Annons:
Etikettänglar
Läst 1612 ggr
JohannaEkroth
2012-03-28 00:23

Min ängel Blossa/Lucy

Jag har en ängel vid min sida som kom till mig i kattform och levde vid min sida i 5 år innan hon var tvungen att återvända och fortsätta stödja mig från övre världen.

Varför hon kom till mig i fysisk form var för att hon kunde inte nå mig, jag lyssnade inte till hennes hjälp. Jag var för ledsen och deppig. Så hon var tvungen att inta fysisk form för att kunna hjälpa mig. Sedan när jag mådde bra igen och mitt liv hade ordant sig så blev hon svårt sjuk i samma veva.

Varför hon valde kattform och just Norsk Skogkatt var för att jag sökte efter Norsk Skogkatt just då, fast jag förstod att jag aldrig skulle kunna ha råd med 5000-6000:-. Så kommer jag till Juvelens hemsida och stöter på Blossas foto och bara smälter och dör av kärlek och lycka och så står det under: Blossa är lite speciell! Kontakta oss!

Juvelens Blossa fick kattsnuva när hon var 5 dagar gammal och veterinären förstod inte på några villkor varför bara hon av de 5 kattungarna fick det. Hon blev handmatad. Helt uppfödd för hand med ersättning i spruta. Och Jevelens ville fodervärdsplacera henne gratis och stå för all veterinärkostnad som det innebar för Blossa. Så Blossa var gratis för mig i inköpskostnad.

Numera känner jag hennes tankar och närvaro hela tiden. Jag vet exakt hur Blossa, hm, förlåt, Lucy (hennes riktiga namn) känns i min närvaro.

Bilfogar bild på Blossa, som hon hette undertiden hon levde i kattkropp på jorden. Men helatiden gav hon mig namnet Lucy. Och jag fattade inte att det var hennes riktiga namn.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
JohannaEkroth
2012-03-28 00:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på ängeln Blossa i andeform.

Jag låg i min säng och lekte med mobilkameran och pratade med Blossa och jag bad henne att visa sig för mig.

Då kommer denna vita orb och dansar ner i vänstra hörnet på mobilkameran  och jag blir så paff så jag inte kan trycka av. Säkert 5 sekunder dansar hon där, och så är hon borta.

Och jag hann inte trycka av.

-Kan du göra så igen? frågar jag högt och tydligt.

Vips kommer orben tillbaka och jag är beredd att trycka av, och här är hon, min ängel Blossa/Lucy i andeform. Foten i munnenKyss

Jag var inte ensam när detta hände.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2012-03-28 00:25
#2

Här är bilden på Blossa när jag först såg henne på uppfödarens hemsida:

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[GunillaF]
2012-03-28 06:52
#3

Vilken fin katt! Härlig berättelse.

Skogshumblan
2012-03-28 07:06
#4

Blir alldeles vördnadsfull av att se korten och läsa om er väg till varandra!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

frodig
2012-03-28 07:55
#5

Tack Höstlegenden för att du delar med dig av denna fina berättelse Kyss

Jag har också fått hjälp via mina två katter som sändes till mig för 16 år sedan. Båda har gjort så mycket för både familjen och andra i vår omgivning.

Så i somras, när jag helats så mycket som var möjligt på vår nuvarande plats, lämnade dom båda plötsligt det här jordelivet… Dom kommer ofta på besök, och deras vishet och kärlek känns fortfarande lika stark.

Så Höstlegenden, jag tänker att vi är nog många här som upplevt och upplever något liknande och blir stärkta och glada för din fina berättelse, så att vi tar vara på vad alla dom små liven vill ge till oss Glad.

majlar
2012-03-28 08:00
#6

En riktig saga som är på riktigt. Vad fint att du fick just den lilla kissen som du önskade. Det bevisar att allt man önskar kan bli sant.  Tack för att du delar med dig. Kram

Annons:
JohannaEkroth
2012-03-28 09:03
#7

Ja det är som en saga, och jag är SÅ tacksam att jag har fått uppleva detta. Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: