Annons:
Etikettenergier
Läst 2104 ggr
majlar
2011-08-16 12:42

Har ni testat att känna er egen energi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stå upp. Skaka händerna och håll dom sedan framför dig med handflatorna emot varandra med ca en halv meters mellanrum. Blunda och för sedan sakta händerna mot varann, då du kommer att känna ett svagt motstånd som en magnet ungefär. Du kan även känna att det sticker lite i dom.

Så känns din egen energi.

Det här fick jag lära mig på en energimässa en gång för länge sedan.

Man blir lika snopen, varje gång man gör det här och att det funkar.

Annons:
[GunillaF]
2011-08-16 12:55
#1

Jaa, visst är det häftigt! Man känner sin egen Aura!Glad

Indiania
2011-08-16 14:21
#2

Ja det är häftigt Majlar, det har jag testat! Flört Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2011-08-16 14:34
#3

Ja, det är kul! Jag kallar den för "degen" - det är lite som att dra ut en deg… när man för händerna utåt/från varandra igen. Se'n när man för dem ihop igen, så trycker man ihop degen.. Ibland sticker det, ibland känner jag bara själva energifältet.

Energiövningar är jättekul! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

agge65
2011-08-16 19:03
#4

Häftigt :) Första gången jag testade detta.

http://enovalkommengast.wordpress.com/

[walkinbeauti]
2011-08-17 07:09
#5

Den övningen var ny för mig men visst  kändes energin,kommer att köra detta ofta.Har gjort andra övningar tidigare med händerna men aldrig skakat dom innan.Tack för tipset Cool

agge65
2011-08-17 10:27
#6

#5 Walkinbeauti, kan du inte tipsa om andra övningar?

http://enovalkommengast.wordpress.com/

Annons:
ludde1
2011-08-17 10:40
#7

Jo, det har jag gjort förrut, så jag vet att det fungerar. Glad

majlar
2011-08-17 10:49
#8

När jag gick reikiutbildningen så tipsade hon som hade kursen om olika saker man kunde göra.

Bla att gå in i en mörk garderob och sitta där och bara känna dig för. Att föra händerna ihop fram och tillbaka och även känna sig fram över kroppen.

Vi skrattade gott åt det hela. Men nästa gång vi sågs hade alla provat och det funkade för allihop.

Glad

[walkinbeauti]
2011-08-17 13:29
#9

# 5 En liknande övning men då gnider man händerna en liten stund mot varandra,sen kan man hålla dom en decimeter ifrån med slutna fingrar och på så vis kan du nu röra energin tex bolla med den genom att dra händera ifrån varandra och tillbaka.

Man kan töja energin hur långt som helst genom att ha olika avstånd mellan händerna,föra ihop och isär.Enkelt till tusen.

En annan är att åter igen gnida händerna en liten stund,just för att få igång blodcirkulationen och energiflödet så man känner mer.Sen kan man känna in både djurs och människors Aura och energi.Man kan mäta bredden på auran och möter man svagare energi kan det bero på ett ömt ställe eller att det är någon obalans just där.Ryggar axlar brukar vara vanliga att känna in svagare energi på.

Samma med chakran,man kan känna in med händer dess energi både på människan och djur.

Glad

stina63
2011-08-17 17:30
#10

Visst är det häftigt känna motståndet sin Aura mellan händerna. Glad

Elpida
2011-08-18 08:26
#11

Det är bra att bli påmind om dessa övningar!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[walkinbeauti]
2011-08-18 08:28
#12

# 11 Så sant,det är lätt dom faller i glömska fast dom är så lätta och enkla Glad

jullle
2013-06-04 13:33
#13

för mig drogs händerna till sig som en magnet, tycker detta är så intressant och spännande :)

Annons:
TezzD
2013-06-04 20:23
#14

Va häftigt, det måste jag testa sen, jag har hört det förr men aldrig provat själv 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Skogshumblan
2013-06-04 20:48
#15

Spännande! Ska jag absolut prova:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

snoflinga
2013-06-04 21:43
#16

Funkar inte för mig 😢

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Upp till toppen
Annons: