Annons:
Etikettreiki
Läst 1799 ggr
[Myy2000]
8/1/11, 2:49 PM

Kundalinikortslutning vid healing

Jag läste nyligen att reiki kunde utlösa en kundalinikortslutning. Finns det någon här som varit med om det vid någon behandling.

Jag funderar precis på att starta ett eget företag och behandla mina kunder med reikihealing, därav alla frågor om risker och negativa erfarenheter av healing. Jag vill vara så säker som möjligt att inte åsamka någon skada.

Med kundalinikortslutning menar jag att man sätter igång en för tidig kundaliniresning, som kropp och psyke inte är redo att hantera.

Annons:
[GunillaF]
8/1/11, 11:23 PM
#1

All healing sätter igång olika processer i kroppen och psyket hos den som tar emot den. Som utövare/kanal måste vi känna att vi även kan ta hand om det och inte "bara" ge healingen. Den som tar emot ska veta att de kan vända sig till healaren efteråt också.

Har du inte någon "mentor" eller liknande du kan tala med? Kanske den du gick dina utbildningar hos. Det kan vara skönt att han någon att rådgöra med om det skulle dyka upp det man känner sig lite osäker på.

Jag utövar inte Reiki, men förutsätter att det inte är någon skillnad på den healingen och andra tillvägagångssätt.

[Myy2000]
8/2/11, 8:53 AM
#2

Jag har tyvärr ingen mentor att vända mig till. Det är därför jag bombarderar er här på sajten med alla möjliga frågor.Skäms

Jag funderar på att bli medlem i ett reikiförbund och hoppas att därigenom få lite mer uppbackning, om det dyker upp problem framöver.

Tack för ditt svar.Skrattande

Köpingsljusen
8/5/11, 4:45 PM
#3

#2 - Hej Myy!

Jag tycker det är jättebra om du kan gå med i Förenade Reikiförbundet - är själv med där och får en medlemstidning hem en gång i kvartalet som beskriver många olika saker som har med reiki att göra, vilket gör att vi lättare förstår vad som händer och inte händer :-)

Under förbundet finns också olika lokalavdelningar, dock inte så många - men där kan man få ytterligare hjälp om man har någon i sin närhet. Det bästa är ju förstås att ha en mentor av något slag som man kan vända sig till - och man kan ju se många reikihealers som är aktiva om du går in på deras hemsida.

Lycka till Glad

\Rickard

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

[Myy2000]
8/6/11, 6:15 PM
#4

#3 Tack så mycket för tipset om att kolla efter aktiva Reikiutövare. Det ska också blir roligt att få läsa medlemstidningen, det ser jag fram emot.

Ha det så gott!!

Köpingsljusen
8/6/11, 10:57 PM
#5

#4 - Jag har hållit på med Reiki sen 1997 och jag har fått många bra tips i tidningen som jag inte tänkt på tidigare, trots att jag har hållit på med det i snart 15 år! Glad

Ha det gott du också - och jag tror du kommer få ut mycket av medlemskapet Skrattande

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

Upp till toppen
Annons: