Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2027 ggr
majlar
2/28/12, 9:33 AM

Kanske en lite konstig fråga

Jag köpte nya påslakan på Ikea för några månader sen. Jag sover lite dåligt jämt, men vid vissa tillfällen kände jag även sorg, och det brukar jag inte göra.

Jag började söka orsaker till varför jag mådde som jag gjorde. Till slut efter flera gångers byte av påslakan så tittade jag i vart de var gjorda.  Det stod att dom var tillverkade  i Bangladesh. Kan det vara så att det är en olycklig människa som sytt påslakanen och att man kan känna dennes sorg. Jag föreställer mig att det är dåliga förhållanden och hårt klimat i deras syfabriker.

En knäpp fråga som jag själv tycker är lite konstig, men man måste ju fråga ifall det är någon mer som känner av sånt här.  Eller om jag kanske bara inbillar mig.

Jag har provat flera gånger och jag känner samma sak varje gång jag använder just dessa påslakan.

Annons:
Andina
2/28/12, 9:57 AM
#1

Jag tycker inte att frågan är knäpp alls! Och jag kan mycket väl tro att du kanske känner av någon som varit med i produktionen av lakanet. Är man känslig så är man - och då kan man ju känna av energier som 'bundits' vid föremål. Det är många som gör och i medial utveckling 'ingår' ju just detta som övning - d v s psykometriövningar.

Det kan ju också vara rent psykologiskt - fundera lite på om färgen eller mönstret på påslakanet kan påverka dig. Kanske t o m triggar igång nå't gammalt minne?

Jag är väldigt känslig för färger (de är ju också energier). Mörkblått kan jag t ex inte bära alls! Då mår jag urdåligt. Och beroende på 'var jag befinner mig' så varierar det med andra färger också - vissa perioder kan jag bära en färg och må bra med den, andra gånger är det bara tvärstopp.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

walkinbeauti
2/28/12, 10:13 AM
#2

Tycker du ställer en suverän fråga och jag känner så väl igen mig,tar in till tusen andras mående både materiellt och andligt.

Så det kan gott vara den sorgen du känner.Intressant att läsa och nog är vi alla empater på olika vis.Samma med färgerna,det måste vara rätt färg annars mår jag rent pyton.

majlar
2/28/12, 10:33 AM
#3

Ja ni  har rätt med  färger. Kan aldrig ha något mönstrat eller för mycket färger.

Påslakanet är blommigt. Men jag har inte känt så här förut. Det är bara med just det här lakanet som sorgen kommer.

Just idag när jag tog fram kläder så tänkte jag klä mig i helt svart som jag brukar. Men när jag såg det svart ligga där tänkte jag och sa till mig själv. Men Marianne du får hit dina barnbarn idag och då kan du gott ta på dig något finare. Så nu sitter jag här i en illröd tröja och varje gång jag går förbi spegeln så tittar jag förvånat, men det där är ju liiiite fint.

Fast jag har blivit lite bättre med åren. Förr var allt svart, strumpor byxor, tröjor skor och jackor. Nu kan jag ha enfärgade saker men det är svårt. Det kan få vara en liten blomma eller en ängel eller nåt sånt. Aldrig stormönstrat, det går bara inte.

Indiania
2/28/12, 11:02 AM
#4

#0 Majlar du inbillar dig inte utan känslan du har för påslakanen är just det du känner.

Kan tala om för dig att jag köpte en blå jumper på tradera för många år sedan och jag mådde så dåligt när jag hade på mig den så jag fick kasta den, det hjälpte inte hur många gånger jag tvättade den.

Vad det gäller färger så måste det kännas rätt annars använder jag inte plaggen.

Vad härligt att du har en röd jumper i dag, skall bli spännande att höra om barnbarnen säger något om det?

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
2/28/12, 11:19 AM
#5

Inte det minsta dum fråga eller konstigt tänkt tycker jag. Vi är alla känsliga och öppna för olika saker och kanske du är en empatisk själ som känner av långt mer än de flesta ?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Rithelo
12/30/13, 4:04 PM
#6

Jag är medveten om att detta är en gammal tråd, men jag tänkte att det kan väl gå att få svar ändå :) Om man har saker hemma som kan ge såna här vibbar som ni skriver om ovan, kan man rena dem på nåt vis tro? Jag köper mycket second hand och tänker mig att det kan hända att känslor följer med vissa saker. Kanske i saker man faktiskt vill behålla.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
Skogshumblan
12/30/13, 4:21 PM
#7

Jättebra fråga, skapa gärna en helt ny tråd med denna fråga så fler ser den ock kan bidra med sina tips!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Rithelo
12/30/13, 4:27 PM
#8

Det ska jag göra!

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Maria Katarina
12/30/13, 10:44 PM
#9

Vilken intressant tråd! Upplevde något liknande för ett tag sen när jag gick in i en affär med väldigt billiga kläder, allt gjort i Kina (min mamma skulle ha en turistgrej därifrån). Jag fick plötsligt en bild i mitt huvud av några barn som fick lut/blekningsmedel över sig i en olycka i en fabrik, och det var så rysligt att jag var tvungen att gå ut därifrån… Jag vill aldrig gå dit igen kan jag säga (och fick mig också att fundera över de kläder jag köper).

Upp till toppen
Annons: