Annons:
Etikettänglar
Läst 3033 ggr
Varulvskaninen
2/6/12, 1:58 PM

Vad är ett Änglabesök?

Vad är ett Änglabesök?

En människa?

Oskyldig

Annons:
[GunillaF]
2/6/12, 4:27 PM
#1

Hej Varulvskaninen

Nu har du fått väntat på svar en stund minsann.  Och inte blir det så mycket till svar det här heller.Flört

Jag tror att det inte finns någon som med bestämdhet VET vad ett änglabesök är. Om du menar övernaturliga väsen vill säga.

Däremot så kan man ju få besök av en människa som är "änglalik" eller snäll och god som en ängel.

Om du nu menar änglar i andlig mening så tror jag som sagt att det inte finns någon som vet. Vi har nog olika upplevelser och tro kring detta.

Jag brukar t.ex be den ärkeängel som bäst behövs, närvara hos min "klient" när jag healar.

Hur de ser ut tror jag också vi har olika upplevelser och tankar kring. Jag "ser" dem inte, men jag känner av en närvaro som inte är lika den närvaro jag känner vid ett "vanligt" andebesök.

Varulvskaninen
2/6/12, 8:56 PM
#2

Jag är inget stort fan av vidskeplighet (bara lite), med ändå så hade jag på något vis en "ängel" med mig under en tid.

Det var för mer än ett år sedan då allting gick väldigt bra som det slog mig. Jag satt inte och intalade mig att det fanns änglar och projecerade upp dem i hjärnan utan det ploppade bara upp som en självklarhet i hjärnan. Det är någon närvarande bredvid mig som vill mig mycket gott.

Efter några månader/veckor försvann "ängeln" och minnet om den, det var inte förens jag lästa här som jag kom på vad jag varit med om.

Ingenting ovanligt och nytt hände i mitt liv, enbart att viljan var försvunnen. Sedan dess har jag inte sett ens en ljusglimt av hopp. Ängeln försköt bara en depression med några månder.

Det känns nästan som ängeln ville hämnas för att jag inte varit nog med tacksam för hkälpen, som om den nu repar upp det garn den spunnit….

Oj, vad detta låter vansinningt! Kan detta vara sant eller är det bara bra och dåliga hormonvågor i ett tonårsliv?

Fjäril
2/6/12, 10:06 PM
#3

#2

Du har fått kloka tankar av Gunilla så jag ville bara tillägga att det kanske var en av dina skyddsänglar som fanns där lite extra mycket. Just för att du kanske behövde det.

Eftersom du har fått känslan just av att du hade (har) en ängel vid din sida, så var det alldeles säkert så. Lita på din egen känsla Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Varulvskaninen
2/6/12, 10:21 PM
#4

Finns det onda änglar? Isådana fall tror jag att jag fått en på mig. Jag vill bli vän med mina änglar och jag orkar inte ha någon som inte tycker om mig.

Jag går ständigt med en negativ känsla av att jag gjort fel eller inte är tillräcklig.

Indiania
2/6/12, 10:29 PM
#5

#4 Nej det finns inga onda Änglar! De är fulla av kärlek och du har väl hört talas om Änglavakt?

Kanske behöver du någon att prata med om dina känslor av otillräcklighet, du kan ju vara inne i en tillfällig svacka och då kan det lätta på trycket om du pratar med någon som förstår.

Det är inte bra att ständigt gå omkring med negativa känslor…..försök om det är möjligt att tänka positivt och sluta tänka på att du gjort fel, du duger precis som du är!

Kram till dig!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tuva-Lena
2/7/12, 12:39 AM
#6

Nej några onda änglar finns det inte, jag säger som Indiania. Änglar brukar förmedla sig genom känslor som poppar opp, eller en tanke som vill påverka en att handla rätt för stunden, s k skyddsänglar. Men det är som jag uppfattar dem.

Jag fick hjälp av en skyddsängel när jag körde bil en gång. Fick plötsligt en känsla av att jag skulle sänka hastigheten, trots att det var en 90-väg och trafiken flöt på lugnt. Jag fick även en bild till mig att en bil skulle svänga ut framför min bil, och mycket riktigt. Strax efter det jag hade sänkt farten så svänger en ouppmärksam bilist ut på vägen - mitt framför näsan på mig! DEt var isigt på vägen dessutom, så jag hade stora problem med att undvika en kollision, men tack vare att jag fick den där ingivelsen att sänka farten innan, så gick det trots allt bra. Lite skakis blev jag efteråt, men väldigt tacksam över att jag blev förvarnad om vad som skulle ske. 

Den där "elaka" känslan, som att någon vill en nåt ont, kommer oftast inifrån när man har upplevt många negativa saker under kort tid. Du behöver säkert någon att prata med om just det, precis det Indiania tipsar dig om. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: