Annons:
Etikettreiki
Läst 2777 ggr
[skymningsaga]
7/22/12, 11:52 PM

Nyinistierad reikimaster

japp, tog en hel dag. Vi var några och en vän till mig inistierade oss. det tog 1 vecka för att sedan återställa sig. Var hemskt….

Men nu är det lugnt…

Likt många som har inistierats så är detta starkt och de talas om de hårda 21 första dagarna…

ni andra som inistierats i hela 1 a,b,c,d och 2 och 3 (reikimaster) hur hårt blev det för er?

Jag trodde det inte skulle kännas utan bara var en ritual eller något. Men de första 3 timmarna var min Aura flera flera meter stor och jag var helt veck. Nu så får man ju testa och så vidare….på kurser så tar det ju flera veckor och kostar pengar då är jag glad att jag har en erfaren vän som gör detta gratis.

Lite berättelser tack. Hur blev det för er? För de andra som var med påverkades mycket men ingen blev så där borta som jag kunde känna att jag var.

Så berätta gärna.

Annons:
[GunillaF]
7/23/12, 12:00 AM
#1

Intressant. Jag följer tråden med spänning.

Grattis Skymningsaga! Glad

[skymningsaga]
7/23/12, 12:02 AM
#2

tack gunilla F är glad för att ha detta nu….

wolfheike
7/23/12, 4:39 AM
#3

Vad roligt Saga och stort Grattis till dig Cool

Oj initsieringarna,ja kära min värld säger jag vilka utrensningar jag råkade ut för medan andra kunde klara sig lindrigt och en del fick stormreaktioner.

Reikin var det många år sedan jag gick och använder inte den healingmetoden i dag utan valde shamanska vägen som passar mig bättre att arbeta med.

Gick om reikin flera gånger för jag tyckte det var både roligt och underbart.När jag började med den kom jag från total utbrändhet och hade många sår i själen efter mitt förra jobb som tunneltågförare och där skedde det rejäla utrensningar både fysiskt och psyksiskt.

Jag fick starka reaktioner med både gråt,frossa,kräkningar,yrsel och en massa annat men märkligt nog led jag aldrig av dessa för jag kände samtidigt hur kropp och själ rengjordes.Utrensningarna var en nödvändighet för att kunna gå vidare,göra sig av med gammalt skräp för att sen kunna ge andra en sund healing.Så länge jag bär på skräp och smärta själv blir det svårt att ge till andra,risken  finns man istället för över sitt skräp på klienten när man ska ge sund ren healing så den egna balansen är jätteviktig när man tar sig ann andra.

Så för mig var initsieringarna bara positiva om än jobbiga och därför blev det att jag gjorde om kurserna flera gånger just för jag kände att jag renades genom initsieringarna och kursandet.

Utrensningarna är vanliga men väldigt olika från person till person hur starkt vi reagerar på dom,helt beroende på hur vi själva mår men sunt för vi finner balansen när väl skräpet lämnat oss.

All Lycka till med reikin Saga Cool

Andina
7/23/12, 10:44 AM
#4

Vad kul, Saga! Och Grattis till dig! Glad

Själv har jag initierats upp t o m Master. Den enda gång jag upplevde energierna som "lite extra" var vid första initieringen (1:an). Därefter kände jag visserligen av energierna under själva initieringarna - men fick inte samma känsla som vid första initieringen. 
Däremot har jag inte upplevt några 'utrensnings-symptom' som du och många andra upplevt (vilket jag förstås är glad för).

Jag har alltså också Reikiutbildningen bakom mig, men använder mig inte av den. Jag vill helst inte hålla mig till någon särskild 'teknik' - utan går på intuitiv healing och låter det "bli som det kommer". Ibland blir det lite inkakultur, lite andlig healing, lite 'reiki', och annat - i en härlig "blandning". Så fungerar det bäst för mig.

Lycka till och ha kul med din Reiki nu! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

mayolica
7/23/12, 1:55 PM
#5

Grattis!

Jag har bara possitiva erfarenheter av initieringarna,men jag fick mina initieringar i samband med utbildning i reiki som tog ungefär ett år. Jag har gått från grundgurs till Reiki Master /Teacher.

Alla initieringarna kändes som starka energikickar,sista masterinitieringen kändes väldigt kraftfull. Jag kände oxå som att auran tog upp hela rummet och att jag var jättefull med energi,men allt kändes bara bra,har aldrig mått bättre.

~ mayolica ~

[Chakra]
7/23/12, 3:58 PM
#6

Grattis, säger jag först och främst.

Jag har gått Reki 1, 2 och en kurs som hette Avancerad Reiki, men Masterkursen har jag kvar.
Första kursen gick jag för tio år sedan. Jag kände verkligen av initieringarna, starka emotionella med utrensningar i flera veckor.

Kändes väldigt "vackert" och att "det här är jag"GladBland det bästa jag gjort.

Gör som Andina beskriver när jag jobbar med det, för jag vill inte känna mig "låst" av att man måste göra si och så. Det funkar ändå.

Lycka till!

Annons:
Indiania
7/23/12, 5:51 PM
#7

Grattis Skymningssaga! Kyss

Jag har gått Reiki 1 och Reiki 2 för 14 år sedan och jag fick en ordentlig utrensning.

Jag arbetar precis så som Chakra beskriver, tror det är väldigt individuellt vad som passar oss……vi är ju olika.

Lycka till!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[skymningsaga]
7/23/12, 8:53 PM
#8

oh vad kul att höra om er alla…som andina så har jag heller ingen riktlinje utan ser det som det är själva healingen som är grejen och om det fungerar  så är det ju perfekt..

kul att läsa. då jag har det jobbigt själv med denna utrensning. Men coolt att höra om er…tack för alla gratulationer

Upp till toppen
Annons: