Annons:
Etiketterkurserföredragmässorträffar
Läst 4244 ggr
Susanne Ankarkrans
4/16/12, 6:25 PM

Nivå I/II-Reconnective Healing med Eric Pearl

Vill du lära dig bli Reconnective Healing Utövare?

Läst boken "The Reconnection- Heal others, Heal yourself" ?
( svensk titel: Väck din inre Healer, av Eric Pearl)

Upptäck något annorlunda till Valborg!

Dr. Eric Pearl kommer till Oslo, Norge och håller kurs!
Rekommenderas varmt, oavsett om du tänkt arbeta med Reconnective Healing eller inte.
Du kommer att genomgå ett skifte för att ta emot dessa allomfattande frekvenser som inte bara påverkar dig och din personliga utveckling utan även bringar mer ljus och information till världen. Oavsett var du står nu, om du är vetenskapligt, känslomässigt, andligt eller hälso- intresserad finns det verkligen en ovärderlig gåva att upptäcka i Reconnective Healing® och The Reconnection®.

The Essence of Healing Presentation
 27 april, 2012
 Föredrag med Eric Pearl ( Ingår om du går kursen Nivå I/II )http://www.reconnectionstore.com/essenceofhealing-oslo-norway-april2012.aspx

  27 - 29 april, 2012 Oslo • Norge
  Nivå I/II Seminarie: Reconnective Healing med Eric Pearl and The Reconnections lärarteam
 För dig som vill bli Reconnective Healing utövare, både för din egen del och för andra.
 
  30 April - 1 Maj, 2012 Oslo • Norge
  Nivå III Seminarie: The Reconnection med The Reconnections Lärarteam
  För dig som vill gå vidare och bli utövare av The Reconnection.

 Obs endast några platser kvar till rabatterat pris!

Läs mer om kurserna på svenska här: 

http://www.rhstockholm.se/reconnectivehealingkurs.html

Jag är lokal medsponsor för The Reconnection:s seminarier i:
Oslo 27 april-2 maj, 2012
Hör gärna av dig om du vill ha mer information om kurserna eller hjälp med registrering:
RH Stockholm, Susanne Ankarkrans   0733-897 333, ( Gärna kvällstid )
eller e-posta:    susanne@RHStockholm.se 

Se en väldigt fin introduktionsfilm på engelska från The Reconnection teamet: http://youtu.be/1_fRMn3vUc8

I samband med seminarierna i Lillestrøm ( strax utanför Oslo, Norge) kommer också detta att erbjudas:

26 april, 2012
Reconnetive Yoga Workshop med Mauro Zoller
samt Reconnective Yoga klasser den 28 och 30 april.
Mer info och anmälan: http://www.thereconnection.com/seminars-events/schedule

 30 April ,
 Reconnective Kids klass för barn 8-12år
 Mer info och anmälan: http://www.thereconnection.com/seminars-events/schedule

 2 maj, 2012,

 Reconnective Healing med djur ( Endast för utövare) med Renee Coltson
http://www.thereconnection.com/seminars-events/schedule__

_______________________________

Läs mer om kurserna på svenska här: http://www.rhstockholm.se/reconnectivehealingkurs.html

För ytterligare information, vänligen besök: www.TheReconnection.com

Let your  journey be joyfulGlad

Annons:
Susanne Ankarkrans
4/16/12, 7:13 PM
#1

Vill bara tala om att jag fått tillstånd att dela detta härGlad

Let your  journey be joyfulGlad

[GunillaF]
4/16/12, 11:49 PM
#2

För långt att åka för mig, men det hade varit intressant.

tarotlasse
4/17/12, 2:52 AM
#3

Nej absolut inget för mig att lära sig en ny energie som man började använda sig av redan 1920  och sedan utge sig för att vara den enda som kan lära ut och använda sig av denna energie det köper jag inte.

Dessutom samma övningar som Eric Pearl använder sig av för att känna denna nya energie som man använde  sig av 1920,

Varför i hela världen skulle universum eller ande världen ge enbart dom som betalar Eric Pearl tillgång till denna energie.

Nej det köper jag inte.

Lasse

Susanne Ankarkrans
4/17/12, 7:43 AM
#4

Ok, så enligt dig kan nånting vara nytt 1920 men inte idag;)?
Det finns idag 60 000 utövare i 60 länder och de finns förutom Eric Pearl ca 20 associerade instruktör i världen som är behöriga att lära ut The Reconnection och fler är på väg:)

Let your  journey be joyfulGlad

Elpida
4/17/12, 9:53 AM
#5

I Eric Pearls bok skriver han att man inte alls måste utbilda sig hos honom för att få tillgång till energifrekvensen. Han menar att det räcker att läsa om det för att väcka den till liv. Han dissar inte på något vis andra healingfomer, däremot menar han att man inte behöver göra så stor grej av healingen. Det behövs inte särskilda ritualer, stenar och Kristaller, handpåläggningsmönster för att healingen ska fungera. Jag måste säga att jag tog ett stort steg i min healingutveckling när jag läste boken och jag har Reiki i botten.

Om man väljer att gå Reconnective så är det väl för att man tycker att just den här formen passar en själv. Om man redan trivs med sin healing man utför idag så är väl det bra. Det är ju upp till var och en. Om man skulle resonera så, så skulle ju alla vara lika bannade - för energin är gratis och finns överallt. Men det är svårt att få jobb och ta betalt för det man gör utan ett diplom hängandes på väggen…om man vill bli ansedd som seriös. Det kan dessutom hjälpa en nybörjare att få bekanta sig med energier, göra övningar för att öva upp sin känslighet för energierna osv. Det gör man på de flesta healingutbildningar.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Andina
4/17/12, 10:54 AM
#6

Många av oss har gått en eller flera kurser i olika healingtekniker någon gång och jag säger som Elpida, att det är utvecklande och givande att gå kurser. Att prova på tekniker av olika slag hjälper en många gånger att komma underfund med hur just jag vill jobba, vad som känns rätt för mig. Det inspirerar och det hjälper till att öka på självförtroendet och förståelsen för detta med de energier som vi alla har tillgång till från 'Universum'.

Förr lärde man sig inte genom kurser som man betalade för, förr lärde man sig genom muntliga traditioner, genom 'elders' o s v. Men ju fler vi blir i samhället och så länge vi lever i det 'monetära' samhället så följer även kostnader med - och vi betalar med pfenningar.

Nytt eller gammalt - det som är bra ska läras ut, tycker jag. Till så många som möjligt.
(Själv har jag inte gått kurs i reconnective healing - ännu… ;) )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
4/17/12, 6:43 PM
#7


Nu har jag hunnit läsa igenom länkarna också.
Ååh, vad synd att jag bor så 'långt bort'…! Men jag får vackert vänta tills det 'blir min tur'…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

tarotlasse
4/17/12, 7:04 PM
#8

# 5

Det kan jag hålla med dig om och jag gillade verkligen boken som beskriver Healing på ett väldigt bra sätt.

Är en av dom bästa healingböcker jag läst får jag säga.

Man behöver inte krångla till saker o göra det svårare en vad det är.

Men det jag reagerar mot är att Reconnection healing skulle vara en helt  ny energie som bara vissa får tillgång till genom att gå kurser i just Reconnection healing och att denna nya energie skulla vara så mycket effektivare en något annat.

Precis som att ngn skulle ha ensamrätt på en viss energie och att man måste gå en kurs för att få tillgång till denna energie.

Jag blir väldigt tveksam när ngn utger sig vara mer en alla andra.

Oavsett vilken Healing form man använder sig av så arbetar man med samma energier.

Bara olika arbets sätt du kan gå till en reiki healer o få en otroligt kraft full healing  men gå till en annan Reiki healer o inte få samma kraftfulla heling.

Samma med spirituell healing, shamansk healing, krístall healing.

Så har inte med själva healingmetoden att göra hur kraftfull healingen blir.

Lasse

Andina
4/17/12, 7:23 PM
#9

(Skillnaden på t ex Reconnective Healing och Reiki Healing är, enligt mig, tekniken. Reiki har ju sina energisymboler som är Reikins "egna symboler". Och varje utövare finner sin metod som känns bäst för denne och förespråkar den naturligt. Jag anser, dock, att den diskussionen bör föras i en separat tråd, för den som önskar det.)

Denna tråd är till för information om kommande kurser som arrangeras av E Pearl, och för dem som är intresserade av dem.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
4/17/12, 9:34 PM
#10

Vi kan kanske komma överens om att alla inte alltid är överens!

För min del så går jag på kurser, semenarier, föreläsningar för att få en uppfattning om hur olika ämnen. Alltid tillför det något. Sedan är det upp till mig att analysera, sortera, välja och vraka det jag vill ta till mig eller inte. Jag lyssnar sällan på andra -Jag vill bilda mig en egen uppfattning.

Som Andina skriver så vill TS informera om kurserna. Kan vi kanske låta det stanna vid det?!

[rore]
4/18/12, 8:42 AM
#11

*

Elpida
4/18/12, 8:44 AM
#12

Jag hade mer än gärna gått utbildningen men det funkar inte dessa datum Obestämd

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Susanne Ankarkrans
4/18/12, 7:52 PM
#13

angående teknik och energi:
Reconnective Healing skiljer sig på många sätt bland annat genom att vi trancenderar teknik och diagnos! Även om de finns övningar i boken och för all del på kursen är de bara där för att någon som aldrig upplevt något liknande ska få känna hur de känns, och för dem som är vana vid någon healing teknik kankse noterar nåt de känner igen först men sedan börjar de notera vad som kommer igenom med Reconnective Healing. De är väldigt enkelt och påtagligt och när du väl lärt dig känna igen "det" behöver du ingen teknik.

Det som är nytt är inte energin, den har vi redan, de som är nytt är de unika ljus och information vi fått tillgång till.Glad

Reconnective Healing är mer än vad vi traditionellt kanske tänker på när vi pratar om healing som att " bli av med en brist" Reconnective Healing handlar också om utveckling och evolution.
Att Reconnective Healing är annorlunda brukar för de flesta bli uppenbart rätt fort oavsett om man aldrig provat healing eller är mästare inom någon teknik.  Notera att jag skrev annorlunda inte bättre eller sämre;)

Även forskarna säger att de är nytt och annorlunda.  Vi utvecklas hela tiden och de är väl underbart att vi i dessa tider fått tillgång till detta.  Alla gåvor är lika värdefulla för att skapa en ljusare värld. Jag hoppas att många blir nyfikna att upptäcka vad som är gåvan  med Reconnective Healing.

@elpida Va roligt, Här hittar du alla kurser  i världen. http://www.thereconnection.com/seminars-events/schedule
Du kanske kan åka på semester nånstans där de finns en kurs?Glad

@tarotLasse
Va roligt att du tyckte om boken:) 
 De finns många olika gåvor i världen och Reconnective Healing är en alldels unik gåva vi fått tillgång till i denna tid. Jag gillar inte heller när man utesluter folk och de är en av alla sakerna jag tycker om med RH. Som elpida skriver  behöver man inte gå kursen för att få tillgång till detta. En liknelse är som att man försöker lära sig dans från en bok, de går men kanske bara till en viss del och de är så mycke lättare om man går till en danslärare;) och efter genomgången kurs har alla möjlighet att utöva detta på samma nivå som Eric Pearl!

Alla kan lära sig detta, de är enkelt och de är inte bara för några få utvalda, Alla kan få tillgång till detta genom interaktion,  Eric "råkade" bara vara den första som fick tillgång till dem och hans misson är ju att dela med sig av detta.

Däremot för att  få arbeta som utövare behöver man gå kursen så att folk vet att de är Reconnective Healing man får och inte nåt annat. Jag kallar mig inte akupunktör bara för att jag läst en bok i ämnet:)  
Förutom att man får som mycke mer information än vad som står i boken , om forskningen, om filosofin och erfarenhet av vad just Reconnective Healing  är så de en väldigt stark närvaro av frekevenser när så många människor samlas för att lära sig detta att forskarna t.om  kan mäta skillnad på människor före och efter  kursen! De brukar vara väldigt roligt och intensivt.

Jag vill dela med mig vad två världskända forskare mätt i samband med dessa Reconnective Healing kurser

"Fri termodynamisk energi
Dr Tiller, professor Emeritus, Stanford University, författare av åtta böcker och 250 vetenskapliga artiklar och stjärna i filmen ”What The Bleep!?”, Har bedrivit forskning om hur de fysikaliska egenskaperna hos ett rum eller utrymme förändras till följd av att energi healing frekvenser införs i det rummet. Han har studerat Reconnective Healing frekvenser under seminarier sedan 2006.

Vad Dr Tiller har funnit är att dessa intelligenta frekvenser börja förändra quantum fältets effekter i rummet, eller "konditionerar rymden" minst 36 timmar eller mer innan ett seminarium ens börjar, överskottet av fri termodynamisk energi ökar dramatiskt i rummet. Med andra ord, om detta helt enkelt var den energi som vi hittar i energi healing, skulle temperaturen i rummet ha ökat med 300 grader Celsius. Med Reconnective Healing, medans den faktiska rumstemperaturen inte förändras, så ändras den mängd energi, ljus och information som laddar rummet, påtagligt och dramatiskt.

Förmåga att förmedla och ta emot ljus och andra elektromagnetiska frekvenser.
Dr.Gary E. Schwartz, Är professor i medicin, neurologi, psykologi, psykiatri och kirurgi vid University of Arizona.  Han är chef för laboratoriet för "Advances in Consciousness and Health" och har publicerat mer än 450 vetenskapliga artiklar och är en av de forskare som studerat Reconnective Healing längst och har lett många av de studier som gjorts.

I en studie som gjorts både i laboratorier och på seminarier runt om i världen mäter de människors förmåga att arbeta med, känna, förmedla och ta emot ljus och andra elektromagnetiska frekvenser före och efter det att de deltog i seminariet. Vad de fann var dramatiskt. Av de mer än 100+ personer som deltog i studien, gick alla ut med permanent expanderade och nya elektromagnetiska förmågor till följd av Reconnective Healing seminariet, oavsett om de aldrig hade studerat healing eller om de var mästare/lärare i någon av de åtskilliga energihealing tekniker som är kända idag, nya eller gamla.
De första resultaten är mycket betydande. Dr Tiller fortsätter
 
"Det är denna förändring av energi som gör att vanliga människor kan komma in ett rum och senare gå ut med en förmåga att läka andra och sig själva, oavsett bakgrund eller utbildning."

"
De finns så mycke mer att berätta men jag håller med Andina om att denna tråd ska handla om kursen,

Frågor om kursen svarar jag gärna på här eller på mail/telefon. 

Jag skapar en ny tråd för de som har frågor kring Reconnective Healing eller The Reconnection.

Let your  journey be joyfulGlad

Annons:
tarotlasse
4/19/12, 1:00 AM
#14

ja mycket intresanta studier och samma forskare har gjort samma studier på Reiki healing  med samma resultat så inga konstigheter och mycket bra att denna forskning i dag är offentliga forsknings matrial.

Dr Swartz & Dr Chien gjorde en liknande forskning på Reiki Healingen med samma resultat 1990.

Dr Zimmermann vid Unversity of Colorado kunde med en SQUID apparatur få fram ett magnetfält flera hundra gånger starkare en bakgrunds ljud skapades runt händerna på utbildade Reiki Healer man gjorde om undersökningen där studenter som inte hade ngn utbildning i Healing gå fram och ge samma personer  healing och man fick inte alls detta starka magnetfält från dom outbildade som gav healing.

Det vora väldigt intresant att göra en test där  man jämför dom olika healing lärorna och jag misstänker dom ligger väldigt lika varandra oavsett Reiki Spirituell shamansk eller reconection healing för dom kommer troligtvisa väldigt lika resultat.

Baldwin at al gjorde ett stort djurförsök på labratorie råttor som utsattes för högt och stressande ljud.

Dom råttorna som fick reiki healing hade en mindre hjärt frekvens och lägre blodtryck en dom som inte fick healing.

I Honkong gjorde man en  av dom största forsknings projekten i smärtlindring  där 1153 personer fick Healing för sina smärtor under 24 tillfällen  där dom kunde påvissa att en viss smärtlindring skedde och att placebor effekten bara låg på en korrelaktionsoffocent på 0,29 vilket är väldigt lågt.  som forskarna bedömde som mycket intresant eftersom det var en så stor undersökning.

Så nu har man satt upp en ännu större undersökning.

Man har även funnit resultat att personer som får healing där höjs hud tempraturen med ca 2 grader och att blodcirkulationen ökar radikalt under en healing behandling detta genom att följa healing behandlingar med värmekamror,

Man har även fått fram att dom som får healing får en mörk och illaluktande urin efter en healingbehandling och att fler rest produkter utsöndras under healingen så man misstänker att även njurcirkulationen ökar under healingen.

I Sverige o på Akademiska sjukhuset i Uppsala gjorde en mindre studie där man gav en gruppmed lung cancer  Healing tillsamans med cytostatika behandlingen.

Resultatet visade att dom som samtidigt fick healing inte råkade ut för dom biverkningarna av cytostatikan som dom som inte fick healing fick.

Det visade sig även tillväxten av tumörerna gick mycket långsammare i den gruppen som fick healing var även en av dom i healing gruppen där tumörerna försvann helt och hållet vilket inte skedde i den gruppen som inte fick healing denna studie så var det spirituell healing som användes.

Men är övertygad att man fått samma resultat med ngn annan healing form också.

Så helt underbart att forskarna i dag uppmärksammat att Healing verkligen fungerar och hur den fungerar och då inte enbart på reconectiv healing eftersom man tydligen fått samma resultat på reikihealingen.

Men dessa resultat ger ju också att healingen nu mer är en godkänd vård form i många länder i dag bara i England finns det i dag över 8000 godkända o registrerade Healer inom den offentliga vården. Samma med holland, Belgíen Danmark, Norge o Tyskland finns säkert fler länder som jag inte nämt som i dag godkänt Healingen i den offentliga vården.

Där även flera sjukvårds vårdskolor i dessa länder utbildar eleverna i Healing i dag.

Även i Sverige har man ju släppt in Reiki Healingen inom Hocpice vården på flera ställen o även vård skolan i Borås har lagt in Reikihealing på shemat.

Så även Sverige börjar öppna upp för Healingen så forskningen är guld värld i detta.

Så oavsett healingform o vilken skola man går så är den ena inte bättre eller effektivare en ngn annan.

Villket man idag utan problem skulle kunna få fram genom forskningen.

Lasse

tarotlasse
4/19/12, 2:23 AM
#15

Det man kan tycka är lite besynnerligt är ju att varför är det då Reiki Healingen som är den godkända vård formen i alla dessa länder  och inte Reconection healingen.

Efter dessa vetenskapliga forsknings rapporter.

Om nu Reconection healingen skulle vara så mycket bättre som det påstås.

Lasse

Upp till toppen
Annons: