bord samtidigt och nästan all min smärta och sjuka försvann.  När han släppte kom det tillbaka igen

2. Jag hade skadat handen tror jag att det var, och jag bad samma killkompis att ta där. Det blev helt varmt och sen försvann det! :O

3. Jag vaknar mitt i natten av ett djupt andetag och känner att all min feber, hosta, halsont, smärta i bröstet (m.m, hade varit svårt sjuk) försvann! :o

När jag gett healing:

min väninna har magkatarr, så jag provade att göra på samma sätt som min killkompis, hon beskrev det som att det började brinna, men sen när jag var klar och tog bort händerna så hade magkatarren försvunnit! :O

Annons:
Andina
5/22/13, 9:44 PM
#7

Åh, denna tråd har gått mig förbi! Nu lägger jag ett tassavtryck här så att jag kan hitta den lätt igen!

Härligt att läsa om era erfarenheter och upplevelser. Jag måste nog titta igenom mina minnen lite för jag har haft så många härlig upplevlser och erfarenheter av healing…

Och det är så givande att läsa om er andras upplevelser. Och jag har verkligen läst!

Återkommer alltså så snart jag kan…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

TezzD
5/22/13, 10:01 PM
#8

Å vilka härliga minnen och upplevelser som ni delar 🌺

Jag har aldrig varit kanal medvetet, men jag har mottagit healing och mitt bästa (Roligaste egentligen) minne är från min allra första healing jag fick.
Jag gömde bort den! Och kvinnan som jag dessutom betalade 100.- för att hon skulle utföra healingen hade ingen aning om att jag glömt bort henne… 45 minuter senare så får jag  ett meddelande att healingen var klar och att hon hoppades att den gett effekt TROTS att hon kände att jag var väldigt frånvarande och för mkt tankar i huvudet… (Jag vet ju varför eftersom jag satt här inne på iFokus fast som en fluga i kladdpapper mitt i läsning) tsss…..

Ett roligt minne, och visst kunde hon ge healing för jag var mkt mer avslappnad dagarna efter :) (Det var det hon inriktade sig på)

Det var även då jag fick reda på att hon "sett och känt" att jag var väldigt medial. Att det var så mkt energier runt omkring mig att hon tyckte att jag skulle ta upp spiritualismen och allt annat runt omkring… jag hade själv de healande kunskaperna, det var ett budskap hon fått.

Sedan den dagen har jag fastnat här inne nästan varje dag :) 
Inte bara för att "hon sa det" utan för att jag TRIVS HÄR MED ER! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

powerofthebass
5/23/13, 7:44 AM
#9

Mitt bästa healing minne var när jag healade en person och jag såg delar ur personens liv som barn . Väldigt tydligt såg jag händelsen.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Spanaren
5/23/13, 11:46 AM
#10

Nämen så kul att se att denna tråd är kvar 😉

Det känns upplyftande skönt att få läsa om allt det ni berättar, så berätta på/ kram

[GunillaF]
5/23/13, 11:51 AM
#11

Jag kan lägga in en till berättelse från en klient. Den här berättelsen finns även på min hemsida.

Känner att jag vill tacka dig för heelingen du gett oss och för allt vad det goda gör för oss.

För min del har jag i dagarna märkt en sak som bara kan förklaras med din heeling.

När mitt första barn föddes, då var jag knappt 30 år, fick jag skador i underlivet som gav mig framfallstendenser och i samband med mitt andra barns graviditet fyra år senare, förvärrades det hela med urininkontinens och musklerna i mitt underliv var i stort sett "ur bruk".

Jag har sökt läkarhjälp för det men den utredningen hann inte komma så långt innan du kom in.

Det jag märkt är att jag inte har inkontinensbesvär, mitt underliv gör inte ont och värker längre och det vet ej tusan om inte musklerna fått sig en upptajtning också.

Så, kort sagt. Långt bortom ord tack för att du ställer din kropp till läkandets förfogande.

/XXXX

Spanaren
5/23/13, 11:55 AM
#12

# 11 Underbart och åter underbart att få höra! Tack för att du berättar om denna fina gåva att ge eller att få ta emot/kram

LinaLj
5/24/13, 12:00 AM
#13

Mitt bästa minne hända ganska nyligen (är ganska ny på det här med healing). Jag hade blivit initierad i reiki och hade turen att ha hittat en lärare som verkligen fanns där och svarade på alla frågor och funderingar som man har som nybörjare. 

Iaf så hade jag arbetat ganska ordentligt i trädgården och hela vänstersidan av nacken var öm, stel och allmänt obehaglig. Så jag provade med lite reiki. Det kändes att något hände men inte så mycket.

Så jag skickade iväg ett mail till min Dorthe (min lärare) och frågade om jag hade gjort fel. Hon rekommenderade mig att rita cho ku rei symbolen i händerna när jag gick och la mig och sedan upprepa hela proceduren.

Jag gjorde som hon sa och när jag la händerna på nacken så var det som någon slog med en gonggong och det kändes som om någon satt en hink över huvudet. Jag höll på att ta bort händerna av ren förvåning men höll kvar dem. Det susade i öronen och hela vänstersidan av nacken pulserade. När jag legat där i kanske 5-6 min så tog jag bort händerna och "hinken" försvann och så även stelheten i nacken. 

När jag nästa dag skulle beskriva vad som hänt för Dorhte så hittade jag inga andra ord än "Sicken jädra smäll" 😃. 

Det var på något sätt där min skepticism försvann och jag insåg att det verkligen funkade och att jag verkligen kund göra det.

Annons:
Lazzeman82
5/28/13, 2:41 PM
#14

Här känner jag att det är dags för mig att skriva av mig.
Min första healing var något av det starkaste jag varit med om.
Har fått healing på distans några gånger efter det, men det är bara när jag fick healing i samma rum som healern som jag har upplevt kraften.

Jag fick en läsning av en väninna som jag precis lärt känna vid den tiden och jag fick fram väldigt mycket intressanta saker.
Det här var hemma hos healern själv och hon satt i över en timme öppen och när hon avslutade så bad hon hennes väninna att komma in och ge mig healing för min spända hals.
Detta var så starka energier som arbetade och jag kände det som att något verkligen DROGS ut ur halsen.
När hon sedan var klar började jag sjunga för att testa.
Döm om min förvåning när jag till och med kunde sjunga djupare än vanligt!
Som om inte det var stort nog så sa min healer att jag måste ha fått kontakt med hennes pappa, för den låten sjöng han för henne och att jag faktiskt sjöng med HANS röst!

Så det var inte bara jag som blev glad av healingen!

J-Artur-K
5/28/13, 3:07 PM
#15

Mitt bästa minne är när jag gav en kvinna healing. Hon hade otrolig värk i sin vänstra handled och kunde inte använda den på grund av alla värk. Jag har änglar som hjälper mig o min healing vägledare är en medicinman. Har flera kraftdjur som hjälper mig. En Enhörning , Orm , Vit hövdad Örn och en Drake. I slutet av healingen var jag i trans o såg ormen , sedan var det som att jag själv blev ormen , Jag fräste som en orm, o räkte ut tungan som en orm. Sedan såg jag draken o blev som en drake, uppträde som att jag spruta ut eld. Sedan avsluta healingen tvärt och det var slut. Efter en stund så såg jag alla i huvudet. 2 änglar, Enhörningen , Ormen Draken , o den vithövdade örnen, Alla var som i en halv cirkel runt mig. och hällsa artigt, Änglarna nikade artigt, Örnen flög i luften o titta djupt in i mina ögon. Enhörningen föll ner på knän o boka med huvudet. Ormen slingra sakta mot mig o till titta djupt in i mina ögon o kom så nära att man bara såg huvudet o ögonen. Till slut så stegra draken o man såg bara magen o det kom en blixt. Dom ville säga till mig tror jag, Att vi är vid din sida o hjälper dig. 🙂

Efter det så sände jag ett meddelande till den jag gav healing o sade något som jag aldrig gör. Din handled kommer vara bra imorgon för jag bara visste det. Dan efter på efter middagen fick jag ett meddelande tillbaka att den vänstra handleden var bra. Den fungerade lika bra som den högra. 🙂

Den känslan jag hade under den healingen o efter går inte att beskriva med ord. Var så fantastiskt att se alla hälsa på en. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: