Annons:
Etikettreiki
Läst 1287 ggr
Emmyjane
2011-09-01 23:29

Healing kontra bön?

Nu är jag novis, så ha överseende men min dumhet.

Jag funderar vad som är skilnaden att skicka en kraftfull bön och distans healing.

Vid båda önskar jag en bättring.

När jag ber för mina vänner som jag tycker om är i en tråkig sits vill jag dem ju väl och önskar att de slapp smärta.

Jag har börjat skicka vad jag anser är energie kraft när jag ber, jag ber att få va en öppen kanal och önskar att den energie jag skickar skall verka för det god i den vännens liv. gör jag fel att inte förvarna mina vänner om mina böner?

Jag utgår från min personliga kristna tro.

Tar Skaparen och Jesus med alla änglar till hjälp.

Jag har lånat några böcker om reiki och ska försöka lära mig det jag kan själv, men tror starkt på energierna jag känner utstrålas från mina händer.

Känner lite att: själv är bäste dräng, å så är det ju dyrt att gå kurser.

Annons:
Skogshumblan
2011-09-01 23:43
#1

Är totalt  blåbär på det här med healing men din fråga var så intressant.

Har tidigare varit aktivt kristen och levt frikyrkolivet fullt ut.

Som jag ser på det är det lite så att vi alla har olika gåvor och förmågor. De som är bra på healing har helt enkelt fått den gåvan som jag ser på det.

Att be eller önska någon något gott i en annan gud eller universums namn är inte heller ngon skillnad för mig. Avsikten och ärligheten bakom är det jag tror på.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Emmyjane
2011-09-01 23:46
#2

Jesus körde ju med healing så då borde det ju va grönt ljus för oss kristna anser jag, vi har åsså handpålägning det är åsså en slags healing tycker jag.

Frågan är nog måste jag medela i förväg att jag tänker be för mina vänner och berätta i detalj hur jag sänder healing?

allhealing
2011-09-02 00:27
#3

#2

Intressanta funderingar du har.

Det går att vända på frågeställningen.

Hur skulle du själv reagera om någon gjorde saker som du inte själv bett om?

Det är inte helt enkelt att svara på djupare nivåer dit vi inte ser hur helaingen fungerar. Det jag menar är att om jag är enormt fokuserad i min egen energi och därmed utstrålar enorma mängder av villkorslös kärlek och därmed även förser min omgivning med detta ljus. Gör jag då någonting med min omgivning som min omgivning inte bett om? Eller är det kanske så att jag likt en magnet attraherar det som dras till min magnetism och därför är de som befinner sig i min närhet där av den enkla anledningen att deras magnetism fört dom dit. Om detta är sant, då behöver jag inte ens ge healing eftersom jag i min egen närvaro redan utstrålar den.

Det finns därför många djup i dina tankar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Bybo
2011-09-02 01:32
#4

Jag som bara skrollade ner….hm….direkt tänker jag :   Healingen kommer fram till vem man än ber till----tror jag.

Emmyjane
2011-09-02 10:58
#5

Jag utgår från tanken att det jag vill andra skall göra mot mig gör jag mot dem vill jag bli buren av deras kärlek och energi, vill jag åsså kunna bidra med min kärlek  å omsorg tillbaka. jag förutsätter att det finns människor som älskar, tänker och ber för mig. det skulle kännas ensamt annars.

I går modifierade jag min bön och sa.hela det som helas kan , hela det som helas ska.

kommer nog bli ett bra mantra.

Finns det några av er som känner av eller tilloch med kan se era skyddsänglar guider?

Kan ni se andra msk auror? Jag kan känna när jag prövar att närma mig min son. När jag Gjorde healing på min man för hans axlar och rygg, kände jag av ryggen med händerna, energin och värmen växlade på olika ställen. mkt spännande.

Tack för tankar, råd å tips.

Upp till toppen
Annons: