Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 3752 ggr
[Myraan]
2012-09-10 00:19

Ge negativa energier till sina kristaller

Hej!

Det finns en liten konstig grej som jag har funderat över..

Om det kommer tillfällen när man av någon anledning tycker att det känns bra att hålla i någon sten för att få tröst, om man har ångest eller så, när man inte mår så bra helt enkelt. Finns det då någon risk att man liksom för över sina egna negativa energier till kristallen? Så att den själv får en negativ energi och kanske ger det tillbaka?

Förstår ni hur jag menar? Lite svårt att förklara hehe :)

Annons:
wellma
2012-09-10 02:13
#1

Förstår hur du menar :-) nä föra över negativ energi till olika Kristaller kan vi inte göra däremot så behöver dom renas på olika sätt beroende på vilken sorts kristall man har.Kristall är ett levande material som utvinns ur jorden och har därför Moder Jords renande energi med sig naturligt.

Vi kan använda kristall så flitigt så den behöver kraftladdas på nytt så man kan säga att vi dränerar den på energi men kan aldig föra över något negativt i stenarna.

Renas gör dom på olika sätt beroende på vilken kristall men jag gissar du har bergskristallen som så många andra.Då kan du låta den ligga i månens sken över natten,bäst effekt vid fullmåne men fungerar utmärkt övriga nätter.

Grovsalt,brukar jag låta mina ligga i,i en liten bytta med lock som man själv tycker om och har man lte bråttom kan man använda rent svalt kranvatten som den får "ducha sig " i en stund.

Ibland kan vi hålla en kristall och plötsligt känna negativitet men då använder vi psykometrin och tar in en annan persons känslor som hållt i stenen innan oss ,det gäller alla föremål och inte bara kristall men "föra över" negativt i en kristall det har jag aldrig någonsin vart med om inte mer än att vi behöver rena dom så dom återfår sin energi från Moder Jord

Undrar om jag inte sett en artikel här inne om just kristallern,minns inte riktigt men hittar jag den Länkar jag dit dig här i trådenGlad

wellma
2012-09-10 02:23
#2

Tyckte väl jag sett en hel del om just kristallerna här på Healing,det finns flera artiklar såg jag men här finns en liten länksamling Flört

[Myraan]
2012-09-10 19:37
#3

Det var ju skönt att höra, att det inte går :) det stämmer att jag har bergskristall. En liten rubin har jag också och snart även rosenkvarts! De behöver nog rensas snart tror jag.

Vilken bra länksamling, kul!

tarotlasse
2012-09-10 19:53
#4

Jag vet inte  riktigt hur det fungerar med Kristaller och nedlallad energie.

Men när man sysslar med psykometri och läser av föremål så k läser man ju av energie minnen från innehavarn och visst är då personen deprimerad eller gått igenom ngt jobbigt eller negativt så kan man ju känna av detta från föremålet där man laddat ner sina energie minnen.

Men det är inte ovanligt att folk lämnar över en kristall dom  har haft i fickan och där man kan läsa av innehavaren både positiva och negativa energie minnen.

Så borde inte ha ngn skillnad igentligen på vad om det rör sig om en kristall eller om det rör sig om en ring eller ett arbets redskap.

För energie minnen lagrar man precis överallt. Jag vet dom som renat sina hem efter alla möjliga tekniker från salvia till bön o ljus.

Men man kan trots detta ändå läsa av platsminnen från huset både positiva o negativa så vet faktiskt inte riktigt om detta med att rena saker eller  hus har ngn verkan i gentligen på plats minnen.

Jag ska testa detta själv nästa gång genom att rena en kristall före jag låter ngn annan läsa av den genom psykometri.

Lasse

tarotlasse
2012-09-10 20:01
#5

Jag skulle vilja säga att under våra mediala cirklar så är det utan tvivel just Kristaller som lämnas för avläsning det vanligaste föremålet.

Man får fram både positiva och negativa saker genom dessa avläsningar även Kristaller.

Så visst kan man föra över sina egena negativa tankar och energier i en kristall också.

Men som sagt vad ska jag rena en kristall från energie nästa gång och se vad som sker vid avläsningen.

Lasse

tarotlasse
2012-09-18 22:46
#6

Så där nu har jag gjort ett test förra veckan som var en oerhört jobbig vecka både privat och arbets mässigt o slutade med att jag sade upp mig.

Var även en relation som var jobbig och vi beslutade att gå skilda vägar.

så var mycket kaos i mitt liv förra veckan.

Jag hade under hela veckan en Karneol i byxfickan och so då fick alla dessa negativa energier till sig..

I går renade jag kristallen med salvia och under natten lade jag krsitallen i en burk med grovt salt.

Så nu är kristallen renad på alla konstens regeler.

Tog  med kristallen i saltburken till den mediala cirkeln  och  bad 3 st i cirkeln läsa av kristallen genom psykometri.

samtliga fick fram min jobbiga situation pekade direkt ut mitt arbete och det negativa som skede där.

Dom pratade även om en stressande och pressande situation i mitt privat liv.

berättade om den förkylning jag hade under förra veckan plus smärtor i nacken jag också hade.

Plus att dom även berättade om vad jag gjorde i helgen visserligen en väldigt glad och positiv helg.

men fick väldigt specifik information av 3 st olika elever när dom läste av denna renade kristall.

Så detta med att renmed salvia eller salt a tar inte bort varken negativa eller positiva energie minnen.

Utan var hur lätt som helst att läsa av trots att kristallen var renad.

Lasse

Annons:
tarotlasse
2012-09-19 00:59
#7

Ytterligare ett exempel det är ju många här inne som besökt Borgvattnets prästgård.

Om  ni i läser alla gästböcker och hur hundratals medium besökt detta hus och hur dom har renat denna prästgård i en massa olika ritualer.

Även jag har  varit med o renat denna prästgård för många år sedan.

Så om ett hundratal medium renat detta hus varför känner fortfarande mäniskor dessa plats minnen och ande aktiviteter i detta hus om nu alla dessa medium renat huset.

Jag har varit i andra gamla  spök hus där ett 20 tal namngivna medium varit där och renat huset men det är fortfarande obehagliga plats minnen kvar i huset.

Så varför skulle plats minnen försvinna om man renade ett hus för 0 kr med salvia eller för 5000 kr för samma renigs procudur när det inte hjälpt på dessa välkända spök hus där även flera hundra medium renat huset utan resultat.

Så varför skulle det fungera ngn annan stans ?

Lasse

Shakti
2012-09-19 12:41
#8

#6 Lasse

Du måste skilja mellan energier och programmeringar. Om du låter en kristall arbeta kan det hända att den med tiden tar upp energier som man sedan lätt kan rensa med vatten, salt eller rök. Men om du programmerar en kristall är det ingen förorening av energier utan du har ändrat på kristallens naturliga sätt att verka. Det kan man jämföra med att du skriver över ett program på din dator med ett annat program. Om du alltå syftar på att kristallen ska ladda ner vilka energier som helst skriver du över kristallens naturliga program mentalt med din avsikt och det programmet är kvar i kristallen ända tills du tar bort det mentalt igen.

Vad du gjorde med karneolen var att du inte lät den verka på sitt naturliga sätt, utan du beslöt dig för att använda den i helt annat syfte och på så vis har du nu programmerat om din sten så att den laddar ner dina energier i sig och denna programmering får du inte bort genom att rena den från energier, utan med att programmera om den mentalt.

tarotlasse
2012-09-19 13:57
#9

Ett energie minne är, likadant oavsett om du läser av ett hus eller ett föremål.

Om minnet sitter i en vägg en stol, vas eller i en sten liggande på bordet så är det exakt samma sak.

det handlar inte om ngn programering en kristall jag hade i fickan under en vecka som var en tuff  vecka på många sätt med ångest o depresion.

inget jag programerade in i kristallen utan räckte den låg i min ficka för att ta åt sig detta.

Däremot reningen är ju en programering o en ritual där man ber om att rena kristallen från dessa negativa energier. Men trots att jag använde både salvia och grovt salt och böner om rening så fanns ändå dessa energier kvar i kristallen.

Du kan alldrig ta bort ett energie minne genom att rena det oavsett det är ett hus en stol eller i en kristall för det sitter fortfarande kvar.

Däremot så är det tunga energier i ett hus eller i ett föremål så anordna ett barnkalas eller ngn annan rolig tillställning för att motverka den tunga energien och tillsätta lite glädje.

Samma sak kan du göra med kristallen ta med den på ett ställe med mycket glädje och det tunga minnet blir mildare och mer positivt men få bort en energie  med salvia salt eller liknande  det är totalt värdelöst.  o bortkastade pengar.

Lasse

Shakti
2012-09-19 14:38
#10

#9 Lasse

Nu är det skillnad mellan energier och energiminne. Energierna som har sparats i stenen är borta, men minnet av det som har varit finns alltid kvar. Du måste inte sätta dig ner med benen i kors och tända ett ljus för att göra en ritual om du programmerar en sten. Med varje tanke kan du påverka stenen. Du kan t.ex anse att stenen är din vän som du älskar och som hjälper dig med det ena eller andra. Då har du en helt annan resonans än om du gör det som du gör, att du betraktar stenen som ett föremål som du ladder ner negativa energier i för att göra ett experiment. Inte skulle du väl göra det med en god vän?

tarotlasse
2012-09-19 15:21
#11

#10 energie minne är som det låter ett minne av en energie så visst är det energier det handlar om.

Som precis annat healing är energie ande världen är energie och även minnen är energie.

Allt är uppbyggt av energie oavsett det är fysiskt eller menalt så byggs allt upp av energie så absolut ingen skillnad alls.

Allt påverkas av energier  och minnen oavsett om det är en kristall  eller om det är en trä skål eller ett guld föremål.

Så oavsett om kristallen är din vän eller inte så tar den till sig din energie oavsett om du mår bra eller om du mår dåligt och som vem som helst kan läsa av.

Du kan inte påverka detta för du laddar inte ner det  medvetet utan räcker att  du tar i kristallen så tar den åt sig energien och dina minnen  oavsett positiva eller negativa minnen  eller om det är din vän eller inte för det kan inte du själv styra.

Samma sak  om du tar på dig ett hals smycke så oavsett om du vill eller inte så  tar den upp din energie och  minnen  som går att läsa av.

Så det är  inte speciellt för att det är en kristall utan så fungerar det med alla föremål oavsett.

detta går inte att rena med salt salvia eller på annat sätt för det sitter kvar ändå.

Skrev även detta på ett annat forum där dom flesta medium har samma erfarenhet  att det inte spelar ngn roll alls hur mycket du renar för man kan läsa av energierna  och minnena ändå.

Lasse

Shakti
2012-09-19 15:39
#12

#11

Ett minne är medvetenhet om vad som har varit och medvetenhet är förstås en energi, men energin som har varit och som bara finns kvar som minne är ute ur stenen. Det är så som om du får snuva och du har ett virus i dig som immusystemet rensar bort. Då är snuvan och viruset borta, men minnet och medvetenheten om vad som har varit är kvar. Då är det bara viktigt att snuvan är borta. Minnet spelar ingen roll för måendet.

Det är en skillnad om kristallen tar till sig min energi som jag vill bli av med för att den är min vän eller för att jag använder den som soptunna. Effekten kanske är den samma, men om kristallen är min vän som jag älskar tar kristallen emot min kärlek och respekt som också är energi. Då kommer kristallen att verka bättre än om man använder den som soptunna.

Det finns Kristaller som har blivit avbrutna av tektonisk aktivitet när de bildades och sedan har det bildat sig massor av små Kristaller på just den ytan där den bröts av. Dessa Kristaller har fortfarande kvar minnet om hur de skadades men de har healat sig själva och har på så vis blivit mästare på att heala. Minnet av skadan spelar ingen roll längre.

[Cytisus]1
2013-12-28 00:41
#13

Intressant läsning!

Annons:
tarotlasse
2013-12-28 14:06
#14

Vi har gjort om denna övning på våra cirklar där eleverna har fått rena sina Kristaller. Sedan har de fått slå in kristallen i en servett. Och jag har lagt ut de oliks kristallerna på en numrerad platta då jag vetat vems kristall som legat på vilket nummer. Ingen av deltagarna har vetat vem kristallen tillhör. Fast alla kristallerna varit renade så har inte ngn haft ngt problem att läsa av kristallen o vad ägaren råkat ut för händelser. Prova själv rena din kristall och låt ngn annan läsa av den genom psykometri. Det funkar inte att rena föremål för hur mycket du en renar så går det att läsa av det. Jag har testat detta hur många gånger som helst nu. Lasse

Upp till toppen
Annons: