Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2715 ggr
Volito
2012-09-16 07:07

Healing - utan att fråga....

Hej.

Det alltid skrivs att man får inte ge healing utan tillåtellse - fattar att här inblandat fria viljan men ändå - varför? (om någon är i stort behöv av det men principiellt tror inte på sådant, det går inte äns att fråga…)

Vad kan hända om man skickar healing i alla fall?

Tack

Snälla - utan påhopp och att lära mig "leva rätt" - det är en stort undantag som man "stöter på" kanske 1x i livet… annars jag inte äns funderat om det… bara svara - om kan.

Annons:
Andina
2012-09-16 07:33
#1

Det är en bra fråga du ställer, Volito!

En av de viktigaste anledningarna till att inte skicka healing utan tillåtelse till någon är att personen kan känna av och påverkas av energierna.

När du får healing kan man uppleva energierna på många olika sätt, en del blir t ex påverkade såpass mycket att de blir yrsliga/snurriga. Vet man då inte om vad det är som sker så kan det skapa väldigt mycket rädsla ("vad är det som händer i min kropp?") och obehag. Jag vet de som trott att de fått hjärtattacker, en person trodde hon höll på att dö. Och att få dessa upplevelser t ex när man kör bil kan t o m vara riskfyllt.

Jag själv känner t ex ibland av energier från någon som "bara" tänker på mig. Nu blir inte jag rädd eller förbryllad när det händer - för jag är van och vet vad det är som sker.

En annan anledning är respekt och integritet. För när vi sänder healing så är vi "i kontakt" med personen som vi sänder till. Vilket betyder att vi ibland även kan känna av personen i fråga, personens energier. Och av respekt för personen och dennes integritet så bör man alltså inte göra det. Det kan jämföras lite med att gå hem till någons hem olovandes. Eller "rota i någons liv"…

*

Här på Healing är vi inte vana vid påhopp. Så fråga på du! Glad Frågor och svar ger alltid något till fler än en själv.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

P_hansson
2012-09-16 07:46
#2

Till saken hör att du skickar energi, tar emot energi hela tiden den mesta väldigt negativ. Ända sättet att inte råka ut för att få energi på dig och i dig är att förstå vad det är, hur den påverkar dig och förebygga reaktioner om möjligt.

Att begära att en person som inte vet vad den gör ( healern) oftast skall ta ansvar är fel. Då det är få som healar som verkligen vet vad de gör har jag märkt.

Så istället, ta ansvaret själv och lär dig, så får alla skicka hur mycket de vill det påverkar inte dig, då du vet vad det är som skickas och när.

Skogshumblan
2012-09-16 08:44
#3

Väldigt bra fråga! Jag sitter här och lyssnar vad som svaras för jag undrar också :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaF]
2012-09-16 08:50
#4

Jag råkade ut för det Andina beskriver som kan hända, när jag körde bil. Fick veta några timmar efter min bilfärd som höll på att gå illa, att någon skickat healing till mig medan jag körde.

Trots att jag är van vid energierna så blev jag väldigt överrumplad, yr och trött där jag satt vid ratten.

Så fråga innan ni skickar healing till någon.

Volito
2012-09-16 08:52
#5

Det är jag själv som vill skicka Reconnectiv healing till person som jag var/är i mycket tät kontakt med till och med mot min egen vilja (som gäller den rationella delen av mig, men jag styr inte över det vad själen vet och känner), hur förklara - vet inte, mycket komplicerat och jag vill göra det sent på kvällen… orkar inte gå in i långa förklarningar….

Andina
2012-09-16 08:56
#6

Vad jag skulle göra är att skicka mycket kärleksfulla tankar till och om personen istället. Kärleken är den bästa healern! ;) 
Kärleksfulla tankar kan skapa stora förändringar och väldigt snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Volito
2012-09-16 09:02
#7

Jag har skickat mycket kärlek till den person nu i flera väckor men det är inte samma som reconnective healing - det vet jag tom från egen erfarenhet….

Fjäril
2012-09-16 09:07
#8

Jag svarar likadant/samma här: Hej, Den största anledningen till att man inte bör skicka healing (arbeta med dess energier) till någon som inte vet om det är för att man vet aldrig vad personen gör i just det tillfället. Kör någon bil, är ute och cyklar, dansar på nattklubben, så kan det bli farligt för personen just då. En del kan känna en lätt yrsel vid healingen och det är inte bra om man kör bil tex. Jag förstår din tanke men tänk så här istället, alla goda tankar är bra! Om en vän ligger sjuk på ett sjukhus (här bör man också bestämma när healing ska ges så att inte patienten behandlas/opereras när healing är på väg) så kan du önska allt gott. Tala högt till universum och be om hjälp för personen. Jag brukar ligga och tänka/önska fina saker om personer i min närhet strax innan jag somnar. Det kan vara allt från "hjälp henne ur situationen som får henne att må dåligt" till "hjälp honom att nå sin dröm". En klapp, en omtanke, en önskan för någon annan, en kram, ja allt sådant är healing också. (healing kan aldrig skada en person, men eftersom vi är kanaler från universum när vi sänder healing, är det vårat ansvar att mottagaren är redo)

Sajtvärd på Övernaturligt

Andina
2012-09-16 09:07
#9

#7 - Då skulle jag nog sluta att försöka sända något alls till personen för att förändra denne eller 'kommunikationen' med denne - om det är det du vill. Så uppfattade jag det du skriver. Men jag kanske uppfattar helt galet så här på morgonkvisten! ;)

Och istället sända till mig själv och 'bygga upp' min egen energibubbla!

Hoppas du hittar en lösning som känns rätt för dig!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2012-09-16 09:13
#10

Volito, jag förstår att du bara vill den här personen väl, men jämför det med att man kanske inte "tvingar sig på" någon med annat heller och det gäller samma med healing. Man försöker inte tvinga en annan människa att äta, sova, färga håret, läkarvård, gå till träning osv. Vi måste lita på och ge varje individ "rättighet" att själva bestämma vad de ska vara med om, vad de ska göra.

Jag undrar lite; Du skriver att du har erfarenhet av reconnective healing. Om du är utbildad inom det så fick ni antagligen även läsa om detta att man inte ger healing till någon som inte bett om det, eller vet om det?!

Volito
2012-09-16 09:21
#11

#10 jag vet det alltihoppa… jag sa ju - undantagsfall….

och det är en inte av den lättaste kompromiss som jag själv "måste" gå på med… det är mot alla mina egna principer och förståelser men … jag ser ingen annan "väg"…

man kan tom bege brott i nödläge om det finns tilräkligt "tung" anledning och ingen annan lösning…

[GunillaF]
2012-09-16 09:26
#12

#11 Min healinglärare sa en gång att man kan skicka ut en bön till uiversum om healing till en viss person och att energierna går fram OM personen vill ha dem, annars går energierna tillbaka till universum.

Volito
2012-09-16 09:43
#13

#12 om jag skall skicka healing (var jag är bara en kanal igenom vilken flödar energin) och den bli inte mottagen - jag skall känna det direkt att det "inte går"…. sammtidigt den kärleksenergin som själv (utan att jag skickar något) flödar till personen - blir inte borttsöt…

(man kännde tex kärleksenergi - tom beskrev den innerliga kännslan som fick men samtidigt med huvud nekar allt vad ligger utanför rationella världen - en mycket förvirrad och djupt sårad person…)

Förresten - hur man kan koppla sig bort från en själsfriende för inte blir avstäng för kärlek överhuvudtaget?….

Annons:
lenjon1
2012-09-16 09:44
#14

Jag läser era inlägg och tar dem till mig. Det jag funderar på är det här med att känna av andra människors eneriger.

Jag kan känna av en person som står mig närmre än någon annan. Även om vi är på mils avstånd. Jag kan plötsligt förnimma hans doft, kan känna hur han mår, nästan känna hans tankar. Men inte sjutton har jag väl???? sänt healing till honom, För det kan man väl inte göra utan att man själv är medveten om det?

En annan fundering i sammanhanget är att skicka kärleksljus till en människa utan att den vet något. Att man sätter personen i fråga i ljuset, låter kärleksljuset omringa personen och sedan att man själv ställer sig i det ljuset tillsammans med personen och man att bett andevärlden närvara i bakgrunden. Är det lika tokigt?

Läser och lär mig dagligen

Kram på er

Fjäril
2012-09-16 09:49
#15

Allt handlar om att göra det rätta för personen. Jag gav healing till min son varje kväll när han sov (utan att han visste om det - jag pratade med själen) men det var under mitt ansvar och jag var själv närvarande. Det gav mycket goda resultat. Det du kan göra är du visuellt "pratar" med personen. Föreställ dig hur ni har en konversation där du berättar allt personen behöver höra för att ta sig ur det här (vad det än handlar om). Då når du själen, innanför skalet. Föreställ dig också hur personen lyssnar, tar det till sig.

Sajtvärd på Övernaturligt

Volito
2012-09-16 09:54
#16

#15 bra tipps - jag försökte det i skrift - men det gick inte igenom skalet…. Tack

Andina
2012-09-16 09:58
#17

#14 - Nej du har nog inte 'sänt healing' till personen då. Men däremot förnimmer du hans energier. Står man varandra nära känslomässigt är det lättare att 'uppfatta' varandra (varandras energier). Man kan se det som att länken mellan er är "öppnare" - än den hade varit annars.

Tankar, känslor osv är också energier. Tänker jag på någon, så "kopplar jag automatiskt" upp mig till personen - och personen kan förnimma min tanke- och känsloenergi. Och ibland t o m vad jag tänker. Telepati = energikommunikation.
Även om inte personen medvetet förnimmer min energi/mitt energijag, så får den personen att "komma att tänka på mig" - och vips, så kan jag förnimma den andres energier! En slags "återkoppling" skulle man kunna säga! Flört

Allt enligt mina erfarenheter… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Volito
2012-09-16 10:03
#18

#14 nej jag har inte sänd healing omedvetet (det kan man inte) men vill göra det medvetet,

kärleksenergin - först jag sände den men nu den bara flödar av sig själv så starkt att jag känner det tom fysiskt och kan inte göra nögonting åt…..

kanske om jag sänder healing - vet inte - man fattar att det är inte bara trams (och får någon mental eller fysisk nytta på köpet) och kan handla enligt det vad man känner och inte det vad tänker eller min själ kan släppa taget - meditation och affirmation för att "släppa" har inte hjälpt…

intressant
2015-01-03 16:44
#19

Eric Pearl(Reconnective healing) skriver om detta i sin bok. Han skriver om exemplet ifall en person befinner sig i koma så frågar man inte om lov så varför fråga om lov överhuvud taget. Sen kan man ju ställa frågan vad är kärlek och vad är healing…..och vilka gemensamma nämnare har dem. Om du tänker på en person hoppas gott för någon eller hejar på ett fotbollslag….allt är energi….allt 'är en form av healing kan man ju säga.  Så att om jag tänker kärleksfullt om en person som då kör bil så kanske denne blir yr av kärlek oxå. God fortsättning

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

allhealing
2015-01-03 21:35
#20

#19,

jag instämmer inte med Eric Pearls påstående att man inte ska fråga en person som ligger i koma om lov. Metoden jag utvecklar och använder mig av gör det möjligt att fråga en person som ligger i koma om personen i fråga vill få hjälp att hjälpa dig själv. Healing betyder hel, den som healer sig själv är således personen själv och ingen annan "healer". Healern fungerar som en kommunikatör som kan ställa fråga verbalt men även "mentalt/telepatiskt" om man lärt sig hur det fungerar. Jag är av uppfattningen att man ALLTID ska fråga en person om lov. 

Frågan man ALLTID ska ställa sig själv är, vill jag verkligen att någon gör saker med sig utan att jag är medveten om det? Utan att någon först har frågat vad jag anser?

#0,

När jag arbetar som "kommunikatör" kan en person som tar emot "healing" av sig själv förändra sin personlighet och bli en mjukare person, dvs en person med mer ödmjukhet mot sig själv såväl som mot/med sin omgivning. Exempelvis börjar fråga om hur barnbarnen mår och vad de vill ha i julklapp, någonting personen aldrig tidigare frågat efter.   Det är därför av största betydelse att personen själv får vara med och bestämma över hur den personens identitet ska "utvecklas"/"vara kvar i sitt nuvarande tillstånd" framöver.

Därför är det alltid först ta reda på om en person som även efterfrågar healing om de på en djupare nivå faktiskt ens är intresserade av att ta emot healingen eller inte. Därför anser jag att en healer ska ha förmågan att mentalt/telepatiskt innan healingen påbörjas ta reda på om personen verkligen vill det fullt ut. Eller om personen inom sig bär programmeringar som motsäger den här önskan på en än djupare omedveten nivå, vilket hindrar att healingen kan utföras eftersom en djupare programmering hos individen motsäger sig healing.

Om så är fallet är det för individen möjligt att ta ett beslut. Vill jag istället för healing arbeta med min personliga utveckling och därför ta reda på orsaken till varför jag inte vill ta emot healing? Och om jag vill påbörja den personliga utvecklingen. Är jag i så fall beredd att ta fullt ansvar för den här förändringen fullt ut?

Därför är det även här viktigt för den som hjälper till att ha förmågan att ta reda på om personen fullt ut hela vägen är villig att återfå fullständig balans på den hjälp som efterfrågats?

Då och först då anser jag att man ska hjälpa en person med healing och eventuell ytterligare balansering av det som behöver medvetandegöras eftersom det är då jag som kommunikatör kan hjälpa den som söker hjälp fullt ut.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
intressant
2015-01-04 15:50
#21

#20 Om jag skulle ligga i koma så skulle jag eventuellt vilja ha hjälp med healing från någon annan tror jag. Men det beror på vem som frågar….rent telepatiskt så tror jag man kan få kontakt med en person som ligger i koma….vad tror du? Att jobba med personlig utveckling för att kunna ta emot healing….tror jag förstår men känns som healing är en form av personlig utveckling och vice versa. Kanske är lite olika för olika….men att vissa blir yra och inte kan köra bil för det kommer healing….finns inte ett automatiskt skydd för sånt…..(skyddsänglar kanske) för en som är i medvetande så frågar man ju automatiskt om lov innan. Men ibland så uppstår ju en situation som är akut då man ej hinner fråga…..vad gör du då? jo då skickar man omtanke,healing,kärlek automatiskt -utan- att fråga. Så egentligen så skickar ju folk omtanke,kärlek (healing) utan att fråga lite här och där….

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

ANNEL Nilsson
2019-08-07 20:46
#22

När jag ger energihealing frågar jag alltid först personens högre jag om lov. Om inte ett sk Nej så gör jag en rening mellan våra själar och löser upp/tar bort ev blockeringar. Det kan vara så att personen bär på program som sätter stopp för det. Allt sker med det högsta goda och mitt högre jag som kommunikatör med mitt högre jag kommite som består av änglar, guider och ljusväsen

allhealing
2019-08-07 22:07
#23

#21,
fick ingen avisering 2015-01-04 att du ställt fråga till mig. Ser det först nu.
Jag håller med dig att det går att kommunicera telepatiskt med en person som ligger i koma. Eftersom kommunikationen inte behöver ett i kroppen vaket tillstånd för att fungera.

Healing i det här fallet handlar om personen som ligger i koma om det där finns en önskan att inte längre kvarstanna i komatillståndet. Och att personen du väljer att ta emot healing, dvs läkning från sig själv för att kunna vakna upp. Med personlig utveckling menar jag att man i vaket medvetet tillstånd väljer att skapa förändring i sin nuvarande tolkning/förståelse av hur livet fungerar och att man sedan därifrån väljer att vidga sitt medvetande över tid.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: