Annons:
Etikettmat-för-själen
Läst 5771 ggr
Elpida
8/8/12, 10:17 AM

"Healar" ni maten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En tanke poppade ut nu när jag tittade på powerofthebass goda middag igår.

Vi är ju inne i rötmånaden och man ska vara lite försiktig med maten. När man utbildar sig i Reiki får man ju lära sig att man kan ge reiki till maten och drycken man förtär. Är det någon här som brukar heala/rena sin mat?

Jag ska banne mig testa denna månaden, med tanke på all besprutning av frukt som kan ge höstblåsor, rötmånad och matallergi!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
powerofthebass
8/8/12, 10:40 AM
#1

jag healar maten, gör det  jämt när jag lagar mat, man hjälper ju sig själv på det sättet med.

fast healimngen är ganska omdeveten healing, känner sig alltid lugn efter man lagat mat.

heala maten rekomederas starkt kan ju göras under till lagningen.

ha en härlig tid i köket.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

majlar
8/8/12, 10:55 AM
#2

Jag brukar inte äta ute, men ibland händer det och då healar jag alltid maten, då jag har en stor skräck för baciller, just i mat.

Hemma tror jag det går automatiskt, man skalar och hackar och har under rinnande vatten och gör rent.

Kul funderingar ni har. Glad

Indiania
8/8/12, 11:01 AM
#3

Jag gör som du Power, ger maten kärlek medan jag lagar den även om det ibland är omedvetet.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
8/8/12, 11:31 AM
#4

Nej, det är ytterst sällan jag healar maten. Jag tänker inte på det bara…

Men jag njuter av att laga mat (även om jag har tummen mitt i hand' när det gäller det - också…) och det är nog mitt sätt att ösa ner Kärlek i maten! Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
8/8/12, 11:32 AM
#5

Har aldrig healat maten.

Elpida
8/8/12, 1:32 PM
#6

Jag gjorde det någon gång medans jag gick utbildningen men sedan har det nog varit mer omedvetet som ni andra. Man "tänker" rena tankar medan man tillagar.

Just det här med att heala maten på restaurang är ju inte dumt när man inte vet hur den tillagats.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Lynxx
8/8/12, 9:26 PM
#7

Ja brukar anv den "Gyllene Rörelsen" (The Golden Movement) till mat, mig själv, ladda stenar & skapa en skyddsbubbla kring mig själv, innan ja går ut, m.m.

https://www.youtube.com/watch?v=VTFaAby1TD0

http://www.dennyajorden.se/rorelsen.html

/L

Amandla
2/7/14, 12:39 PM
#8

Intressant tråd! Jag tänker emellanåt att jag ska heala min mat men så glömmer jag det lika fort igen. Kanske ska ta och göra en rutin av det?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sameli
2/7/14, 6:41 PM
#9

Jag tror på att äta bra mat, ekologiskt, näringsrikt och att laga maten med övertygelsen av att det är det bästa man kan producera för då. Ex med tanke på ekonomi, tid och kunskap.

Det känns överkurs att ägna sig åt att ge healing åt maten, då kan man väl lika gärna unna sig själv en positiv dusch innan man går in för att laga mat :) Men observera att det är bara hur jag tänker.. just nu.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Sameli
2/7/14, 6:57 PM
#10

Och om att ge healing till maten på restaurang.. Varför inte sprida ut goda tankar och healing till all mat på hela restaurangen? Varför inte lägga tankarna på att le och vara trevlig mot servi-tören/trisen så att hen blir glad och lägger energi till att leverera maten med en bra/positiv energi? Eller varför inte välja det nyttigaste för just dig på menyn? Eller välja det absolut godaste utan att tänka på vikten ;)?

Men för mig är det skillnad på att vara en bra kanal för healingenergier från en annan dimension/nivå/en annan värld etc. gentemot en människa, situation, sak eller djur och att ägna sig åt att låta kärleken vara ett riktmärke i livet, oavsett om det handlar om att laga mat eller andra vardagliga sysslor.

Att ägna sig åt att ge healing åt maten är absolut inget fel i sig. Det är upp till var och än att välja hur man vill göra ;)

Men låt mig iaf ge ett annat perspektiv till detta, försök att focusera på att göra en skillnad där ute i världen, samhället, till grannen, till vännen om du vill vara en kanal för healing energier, låt dem komma till behövande inkl dig själv. En påminnelse som att välja vad du vill ska vara viktigt i livet.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Indiania
2/7/14, 7:30 PM
#11

#10 Vad bra du skriver Sameli!Hjärta

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: