Annons:
Etiketterhypnosregressionreinkarnation
Läst 3315 ggr
Tuva-Lena
2/26/12, 1:02 AM

Tankeövning - att bränna löv

Tänkte jag skulle dela med mig av ett inlägg som jag har lagt in på AB också. Den här övningen finns med i mitt kursmaterial från hypnoskursen, och det allra bästa är om man kan vara två som turas om att vara den som läser texten. Men det funkar bra om man gör övningen ensam också - lite plugga först bara.. Flört

Att eliminera det negativa genom att bränna löv

Föreställ dig att du är i en trädgård - en trädgård som symboliserar ditt liv. Ta lite tid på dig att göra dig hemmastadd i "trädgården"… (en kort paus alltså och se dig omkring, känn efter hur du upplever din trädgård.)

Nu är du i trädgården som är ditt liv och om du ser dig noga omkring, upptäcker du att det ligger torra löv överallt. Dom där torra och oönskade löven symboliserar alla frustrationer, alla förödmjukelser, alla negativa händelser i ditt liv, alla avvisanden, alla negativa betingelser, alla negativa uttalanden om dig som någon kan ha gjort någon gång i ditt liv, mindervärdeskänslor, känslor av otillräcklighet.. Dom symboliserar också all vrede du har känt och kanske fortfarande känner mot människor i det förgångna.

Nu letar du upp en räfsa - den finns i trädgården -  och jag vill att du samlar alla löven i en hög. Du kan sätta namn på vissa av löven - någar av dem kan mycket väl stå för obehagliga känslor i ditt liv, några kan stå för omedvetna önskningar att misslyckas, några kan stå för åsikter eller för ett ogillande av en person. Några kan stå för tidigare negativa betingelser, lättja eller agg som du hyser mot någon.

Vad löven än symboliserar, samla ihop dem nu i en hög… Sätt sedan eld på lövhögen. Vad löven än symboliserar så måste de brännas bort ur ditt liv, bort ur trädgården som är ditt liv. Och när du sätter eld på dem, vill jag att du gläds åt att du avsiktligt förstör dem.

Upplev den härliga käsnlan av befrielse och upprymdhet när du ser allihop brinna upp, bli till aska och föras bort av vinden..

Gå sedan runt i trädgården och plocka upp dom löv som kan ligga kvar och lägg dem också på elden. Och känn vilket välbehag du finner i att plocka upp de allra sista lövet och kasta det i elden.

Förvissa dig om att det inte finns några kvar. Se dig omkring i din trädgård nu - se så lugn och fridfull och välordnad den ser ut och lägg märke till hur dina känslor avspeglas i trädgårdens nya utseende.

Lägg märe till hur lugn och uppfriskad du känner dig, som en börda har lyfts från dina axlar. Precis som i trädgården så är du rensad från allt skräp - i väntan på det nya som skall växa fram..Glad

Här på healing finns inte så mycket negativ energi, men det kan vara bra att tömma det man snappar upp ifrån vardagen då och då också.. Lycka till! Kyss Fler övningar kommer!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Andina
2/26/12, 7:17 AM
#1

Åh, tack Tuva-Lena! Toppen! Det låter som en jättebra övning!

Den ska jag "läsa in mig på", för nog finns det en del i min inre trädgård som jag behöver rensa ut. Jag är just nu i en liten "utrensningsfas" så denna övning kommer alldeles i rättan tid!

Tack igen för att du delar med dig till oss!  Kyss
Kram

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2/26/12, 9:41 AM
#2

Det ser ut som en bra övning och en trädgård är ju något som alla borde kunna föreställa sig.

Ska testa denna vid tillfälle. Tack Tuva-Lena!Glad

Tuva-Lena
2/26/12, 9:52 AM
#3

Ja tack ska ni ha, fast så märkvärdigt var det inte.. SkämsKyss Den här övningen är nog den lättaste jag kunde komma på så se den som en liten uppvärmning så länge så kan vi ta fler, och lite mer avancerade sedan. På AB var det en medlem som tyckte att det är "hädiskt" att bränna löv - och det kan jag hålla med om då man ju kan använda det som kompostmaterial - men då kan ni föreställa er skräp el papper i trädgården istället.Cool

Kram o ha en fin dag!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Indiania
2/26/12, 10:34 AM
#4

Tack för den bra övningen Tuva-Lena! Kyss

Den påminner mig om övningen där man skriver av sig på ett papper det man vill göra sig fri ifrån och sedan eldar upp pappret,,,,,det funkar faktiskt!

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
2/26/12, 10:35 AM
#5

Den här ska jag prova. Men jag gör nog som så att jag hittar skräp och bränner jag med. Kyss

Tuva-Lena
2/26/12, 12:40 PM
#6

He he, ja jag borde ha förstått att ni healers tänker på våra små löv, som ju är viktiga ingredienser i universum - och elementet "jord" dessutom. Glad Energi från ovan och energi från nedan i en enda mastig energiboll som man kan använda för att sätta fart på spelet. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[ankibl]
2/26/12, 12:40 PM
#7

Tack för en jättebra övning. Helt i min stil. Den ska jag ta med mig till mina vänner när vi "övar" positivt tänkande Glad

[Chakra]
2/26/12, 12:49 PM
#8

Tack!

Ska gå ut genast! Övningen passar mig perfekt just nuGlad

Andina
11/28/12, 6:08 PM
#9

Har du rensat bland löven ännu i år?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Fjäril
11/28/12, 7:28 PM
#10

En jättebra övning, tack för den! Det ligger några löv och väntar känner jag ;) Ikväll ska de bort.

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: