Annons:
Etikettercd-skivorböcker
Läst 1543 ggr
[funderaren]
2011-08-26 23:21

boktips

boktips-"the healingcode", undrar just om denna metod är så bra som det står i boken. "själslig healing", sylvia browne.

Annons:
[GunillaF]
2011-08-26 23:38
#1

Hej funderaren!

Jag antar att du läst boken. Vad är det som får dig att fundera i de banor du gör?Glad

[funderaren]
2011-08-29 10:19
#2

det e bra att det stod att denna metod kan bota det mesta, även cancer o vissa sjukdomar som anses obotliga. då kan man ju bli lite skeptisk, även om jag tror på att alternativa metoder kan fungera, o att det där med obotligt inte behöver vara obotligt.

men ju mer jag läste om the healing code, ju mer komplicerat verkade det. de hade olika "koder" för olika problem, men i boken jag köpte ingick bara en -"kod", men den skulle visst kunna fungera på alla sorters problem. det är nästan som vanlig healing, men att man håller händerna mot vissa ställen och samtidigt tänker på vissa saker, ex. positiva, realistiska  meningar om ett visst problem.

själslig healing verkar bra, låter alltför lätt det som står i den boken, att man ska kunna tala om för kroppen vad man vill att den ska göra och då kommer den att lyssna och göra det, men man kan ju alltid prova. om hjärnan är som en dator så kanske det kan fungera att ge instruktioner till sin kropp. kanske styr vi mer över vår kropp och hälsa än vad många vet om.

ibland verkar det som om rikare länder ser utveckling mer i termer av teknologi och pengar, men jag undrar om inte riktig utveckling har mer med det inre och kärlek att göra.

[funderaren]
2011-08-29 10:27
#3

nämnde det med utveckling med tanke på att så många bara vänder sig till "vanlig" hälsovård och medicin, och inte tror på alternativa metoder, och ändå har väl många alternativa metoder funnits i hundratals år, t ex så är det väl inget nytt med örter, de ingår säkert i viss "vanlig" medicin också, i alla fall säljer de ju vissa örtpreparat på apotek, och healing är ju inte så nytt heller, och kunskap om kroppens energisystem har ju funnits länge. ändå verkar vi ha blivit lärda att det bara är "vanlig" medicin som är effektiv. ok, den kan säkert vara jättebra, och man ska väl inte avfärda den helt, läkare gör ju et jättebra jobb och behövs verkligen, men ibland går ju vissa saker inom "vanlig" vård, mer på symtom än på orsak, o då kan det ju behöva kompleteras med alternativa metoder, som säkert oftare går tilll orsak och inte bara till symtom. det kan ju vara bra att behandla symtom, men ibland kanske symtomen återvänder om man inte tar itu med orsaken också, t ex för mkt stress. om man blir utbränd men fortsätter stressa så blir man nog inte friskare av det. man behöver nog ibland ändra sina tankar och kanske sin livsstil också. kanske ta itu med trista minnen och känslor.

[funderaren]
2011-08-29 10:30
#4

att alltid tänka positivt kanske inte hjälper ifall man förtränger trista minnen som man behöver ta itu med, även om det ju säkert inte hjälper att gå och grubbla och tänka negativt heller. man behöver nog släppa vissa negativa händelser och tankar och gå vidare, förlåta sig själv och andra.

szirius
2011-08-29 12:26
#5

#4

Jag upplever att förträngandet av känslor är vad som kan göra oss sjuka också. Om man varit med om en oförrätt så kan man faktiskt läka genom att få tag i ilskan kring det, få ut ilskan genom att tex skrika, slå på en kudde , ja nånting så det kommer fram och UT. Och sedan släppa det. Säga till sig själv att nu har jag frigjort mig från denna ilska. Då kan man bli helt fri och frisk efteråt. Det har jag upplevt.

Andina
2011-08-29 21:17
#6

Jag har inte hunnit läsa tråden ännu, ska titta igenom den vid tillfälle. Ska också se lite närmare på vad det är för bok du tipsat om. Hur som helst; Tack för boktipset! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[funderaren]
2011-09-02 14:29
#7

ok. finns så mycket att läsa. gäller väl att komma ihåg vad man läst också, och testa vissa saker man läst, annars vet man ju ej alltid om det fungerar eller inte.

Upp till toppen
Annons: