Annons:
Etikettmat-för-själen
Läst 1741 ggr
tarotlasse
10/12/12, 6:14 PM

Nu slutar jag att köpa Ekologiska varor.

Nu ser jag ingen anledning till att köpa ekologiska produkter längre.

Varför betala högre pris när man ändå får produkter som innehåller gifter,bekämpnings medel som ligger över gränsvärdena även i dessa produkter.

Nu har Råd O Rön undersökt 10 olika fabrikat på ekologiska olivoljor 5st av dom  innehöll bekämpnings medel, Insekts medel och andra gifter som översteg gränsvärdena som sinns i Sverige.

Dom Hittade t.om DDT och ett annat totalförbjudet insekts gift i dessa ekologiska produkter.

Vet att för ngt år sedan tittade man på dom ekologiska vinerna och  det var  8 av 10 som innehöll  olika bekämpnings medel.

Inte klokt att vi blir lurade på detta sätt men det tjänas väl mycket  pengar på detta fusk.

Lasse

Annons:
[MossQ]
10/12/12, 10:19 PM
#1

Absolut så tror jAg åxå:(

Lynxx
10/13/12, 4:54 AM
#2

Inte så mycket bättre att försörja dessa heller:

Eurokrisen tvinger innvandrere ut i tomatslaveriet - Aftenposten

https://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Eurokrisen-tvinger-innvandrere-ut-i-tomatslaveriet-7008811.html

Europas tomatslaver - Aftenposten

https://www.aftenposten.no/nyheter/Europas-tomatslaver-7010120.html

Forsøker å komme tomatslaveriet til livs - Aftenposten

https://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Forsoker-a-komme-tomatslaveriet-til-livs-7009135.html

…så hur man än vänder sig - så har man ändan bak.

---

Ja köper eko när det e svenskt - de flesta e seriösa.

Utlandet e en soppa av bedrägerier. Vi har ingen chans att kolla vad som e bra.

/L

Andina
10/13/12, 10:20 AM
#3

Jag tror jag fortsätter att köpa eko när jag kan - och helst svenskt då. Om inte annat så 'signalerar' jag vad jag vill genom att välja eko. På lång sikt kanske det är ett litet strå som dras till eko-stacken. Bryr vi oss inte om att välja eko - då lär det definitivt inte hända något på sikt heller…

Bedrägeri, ja, fy sjutton - det finns överallt!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[NeferNefer]
10/13/12, 10:32 AM
#4

Om du läser i början av tidningen står det att trots det de har hittat är det bättre att köpa ekologiska oljor. Detta för att de icke-ekologiska innehåller så otroligt mycket mer gifter, för över de oliverna sprutar de ju en massa gifter. Dessutom, av tio oljor var det bara fem som innehöll en massa saker vi inte vill ha. Jag tänker bara köpa de fem som är rena. De fem smutsiga var för det mesta kontaminerade av närliggande odlingar, icke-ekologiska, med besprutningar. Det var bara en enda olja som de trodde faktiskt hade blivit besprutad själv.

Kort sagt: för att minimera gifterna vi får i oss är det ändå bättre att köpa ekologiska oljor.

tarotlasse
10/13/12, 1:49 PM
#5

Ja bland oljorna var det bara 50 % som var för höga halter av gifter undrar vad resultatet blivit bland det icke ekologiska pljorna tror det hade blivit ett liknande resultat varken bättre eller sämre.

När det gällde vinerna var det 80% som inne höll bekämpnings medel.

Tittar vi på den Svenska mjölken så var det inte ekologiskt  i kartongen utan samma mjölk som i övriga kratonger.

Så varför skulle Svenska produkter vara bättre?

Lasse

Upp till toppen
Annons: