Annons:
Etikettenergier
Läst 3466 ggr
frodig
2012-08-24 21:35

Känns Månen helande för dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag kom hem för en stund sen låg månen på trädtopparna uppe i skogsbrynet.

Då kände jag så tydligt att Månens energi känns helande för mig. Jag blir glad när jag ser månen och vill liksom andas in energin från den.

Men vissa gånger känns det som om Månens energi är alldeles för stark för mig.

Hur hänger det här ihop tro?

Vi pratar ju ofta om fullmånen och hur vacker den kan vara. Att den håller oss vaken och annat sånt.

Hur är det för dig? Blir du glad eller störd av Månen, har du upptäckt att du reagerar olika från dag till dag?

Här kommer kvällens Måne hos mig

Annons:
snutteplommon79
2012-08-24 21:49
#1

så vackert

Andina
2012-08-24 21:52
#2

Åh, vilken vacker bild, Frodig! Kyss

Jag kan uppfatta månens påverkan lite olika också. Ibland är den enbart rogivande och lugnande, andra gånger sätter den fart på något inom mig och jag kan t o m känna mig stressad. Varför det är olika vet jag inte heller.

När jag var yngre drömde jag mer aktivt kring fullmåne och mindes drömmarna. Numera är det som att jag stänger en dörr till drömmarna under fullmånetider, d v s jag upplever att det är mycket mer aktivitet i drömmarna, och framför allt kommunikation - men jag får inte med mig lika mycket upp 'till ytan' längre. Det är som att aktiviteten är starkare - men att jag inte ska 'komma ihåg', bara känna att…

Intressant och spännande är det med fullmånen - och vackert! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
2012-08-24 21:52
#3

#1 Ja, visst är den Glad!

[GunillaF]
2012-08-24 23:24
#4

Jag blir så lycklig när jag ser månen. Det är som att se en kär gammal vän. Har aldrig haft några bekymmer vid fullmåne som en del har.

Jag kan sitta och titta på den hur länge som helst och vet ni… finge jag möjligheten att få åka till månen så skulle jag inte tveka en enda sekund. Himlars vilken känsla det skulle vara att få åka iväg och se den komma närmre och närmre…. Jag blir alldeles varm av bara tanken!Kyss

frodig
2012-08-25 11:00
#5

Ja, va fint att ni delar med er av hur ni upplever Månen och hur den påverkar er.

Det var väl det jag kände på mig att det finns något att utforska gemensamt här Glad.

Jag vill gärna fortsätta på dom här tankarna och fundera mera på det ni skriver Andina och Gunilla. Just nu behöver jag göra lite andra praktisiteter här och får så lov att släppa datorn Tungan ute.

Kanske hinner nån fler in med sina månupplevelser innan jag är tillbaka. Det vore kul!

[rore]
2012-08-25 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Månen.

Fyller mig idag med en vemodig hemlängtan, saknad och frid. Den ger mig energi.

Nattens drömmar blir klarare och tydligare. Många gånger käns det som att jag skulle behöva ta igen mig, efter nattens drömmar.

När jag var yngre så hade jag samma känsla för Månen som idag, men saknaden och hemlängtan gjorde ont i mig då.

Månen har alltid faschinerat mig.

Annons:
Indiania
2012-08-25 18:16
#7

Ja månen är fascinerande, man kan titta på månen hur länge som helst det är magiskt!

Vackra foton Frodig och Rore!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2012-08-25 23:05
#8

Så spännande Andina att du märker skillnad på drömkomihåget, man kan verkligen undra över vad vi får ifrån den när vi känner att den påverkar oss starkare än vanligt.

Och så varför du Gunilla inte märker fullmånen, men att du liksom jag blir glad när du ser den. Fint beskrivet att den känns som en kär gammal vän, det håller jag med om. Tänk om det skulle bli möjligt för dig att få åka till den. Vilken grej Glad.

Om man tänker på hur olika ni beskriver det där med påverkan så kan man ju fundera på om vi kanske behöver olika mycket då, eller?

Hemlängtan, saknad och frid Rore, så vackert det låter. Det slår mig en tanke nu, kan det va nått samband mellan fostervattenenergin och den energi månen skapar i oss? Eller låter det helt galet? Och så vackert med det bleka ljuset på din bild. Skönt att du och månen verkar balansera bättre nu mot när du var yngre.

Magiskt va ordet ja, Indiania Glad!

Kul att ni uppskattar våra bilder, jag ser gärna många månbilder här i tråden, så är den synlig hos er nån kväll, ut och fota den och lägg in vetja.

snutteplommon79
2012-08-25 23:57
#9

ja det gör den

frodig
2012-08-26 06:05
#10

#9 Hej! Jag antar att du svarar på rubrikfrågan, att Månen känns Helande för dig också Glad. Så härligt då, och att den räcker till för oss alla på hela jorden.

Tarotstollan
2012-08-26 06:35
#11

Jag tror inte att månen påverkar mig nämnvärt mer än att jag blir glad att se den. Även på dagen när jag ibland ser den blir jag glad. Kan sitta ute på balkongen och bara titta på den i långa stunder. Under fullmånekvällar kan jag känna att det är magiskt att bara sitta och "bada" i månskenet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

frodig
2012-08-26 06:52
#12

"Bada i månskenet" Skrattande, va härligt, och vilken vacker bild Tarotstollan. Ett mycket nyttigt bad känns det ju som.

Och just det här att du blir glad närhelst du ser den, även på dan, gör mig så hjärtevarm. Tänk att den har en sån påverkan på oss.

Jag tänker också på temat vatten som dyker upp hela tiden.

Den påverkar vatten, alltså även oss som består av så mycket vatten.

Fostervatten, och våra upplevelser när vi låg där och "simmade".

Och nu ditt sätt att beskriva månskenet som ett bad.

Wohoo, jag tycker det här är spännande Glad!

[Chakra]
2012-08-26 18:27
#13

Ja, månen känns helande, även om jag vissa gånger vid fullmåne upplever en alldeles för stark energi.
Andra gånger blir jag kreativ och startar projekt, och får många bra ideérGladFår svårt att sova då, och kommer lättare upp i varv.

Annons:
Andina
2012-08-26 18:36
#14

Månen är en underbar vän som jag älskar att prata med. Den är magisk - och alldeles lite extra särskilt under augusti och september. Jag kan bli helt lyrisk av den.

Hade en helt fascinerande och märklig upplevelse för några år sedan, av fullmånen, som jag aldrig kommer att glömma. Tyvärr kunde jag inte stanna bilen för jag körde på motorvägen - jag tänkte nästan göra det, för att fota - men det var för mycket trafik…

Månen var GIGANTISK! Och jag menar GIGANTISK! Det såg ut som att månen och jorden var alldeles intill varandra - jag trodde att vi skulle kollidera med månen. Månen såg ut att vara nästan lika stor som jorden, från där jag såg den. Nästan hela horisonten som jag kunde se var täckt av den övre delen av månen!

Jag var helt övertygad om att vi befann oss alldeles intill varandra, månen och jorden alltså - och var rädd att vi skulle kollidera. Gissa om tankar och känslor exploderade - vad skulle detta innebära…?

Har googlat och sett förklaringen (som har med ljusbrytningar i atmosfären att göra) - men inte en enda bild som kommer i närheten av det jag såg. Även om de bilderna jag sett på nätet är fantastiska också…

Uj… nu fladdrar jag verkligen iväg igen… Som ni ser, den upplevelsen gör mig fortfarande lyrisk och hela kroppen 'fascineras'! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

tarotlasse
2012-08-26 21:27
#15

Månen påverkar oss väldigt starkt och helt naturligt och vetenskapligt bevisat.

Månen påverkar vatten och ebb o flod beror på månens påverkan.

Även jordens inre påverkas av månens läge och inte så konstigt eftersom månen  påverkar vatten.

Vår mänisko kropp består av ca 66 % vatten så inte konstigt att vi också märker av månens olika läge o faser.

Lasse

frodig
2012-08-26 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Wuhuu Andina, det känns som om jag kanar iväg av din berättelse och förstår att du liksom rutchade iväg när det hände, och skrämmande att den var så stor.

Det räcker ju med den vanliga månen den är ju nog överväldigande ändå.

Tack för att du delar med dig av den upplevelsen. Jag undrar om det är nån fler här som sett nått liknande?

Och just det här överväldigandet, som du är inne på också Chakra, att det kan kännas som om det blir för mycket ibland av månens energi.

Jag undrar om det är månen som är extra stark, eller om det är vi själva som inte behöver så mycket just då, eller om det är både månen som är extra stark och att vi redan har tillräckligt av den energin.

Eller kan det vara så att vi är så sköra eller svaga den gången, så vi inte orkar med det kraftfulla som månen sänder ut.Obestämd

Och så att den inspirerar andra gånger.

Vilken förunderlig kraftkälla vi förärats med i vår närhet Kyss.

Andina
2012-08-26 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16 - Ja, överväldigande är ordet! ;) Och vilken vacker sommarmånebild! Kyss

Härliga frågeställningar också - frågor som jag aldrig ställt mig själv. Jag har stannat vid känslan av "kommunikationen med månen". Frågor som jag gärna fnurlar på ett tag.

Pusslade ihop två lånade bilder för att illustrera ungefär hur det såg ut från vägen där jag åkte - vid den, ja… överväldigande upplevelsen av vår kära Grandmother Moon.

Jag är helt salig fortfarande - det räcker att gå tillbaks till minnet så händer det en massa i mitt inre. Lite mångalen är jag nog ändå… Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2012-08-26 22:26
#18

#15 - Ja, Lasse, så tänker jag också. Varför skulle inte människan påverkas av månen när 'hela jorden gör det'…?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[rore]
2012-08-27 06:34
#19

Wow Andina! Vilket häftigt möte du har haft med vår Måne.Glad

frodig
2012-08-27 08:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jaa ni, det är verkligen härligt med månen och att den är så starkt förbunden med oss.

Och nästan alla dagar är jag helt nöjd med att bara njuta av att se den titta fram, lysa över landskapet, och bara vara vacker Glad. Känna att jag blir glad när den kittlar mig i nacken.

Ni har delat med er av så fina beskrivningar av era känslor och upplevelser av månen, den väcker så mycket inom oss, och härligt att få dela det med varandra.

Härom dan slog det mig bara att det finns mer runt oss och månen jag skulle vilja förstå. Jag blir bara så nyfiken på att försöka klura ut t.ex. när blir månens energi för stark för mig, eller dig. Vilken sorts energi jag själv har när det händer. Och så tvärtomet som kanske inte är nått tvärtom. Hur är min energi sammansatt när jag bara njuter av månens sken och blir glad.

Jag tänker i termerna balans, yin och yang, att energierna är föränderliga och böljar i oss och allt annat omkring oss. Och emellan oss.

Kul att ni ville följa med mig i den här lilla tankeslingan Skrattande, kanske poppar det upp flera infall runt månen hos nån av oss framöver.

Och så vill jag säga Hej till dig Lasse, och tacka dig för din vetenskapliga sammanfattning och att det inte är konstigt att vi känner av den Kyss! Jag såg inte ditt inlägg förrän nu på morgonen, min internetlina åkte som en bergochdalbana igår kväll, och jag hade svårt att hålla ihop det hela. Sorry!

Ha det gott med alla era månupplevelser nu i augusti och september, och om ni vill, dela gärna med er små infall eller annat och kanske en bild.

Igår kväll bredde Månen ut sina vingar och flög här hos mig Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: